تماس با ما خانه
RSS

صرف نظر از آشپزخانه، ما اکثر اوقات استراحت و گردهمایی خود را در کنار اعضای خانواده و دوستان خود در اتاق نشیمن یا اتاق خانواده سپری می‌کنیم. اتاق‌هایی که عنصر اصلی هر کدام از آن‌ها یک کاناپه است. به همین دلیل، انتخاب هوشمندانه و درست کاناپه از اهمیت زیادی برخوردار است، چراکه کاناپه‌ها قیمت زیادی دارند و احتمالا قرار است برای سالیان زیادی در خانه ما حضور داشته باشند.

  mo16743

شما هنگام خرید یک کاناپه جدید باید چند نکته و دستورالعمل‌ کوچک را در ذهن داشته باشید تا از این مسئله مطمئن شوید که کاناپه‌ای که می‌خرید مناسب فضای زندگی شما است. پس با ما در این مطلب همراه باشید. ما در این مطلب چهار نکته مهم در مورد خرید یک کاناپه مناسب را با شما در میان می‌گذاریم. پیروی از این چهار نکته خیال شما را از خرید وسیله‌ای که تاثیر بصری زیادی در فضای زندگی شما می‌گذارد راحت می‌کند.

۱٫ این مسئله را مشخص کنید که در کجا و چگونه می‌خواهید از کاناپه خود استفاده کنید.

اگر کاناپه‌ای که می‌خواهید بخرید مخصوص اتاق نشیمن است و می‌خواهید روی آن لم بدهید و استراحت کنید، بهتر است یک کاناپه عمیق و بزرگ خریداری کنید. گستره عمق استاندارد کاناپه‌ها چیزی حدود ۹۰ سانتی‌متر تا ۹۵ سانتی‌متر است. اگر پیش‌بینی می‌کنید که می‌خواهید خود را به تمامی داخل کاناپه غرق کنید و کاملا در آن قرار بگیرید، و یا اگر یکی از اعضای خانواده شما قد بلندی دارد، به دنبال انوع عمیق‌تر این کاناپه بروید که حدود ۱۰۵ سانتی‌متر عمق دارند و وقتی روی آن لم می‌دهید کاملا راحت هستید.

اگر می‌خواهید از کاناپه جدید خود در اتاق پذیرایی استفاده کنید و قرار نیست که از آن به عنوان جایی برای لم دادن یا استراحت بهره ببرید، از کاناپه‌های کوچک‌تر استفاده کنید. شما در کنار این کاناپه‌ها می‌توانید چند مبل مناسب و یک صندلی عثمانی قرار دهید تا این مجموعه تبدیل به یک فضای زیبا بشود که در آن افراد بتوانند به راحتی با هم به گفتگو بپردازند. خیلی مهم است که چیدمان مبل‌ها در کنار کاناپه به گونه‌ای باشد که افراد به صورت دایره دور هم نشسته و هر کس در هر جایی که نشسته بتواند تمام افراد را ببیند.

هم‌چنین ابعاد فضایی که می‌خواهید کاناپه را در آن قرار دهید اندازه بگیرید. مطمئن شوید که کاناپه شما از در رد می‌شود و ابعاد آن مناسب فضایی است که برای آن در نظر گرفته‌اید. این مسئله در مورد خانه‌های قدیمی مهم‌تر است، زیرا این خانه‌ها بر اساس اندازه‌های استاندارد امروزی ساخته نشده‌اند و ممکن است کاناپه بزرگی بخرید و نتوانید آن را از در ورودی خانه خود به داخل بیاورید. اندازه‌ها را دوبار چک کنید تا در هنگام چیدمان کاناپه دچار سردرد نشوید. به همه چیز از قبل فکر کیند تا پس از خرید کاناپه از خرید خود پشیمان نشوید. هم‌چنین از فروشنده در مورد هزینه‌های حمل، زمان تحویل، و اطلاعاتی از این دست سوال بپرسید تا بتوانید برنامه‌های خود را در مورد کاناپه جدید به درستی پیش ببرید.

۲٫ علاقه شخصی خود را در خرید کاناپه در نظر بگیرید.

شناخت از علاقه شخصی خود به شما کمک می‌کند که انتخاب‌ها و گزینه‌های خود را به چند کاناپه مشخص محدود کنید و در نهایت کاناپه‌ای را انتخاب کنید که بازتابی از زندگی شما و سلیقه شخصی شما است. اگر سلیقه شخصی و مورد علاقه شما رسمی است، طراحی‌های سنتی، یک کاناپه با پارچه‌های سنتی و روکش‌های رسمی که دارای پایه‌های پیش‌آمده به سبک مبل‌های کلاسیک است، می‌تواند بسیار مناسب سلیقه شما باشد. چنین کاناپه‌ای را در عکس زیر می‌توانید مشاهده کنید.

اگر به دنبال فضای غیررسمی و راحت‌تر هستید، کاناپه‌های مدرن که طراحی به‌روزتری دارند می‌توانند انتخاب خوبی برای فضای شما باشند. این کاناپه‌ها بسیار مناسب فضاهای پر رفت و آمد که اعضای خانواده و کودکان ساعات زیادی را در آن می‌گذارنند هستند، چراکه روکش‌های مبل به راحتی از آن جدا می‌شوند و در هنگام نیاز می‌توان آن‌ها را به سرعت شست. البته در انتخاب این نوع کاناپه‌ها باید دقت زیادی بکنید، چراکه برخی از این کاناپه دوام لازم را ندارند و به سرعت از بین می‌روند.

۳٫ راحتی و مواد پرکننده کاناپه را نیز در نظر بگیرید.

این‌که قرار است کاناپه جدید در کجا قرار بگیرید و چگونه قرار است از آن استفاده شود، نوع ماده پرکننده آن را تعیین می‌کند. کاناپه‌ها به طور معمول از پلی‌فیبرهای متراکم که دور یک هسته فوم‌مانند پیچیده شده‌اند ساخته می‌شوند، اما اکنون انواع مختلفی از کاناپه‌ها در بازار وجود دارند که از موادی چون پر، فوم‌های جدید، و غیره ساخته شده‌اند و نسبت به کاناپه‌های معمولی کمی گران‌تر هستند.

بدیهی است که راحتی کاناپه همیشه باید جزء اولویت‌های شما در خرید باشد، اما اگر شما توان مالی خرید کاناپه‌هایی که از مواد پرکننده جدید ساخته شده‌اند را ندارید، باید حتما در مورد جایی از خانه شما که قرار است کاناپه در آن قرار بگیرد تصمیم بگیرید. اگر کاناپه قرار است در فضایی که کم‌تر از آن استفاده می‌شود قرار بگیرد لازم نیست که حتما از کاناپه‌هایی به‌روز استفاده کرد، اما اگر کاناپه برای مثال قرار است در اتاق تلویزیون که افراد دائما در آن رفت و آمد دارند قرار بگیرد حتما باید از کاناپه‌ای استفاده کنید که دوام و کیفیت لازم را داشته باشد. بهتر است یک‌بار بر روی خرید کاناپه سرمایه‌گذاری کنید، تا یک عمر از آن به راحتی استفاده کنید. خرید یک کاناپه باکیفیت در دراز مدت به نفع شما خواهد بود.

۴٫ رنگ کاناپه را به گونه‌ای انتخاب کنید که با فضای شما در هماهنگی باشد.

چهارمین نکته‌ای که در هنگام خرید یک کاناپه باید در نظر داشته باشید انتخاب رنگ آن است. اگر قرار است این کاناپه وسیله اصلی اتاق نشمین باشد، باید کاناپه‌ای به رنگ خنثی مانند رنگ خاکستری یا رنگ زغالی روشن انتخاب کنید که بیش از حد در فضا به چشم نیاید و با دیگر اجزای اتاق از نظر بصری در هماهنگی باشد. سپس می‌توانید اتاق نشیمن را با وسایل تزئینی رنگارنگ مانند کوسن‌ها، یک صندلی عثمانی، یا یک اثر هنری رنگی تزئین کنید. از کاناپه‌هایی که به رنگ خنثی هستند در هر فضایی می‌توان استفاده کرد. بهتر است رنگ کاناپه را به گونه‌ای انتخاب کنید که فضای شما تحت تاثیر آن قرار نگیرد، زیرا در این حالت هماهنگ کردن دیگر اجزای اتاق با آن کار دشوار و بی‌نتیجه‌ای است.

اگر قرار است از کاناپه در یک فضای غیررسمی و کم رفت و آمد استفاده کنید، می‌توانید آن را به رنگی برجسته و خاص انتخاب کنید. در این حالت کاناپه شما عنصر اصلی فضا نیست و حتی اگر هم باشد، از آن‌جایی که فضایی که در آن قرار گرفته یک فضای رسمی نیست، می‌توان از آن به خوبی استفاده کرد.

منبع : chidaneh.com

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین