تماس با ما خانه
RSS

به جهت اختراع کاغذ توسط چینی ها و استفاده از آن بمنظور پوشش دیوار منازل در حدود 200 سال قبل از میلاد توسط آنها ٬ پیدایش کاغذ دیواری را به این کشور نسبت می دهند.

با ورود روش های تهیه کاغذ در کشورهای اروپایی و گسترش آن در سایر کشورها و همچنین افزایش تقاضای کاغذ دیواری در کنار ظهور تکنیک های جدید تولید کاغذ ٬ به سرعت بسیاری از شرکتها در این عرصه وارد شدند که شاهد محصولات بسیار متنوع آنها بصورت ساده و نقش برجسته و قابل شستشو در بازار می باشیم ( از کشورهای پیشرو در صنعت چاپ و تولید کاغذ دیواری می توان به انگلستان اشاره نمود.) علاوه بر این به جهت نمای بسیار زیبا و امکان ایجاد هارمونی بین کاغذ دیواری و محیط ٬ امروزه بکار گیری این محصولات توسط طراحان دکوراسیون داخلی به امری عادی و معمول تبدیل شده است. بطوری که کمتر طرحی را میتوان یافت که در آن از کاغذ های دیواری استفاده نشده باشد.

H1391520015

 

 

بطور کلی کاغذ دیواری با دو نوع طرح ٬ با نقش کامل در سایز بزرگ و نقش های گرافیکی کوچک که بطور منظم در سطح کاغذ تکرار می شوند توسط تکنیکهای متفاوتی تولید و به بازار عرضه می شوند :

1 – سیلک اسکرین – Silk Screen

2 – چاپ مسطح – Surface

3 – چاپ دورانی – Rotary

4 – کلیشه ای – Gravure

 

مزایای استفاده از کاغذ دیواری :

● نمای نهایی اجرای کاغذ دیواری و تنوع طرح های آن در برابر رنگ آمیزی دیوارها دارای جلوه ای متمایز و منحصر بفرد خواهد بود .

● سازگاری کامل انواع کاغذ دیواری ایرانی و خارجی با محیط زیست .

 

انتخاب کاغذ دیواری مناسب :

1 – به دلیل تنوع بالا و کیفیت متفاوت ٬ کاغذ دیواری در رنج قیمتی بسیار وسیعی ارائه می گردد لذا توصیه می شود در اولین قدم با در نظر گرفتن میزان هزینه تخصیص یافته ٬ آلبوم ها انتخاب شوند .

2 – با دقت در طرح و رنگ کفپوش ٬ سقف و اثاثیه داخلی ٬ طرح و رنگ قابل قبول و مناسب برای کاغذ دیواری را انتخاب نمایید .

در این مرحله توجه به سبک دکوراسیون داخلی و چیدمان اثاثیه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد . برای مثال استفاده از کاغذ دیواری های پر زرق و برق و گلدار در محیطی با دکوراسیون ساده و مدرن مناسب نخواهد بود .

3 – مشاهده تصاویر مربوط به اجرای انواع کاغذ دیواری در مکانهای با کاربری یکسان و الهام گرفتن از آنها در انتخاب طرح و رنگ مناسب .

4 – در نهایت با مراجعه به آلبوم های مناسب کاغذ دیواری و استفاده از مشاوره رایگان طراحان شرکت کیمیا دکور میتوانید با انتخاب چندین کد از هر آلبوم کاغذ دیواری دلخواه خود را انتخاب نمایید.

در پروژه های دارای متراژ بالا ٬ با استفاده از طراحی سه بعدی محل و اجرای مجازی کاغذ دیواری های انتخاب شده ٬ می توانید بهترین گزینه را جهت اجرا سفارش دهید .

 

توصیه های مفید در نصب کاغذ دیواری :

● اولین نکته ای که در تهیه و نصب کاغذ دیواری لازم است مورد توجه قرار گیرد تخمین تعداد رول های مورد نیاز جهت اجرای کاغذ دیواری می باشد . در صورتی که جنس مورد نظر استاندارد است به راحتی با اندازه گیری ابعاد اتاق و با استفاده از جداول و در غیر این صورت با اندازه گیری تک تک دیوارها و محاسبه ابعاد مورد نیاز تعداد رول های کاغذ مشخص می شوند.

 

● در مواردی که دیوار با کاغذ دیواری قدیمی پوشیده شده ٬ توصیه می شود قبل از اجرای کاغذ دیواری جدید ٬ کاغذ قدیمی از روی دیوار کنده شود تا در نهایت پوشش از ظاهری یکنواخت و صاف برخوردار شود برای این منظور ابتدا سطح کاغذ دیواری قدیمی را توسط اسپری تفنگی یا اسفنج خیس نموده اجازه دهید آب در آن نفوذ نماید ٬ سپس توسط کارتک کاغذ را از روی دیوار جدا نمایید .

 

● دیوار و سقف ( در صورت نیاز به کاغذ دیواری ) کاملا شسته و خشک نمایید در این مرحله لازم است تمامی ترک ها سوراخها و معایب دیوار را رفع نمایید . سپس سطوح را بطور کامل با لایه ای رقیق شده از چسب بپوشانید .

● استفاده از چسب های مرغوب و بکارگیری غلظت مناسب چسب . چسب های بر پایه متیل سلولز سازگاری خوبی با سطوح سیمانی و گچی دارند لذا به راحتی بر روی سطوح قرار گرفته و مقاومت مناسبی در برابر نفوذ رطوبت از خود نشان می دهند .

 

● جهت اجرای کاغذ دیواری بر روی سطوح گچی و جلوگیری از جذب سریع چسب توسط گچ از پرایمر استفاده نمایید تا از ایجاد تبله جلوگیری شود .

● سطح کاغذ را بصورت کامل و یکنواخت به چسب آغشته نمایید چرا که در صورت چسب نخوردن قسمتی از کاغذ احتمال ایجاد تبله در آن قسمت زیاد می شود .

● قبل از اجرای کاغذ دیواری اجازه دهید کاغد حدود 10 تا 15 دقیقه خیس بخورد .

 

اگر کاغذ دیواری منزلتان فرسوده یا از آن خسته شده‌اید، برای راحت‌تر کندن آن‌ها از روش زیر استفاده کنید تا آسیب کم‌تری به دیوار وارد شود:

1- وسایل تزیینی روی دیوار را بردارید. مبل‌ها را از اتاق خارج و اگر امکان این کار نیست، همه آن‌ها را در وسط اتاق جمع کنید و روی آن‌ها نایلون یا پارچه بزرگ بکشید.

2- بیشتر کاغذ دیواری‌های جدید به صورت خشک از دیوار کنده می‌شوند و نیازی به بخار یا مواد شیمیایی نیست. برای امتحان کافیست با کاردک از گوشه دیوار به آرامی با زاویه 45 درجه شروع به کندن کنید تا با کمی دقت کاغذ دیواری به صورت ورقه‌ای ور بیاید. در صورتی که کاغذ تکه‌تکه و خرد شود، لازم است از آب یا مواد شیمیایی استفاده کنید.

 

3- به آرامی با کاردک یا ترجیحا ابزار مخصوص این کار که در اکثر ابزار‌ فروشی‌ها موجود است و مانع خراش‌های عمیق و آسیب به دیوار می‌شود، روی کاغذ دیواری را خراش دهید.

4- یکی دو قسمت از کاغذ دیواری را با یک اسفنج یا غلتک رنگ که در آب‌گرم یا مخلوط آب‌گرم و مواد شیمیایی فرو برده‌اید، خیس کنید. بگذارید رطوبت نفوذ کند بعد کاغذدیواری را از دیوار جدا کنید. آب‌گرم چسب را شل و کارتان را راحت‌تر می‌کند.

5- از درز کاغذدیواری شروع کنید. یک کاردک پهن زیر لبه کاغذدیواری بگذارید تا کندن آسان‌تر ‌شود.

 

6- باتوجه به مدتی که کاغذدیواری روی دیوار مانده و چسب مصرفی ممکن است تا شل شدن چسب احتیاج شود دیوار را چند بار مرطوب کنید. اگر باز کندن مشکل بود، بار دیگر آن را خیس و مدتی به حال خود رها کنید. تکه‌های کوچک را با سمباده جدا کنید و جای آن را رنگ بزنید.

7- بعد از تمام شدن کار، بگذارید دیوار کاملا خشک شود و بعد با محلول آب و TSP دیوار را شستشو دهید. این کار باعث کنده‌شدن چسب و صاف شدن سطح دیوار می‌شود تا برای کاغذ دیواری جدید آماده شود. اگر قصد رنگ‌کردن دارید، قبل از آن دیوار را سمباده بزنید.

منبع : دلگرم

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین