تماس با ما خانه
RSS

201371016454929a.jpg

جذاب ترین و و پرطرفدارترین بخش آرایش، مربوط به چشم است اما در عین حال سخت‌ترین هم هست، به همین دلیل هر روز انواع مختلف لوازم آرایشی برای راحت‌تر کردن کار وارد بازار می‌شود اما همین تنوع زیاد گاهی گیج‌کننده است. اما درصورتی که با آگاهی از کاربرد هر کدام نه تنها کار آسان‌تر می‌شود بلکه نتیجه بهتری هم به‌دست می‌آید.

خط چشم ژله‌ای

مواد آن مثل ژله است و خیلی زیباست، بیشتر روی پلک و برای آرایش حرفه‌ای مناسب است.

خط چشم مایع

این خط چشم در 2جنس پلاستیک و معمولی ساخته می‌شود؛ پاک کردن پلاستیک راحت‌تر است، چون با نوک انگشت برداشته می‌شود، اما براق و معمولی یا مات دوام بیشتری دارد.

خط چشم جامد

برای آرایش‌های بادوام بسیار مناسب است؛از قلم‌موی ظریف مخصوص خط چشم که از پیش مرطوب شده استفاده می‌شود و رنگ‌های مختلفی دارد.

مداد چشم

خیلی‌ها برای راحت بودن، از مداد به عنوان خط چشم استفاده می‌کنند اما دوام زیادی ندارد و در رنگ‌های مختلف تولید می‌شود.

خط چشم ماژیکی

مثل ماژیک است و خیلی زود هم خشک می‌شود و استفاده راحتی دارد. همچنین در رنگ‌های مختلف هم تولید می‌شود.

2 ایراد سیاه کردن داخل چشم

کشیدن سرمه، خط چشم و حتی مداد چشم داخل چشم می‌تواند 2 ایراد اصلی داشته‌باشد؛ اول اینکه وقتی شما این مواد را داخل چشمان‌تان می‌کشید، چشم کوچک‌تر جلوه می‌کند، بنابراین اگر چشمان چندان درشتی ندارید بهتر است این کار را انجام ندهید. از طرف دیگر، سرمه که به صورت خانگی و خارج از شرایط استریل کارخانه‌ای تهیه می‌شود، ممکن است حاوی میکروب‌هایی باشد که به این ترتیب وارد چشمان شما شده و باعث التهاب و قرمزی چشم و در موارد پیشرفته‌تر باعث عفونت چشم ‌شود. از طرفی دیگر، ظرف سرمه یا همان سرمه‌دان می‌تواند محلی برای رشد و تکثیر باکتری‌ها و میکروب‌ها باشد.

آرایش طولانی مدت ممنوع!

گل‌مژه معمولا توده متورم و قرمز رنگ در نزدیکی لبه پلک است که بر اثر عفونت ریشه‌های مژه یا ریشه‌های غدد چربی که در لبه پلک قرار دارند به وجود می‌آید؛ این غدد می‌تواند به هر دلیلی بسته شود و کانونی برای عفونت را ایجاد کند که همان گل مژه است. مسلما اگر مواد آرایشی برای مدت طولانی روی پلک و مژه‌ها باقی بماند و از ترشح غدد طبیعی که روی پلک قرار دارد جلوگیری کند، احتمال ابتلا به گل‌مژه افزایش می‌یابد. گل‌مژه‌ای که به صورت حاد باشد به طور خودبه خود یا با استفاده از کمپرس آب گرم یا آنتی بیوتیک ساده رفع می‌شود ولی گاهی ممکن است غدد ترشح‌کننده بسته شود و چربی نتواند کامل از آنها خارج شود. در این حالت عفونت چربی زیر ضخامت پلک جمع می‌شود و به صورت توده ای زیر پلک باقی می‌ماند که اگر با کمپرس آب گرم یا ماساژ برطرف نشود می‌توان از طریق جراحی آن را تخلیه کرد

امتیاز شما به این مطلب :

comment rss - Trackback

  1. نرگس همایون گفت:

    مرسی
    به درد شغلم خورد اطلاعاتتون

  2. زهرا گفت:

    اصلا خط چشم ماژیکی نخرید دو روزه خشک میشه

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین