تماس با ما خانه
RSS

b92571c39501

 

تخم مرغ ها معمولا” یکی از غذاهای سرشار از کالری ، کلسترول و چربی محسوب می شوند و به همین دلیل افرادی که قصد دارند رژیم بگیرند و لاغر شوند معمولا” از آن دوری می کنند اما اگر سفیده تخم مرغ از زرده جدا شده و به تنهایی مصرف شود ، کالری و کلسترول بسیار کمی دارد و منبع بسیار خوبی برای تامین پروتئین و اسید آمینه محسوب می شود. به همین دلیل در بسیاری از رژیم های غذایی استفاده از سفیده تخم مرغ توصیه می شود زیرا کالری بسیار کمی دارند ومزایای بسیار زیادی برای سلامت انسان دارند.

 

ارزش غذایی سفیده تخم مرغ

هر سفیده تخم مرغ حاوی ۴ گرم پروتئین است و ۹۰ درصد آن آب است. حدود ۴۰ نوع پروتئین و مواد مغذی دیگر از جمله فسفر ، زینک ف پتاسیم و کلسیوم وجود دارد. علاوه براین سفیده تخم مرغ منبع بسیار خوبی برای تامین اسید آمینه و امگا ۳ است که برای بافت ها و ماهیچه ها بسیار مهم و ضروری هستند.

 

میزان کالری

برخلاف زرده تخم مرغ ، کالری سفیده تخم مرغ کالری بسیار کم است .در واقع هر سفیده تخم مرغ فقط حدود ۲۰ کالری دارد درحالیکه یک تخم مرغ کاملا حدود ۱۰۰ کالری انرژی دارد . به همین دلیل سفیده تخم مرغ برای کسانی که می خواهند رژیم بگیرند بسیار مفید است و آنها می توانند در طول یک روز بدون نگرانی چند سفیده تخم مرغ مصرف کنند.

 

طریقه استفاده از سفیده تخم مرغ

در اغلب رژیم ها توصیه می شود که سفیده تخم مرغ به عنوان صبحانه مصرف شود. علاوه بر این ، در بسیاری از غذاها و سالادها نیز می توان از سفیده تخم مرغ استفاده کرد.

 

نکات دیگر درباره سفیده تخم مرغ

مصرف سفیده تخم مرغ بصورت خام به هیچ وجه توصیه نمی شود زیرا ممکن است حاوی یک باکتری مضر با نام سالمونلا باشد . علاوه براین سفیده خام تخم مرغ حاوی ماده ای با نام آویدین است که مانع از جذب ویتامین B۶ توسط بدن می شود . بنابراین سفیده تخم مرغ را حداقل ۳ دقیقه و نیم در دمای ۱۳۴ فارنهایت بپزید تا باکتریهای آن کشته شوند وتاثیر منفی آویدین موجود در آن خنثی شود. سفیده تخم مرغ خام ۲ تا ۴ روز در یخچال قابل نگهداری است.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین