تماس با ما خانه
RSS

برخي عادت ها در سال هاي اول زندگي شکل مي گيرد و به مرور زمان همه چيز تغيير پيدا مي کند. اما از کجا بايد بدانيم که کدام شيوه ها از رده خارج شده و کدام همچنان تأييد شده و علمي است؟ محققان پس از انجام بررسي بين حدود ۵۰۰ داوطلب مرد، يک فهرست از چند روش منسوخ شده، تهيه و جايگزين هاي آن را معرفي کردند.

 he3810

*روزي چند بار مسواک مي زنيد؟
روزي يک بار(۲۸ درصد)
پس از هر وعده غذايي (۶ درصد)
صبح و عصر (۶۶درصد)
اگر دندان را صبح و شب مسواک مي زنيد، پس چرا هنگام ظهر مسواک نمي زنيد؟ زيرا ضربه هاي اضافه مي تواند ميناي دندان را از بين ببرد، به خصوص اگر براي ناهار غذاي اسيدي ميل کرده باشيد. اين يعني که با وجود عمل مفيد مسواک زدن، شايد به دندان ها آسيب برسانيد و دندان ها به خرابي، بيماري لثه و ساييدگي مستعد شود. مسواک زدن روزي سه بار زياد است و در مقابل مسواک زدن روزي يک بار هم کافي نيست. مگر اين که روش عالي براي مسواک زدن داشته باشيد که خيلي از ما نداريم. بنابراين روزي دو بار هر بار به مدت ۲ دقيقه مسواک بزنيد. وسط روز از نخ دندان استفاده کنيد.

 

*براي تب بالا چه بايد کرد؟
قرص OTC براي پايين آوردن تب مصرف کنيد (۴۴ درصد)
از کمپرس سرد استفاده کنيد (۶ درصد)
بگذاريد روند طبيعي اش را طي کند (۵۰ درصد)

 

تب علامت بيمار بودن نيست بلکه علامت اين است که بدن در حال تلاش است تا خود را بهبود دهد اما چگونه؟
افزايش تنها يک تا ۲ درجه دماي بدن، ميزان توليد سلول هاي ايمني را افزايش مي دهد و در برابر مقابله با عفونت به بدن کمک مي کند. طبق تحقيقات ۴۴درصد افرادي که در اين موقعيت قرص مصرف مي کنند و ۶ درصدي که سعي مي کنند بدن را خنک کنند در واقع در اين جنگ طرف عفونت را مي گيرند. زماني که تب داريد، بدن مي لرزد تا به مکان گرم تري برويد از جمله زير پتو، کاري که بدن از شما مي خواهد انجام دهيد. اما اگر تب به 39.5 درجه سلسيوس يا بيشتر برسد و بيش از ۳ روز ادامه داشته باشد بايد به پزشک مراجعه کنيد.

 

*زخم را چگونه تميز و درمان مي کنيد.
با آب بشوييد و سپس باند پيچي کنيد (۲۹ درصد)؛
بگذاريد هوا بخورد تا پوست خشک روي زخم ايجاد شود(۴۰ درصد)؛
با هيدروژن پيروکسيد تميز کنيد(۳۱ درصد).

 

همه اين روش ها نادرست است. ۴۰ درصد افراد فکر مي کنند نياز به باندپيچي نيست چون زخم آن ها را به يک اسکار زشت تبديل خواهد کرد. به افرادي که زخم را باز مي گذارند، بايد گفت، اين امر روند بهبود را طولاني تر خواهد کرد و احتمال به جا ماندن اثر زخم نيز وجود دارد. هيدروژن پروکسيد نيز نمي تواند باکتري ها را از بين ببرد. پمادهاي آنتي بيوتيک «OTC»، نيز واکنش پوستي به وجود مي آورد. بنابراين ابتدا دست ها را خوب بشوييد، سپس زخم را با آب بشوييد، سپس روي آن وازلين بماليد تا مرطوب بماند. در آخر زخم را باندپيچي کنيد.

 

 

برای تسکین موقت کمردرد استفاده از کمپرس گرم مناسب است.

 

*با کمردرد چگونه کنار مي آييد؟
مصرف قرص مسکن مانند استامينوفن (۱۲ درصد)
استفاده از کمپرس يخ، سپس کمپرس گرم (۱۴درصد)؛
سعي مي کنم حرکت داشته باشم (۷۴ درصد).

 

اين نکته به نظر منطقي است زماني که درد داريد، مسکن بخوريد. اما کمردرد منطق نمي شناسد. نتايج بررسي ها نشان مي دهد مصرف قرص استامينوفن براي تسکين درد قسمت تحتاني کمر مانند خوردن حبه قند است. کمپرس گرم مي تواند تسکين موقت ايجاد کند و کمپرس سرد هنوز قابل اطمينان نيست تنها راه، حرکت کردن است. نترسيد و کمي تحرک داشته باشيد زيرا اين بهترين کاري است که مي توانيد انجام دهيد. با فعاليت هاي آرام مانند پياده روي شروع کنيد. سپس کم کم فعاليت را شدت دهيد.

 

*چگونه در طول روز به بدن آب رساني مي کنيد؟
روزي ۸ ليوان آب مصرف مي کنم (۵۲ درصد)؛
زماني که تشنه ام، آب مي خورم (۲۰درصد)؛
هر چه ادرارآور است مي خورم (۲۶ درصد).

 

آب براي بدن مفيد است؛ اما به گفته محققان ميزان مصرف آب به ميزان فعاليت، برنامه غذايي، سن، آب و هوا بستگي دارد. بنابراين شايد ۸ ليوان کمتر يا بيشتر نياز پيدا کنيد.
اما به جاي آمار گرفتن ميزان مصرفي مايعات، تعداد دفع ادرار را محاسبه کنيد. پنج بار دفع ادرار در روز نشانه کافي بودن آب بدن است. رنگ ادرار نيز بايد زرد کمرنگ باشد.

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین