تماس با ما خانه
RSS

امروزه به دلیل استفاده بیش از حد از فست فودها و مواد غذایی با ارزش غذایی پایین که شامل چربی و شیرینی ها می شوند و از طرف دیگر کمبود فعالیت جسمانی، افزایش چربی شکم برای بسیاری به یک معضل تبدیل شده است .تعداد زیادی هم هستند که به روش های خطرناک رژیم های غذایی برای حذف این چربی ها روی می آورند که برای سلامت جسمانی آن ها مفید نخواهد بود.

hhs2335-1

این واقعیت را باید پذیرفت که هیچ روش جادویی غیر از رژیم غذایی صحیح و فعالیت بدنی برای رفع چربی شکم وجود ندارد. در این مطلب موارد بسیار ساده ای را به شما پیشنهاد می کنیم.

روشهایی برای  بالا بردن متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن :
۱- صبحانه بخورید
ممکن است فکر کنید که این توصیه اشتباه است و اگر در حال کم کردن وزن هستید ، نباید صبحانه بخورید! اما مطالعات نشان می دهد که خوردن صبحانه تا  یک ساعت پس از بیدار شدن از خواب، میزان  انسولین خون را در سطح ثابت تری نگه داشته و همچنین سطح کلسترول LDL ( کلسترول بد )  را پایین نگه می دارد. هر روز صبحانه را در ساعت معینی میل کنید. اگرهم  تمایل به خواب بیشتر در تعطیلات آخر هفته داشتید، به محض این که  از خواب بیدار شدید، صبحانه را بخورید .

۲- آرام باشید !
هورمون کورتیزول ، هورمونی است که در موقعی که دچار استرس می شوید ترشح  می شود، این هورمون می تواند باعث ایجاد چاقی و چربی دور شکم شود. در طول شب به میزان کافی بخوابید. حداقل ۷ ساعت خواب در شب به عملکرد درست این هورمون کمک می کند. کمی وقت برای  استراحت خود در وسط روز در نظر بگیرید. حتی اگر فقط تنها ۱۵ دقیقه بعد از صرف نهار فرصت داشتید، چشم های خود را ببندید،نفس عمیق بکشید و نگرانی های خود را فراموش کنید، این کار کمک بسیاری به شما کمک می کند.
حداقل سعی کنید عواملی که ممکن است شما را دچار استرس کند از اتاق خواب خود دور کنید. این محیط باید برای استراحت و آرامش شما حفظ گردد، پس ، تمام مسائل و نگرانی ها را قبل از ورود به این اتاق حل کنید.

۳- از پله استفاده کنید
از پله به جای آسانسور استفاده کنید. این کار هم یک نوع فعالیت بدنی محسوب می شود چرا که  با مصرف انرژی می تواند در افزایش وزن جلوگیری کند و میزان چاقی و چربی دور شکم هم اضافه نمی شود. به جای استفاده از وسیله نقلیه سعی کنید حداقل مسافت های کوتاه را با پیاده روی طی کنید. اگر شغل شما به گونه ای است که باید کارهایتان را به صورت نشسته انجام دهید، بعد از هر ٣٠ دقیقه نشستن  بایستید و کمی راه بروید و اگر شغل کم تحرکی دارید در صورت امکان از وسایل ورزشی خانگی مانند تردمیل استفاده کنید.

۴- غلات سبوس دار و کامل را بخورید
به جای استفاده از غلات و حبوبات تصفیه شده و بدون سبوس، از غلات سبوس دار و کامل استفاده کنید. تحقیقات انجام شده روی دو گروه که به جز غلات، رژیم مشابهی داشتند، نشان داده گروهی که از غلات کامل به جای غلات تصفیه شده استفاده کرده بودند از اندام مناسب تری برخوردار بودند. غلات و حبوبات باعث سوزاندن چربی ها در بدن می شود. یک رژیم غذایی غنی از غلات کامل، با  تغییرگلوکز و پاسخ به انسولین در بدن باعث می شود که چربی های عمقی در بدن به آسانی سوزانده شود. بهتر است از غلات قهوه ای به جای غلات سفید و تصفیه شده استفاده کنید مثلا” به جای برنج و نان سفید از نوع قهوه ای آن ها خریداری نمایید، چون دارای سبوس هستند.

۵- زیاد آب بنوشید
 نوشیدن آب در طول روز گذشته از اینکه باعث افزایش متابولیسم بدن می شود، مواد سمی و غیر مفید را نیز از بدن خارج می کند. پس سعی کنید روزانه ٨ لیوان آب بنوشید. توصیه می کنیم همیشه یک بطری آب به همراه داشته باشید. از نوشیدن الکل، و نوشیدنی های قند دارهم به جای آب خودداری کنید.

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین