تماس با ما خانه
RSS

يادتان باشد هيچ گاه اسپري تميز كننده را مستقيم روي بدنه لپ‌تاپ نپاشيد بلكه آن را روي پارچه ريخته وسپس به بدنه بكشيد.

براي تميز كردن لپ‌تاپ راه‌هاي مختلفي وجود دارد اما بهترين روش آن است كه اول به دفترچه راهنماي كامپيوتر خود مراجعه كنيد و ببينيد در آنجا چه دستورالعملي براي تميز كردن لپ‌تاپ شما داده است.

اغلب كارخانه‌هاي فروشنده لپ‌تاپ توصيه مي‌كنند كه تميز كردن كلي لپ‌تاپ يك بار در سال بيشتر انجام نشود.

اما كساني كه دايما در سفر هستند نياز بيشتري به تميز كردن كامپيوترشان پيدا مي‌كنند. نخستين نكته در هنگام تميز كردن لپ‌تاپ اين است كه از پارچه‌‌هاي زمخت و زبر و موادي كه داراي حلال‌هاي آمونياكي هستند خودداري كنيد.

انواع گردو خاك و كثافات مانند موي حيوانات و غيره ممكن است به درون كامپيوتر شما رفته باشد. خاك سيگار و تفاله‌هاي ريز از ديگر مواردي است كه درون لپ‌تاپ‌ها پيدا مي‌شود!

اينها معمولا بر روي صفحه نمايشگر شما و يا درون پورت‌ها مي‌نشينند و مشكلاتي را ايجاد مي‌كنند. شما براي تميز كردن لپ‌تاپ خود به وسايل زير نياز دارد: دمنده هوا، پارچه تنظيف پزشكي، محلول نظافت و در آخر يك تكه پارچه كتاني مانند يك تي‌شرت.

Z1391435665

بخش بيروني:
براي تميز كردن بخش بيروني و بدنه لپ‌تاپ از يك تكه پارچه كتاني استفاده كنيد كه مي‌تواند بخشي از يك تي‌شرت كهنه و قديمي باشد.

به هيچ عنوان از پارچه‌هاي راه‌ راه مخصوص نظافت و يا پارچه‌هاي ساينده براي اين كار استفاده نكنيد.

از پارچه‌ها و دستمال‌هاي خشن مخصوص نظافت هم نبايد استفاده كنيد. يادتان باشد هيچ گاه اسپري تميز كننده را مستقيم روي بدنه لپ‌تاپ نپاشيد بلكه آن را روي پارچه ريخته و سپس به بدنه بكشيد.

سوراخ‌هاي هواكش

شما مي‌توانيد از يك كمپرسور دمنده هوا بري تميز كردن سوراخ‌هاي هواكش كامپيوتر خود استفاده كنيد.

در هنگام دميدن هوا به اين سوراخ‌ها مراقب باشيد با شدت زياد اسپري نكنيد زيرا اين كار به پره‌هاي فن كامپيوتر ممكن است آسيب بزند. از پارچه پزشكي براي تميز كردن لابه‌لاي سوراخ‌ها و پروانه فن استفاده كنيد.

هرگز كمپرسور هوا را مستقيم به سمت پروانه فن نگيريد چرا كه ممكن است باعث چرخ بيش از حد مجاز آن شود.

 

پورت‌ها

پس از آن كه سوراخ‌هاي هوا و فن تميز شدند به سراغ پورت‌ها برويد. اين پورت‌ مكان‌‌هايي هستند كه جرم زيادي را جمع‌آوري مي‌كنند براي تميز كردن آنها بايد از پارچه پزشكي استفاده كنيد.

دمنده هواي فشرده در اينجا نيز مي‌تواند كمك فراواني براي تميز كردن پورت‌ها بكند. فقط مراقب باشيد با فشار هوا جرم‌ها را به اعماق پورت‌ها نفرستيد.

 

تمیز کردن صفحه نمایش
برای تمیز کردن مانیتورهای و تلویزیون های LCD از دستمال مخصوص که موقع خرید در جعبه آن موجود است استفاده کنید . توسط این دستمال و یا نمونه هایی که برای همین منظور در بازار موجودند، می توانید صفحه نمایش را از گرد و خاک و اثرات انگشت عاری نمایید.
به یاد داشته باشید از اسپری کردن هر نوع مایع تمیز کننده شیشه و حتی آب روی LCD پرهیز نمایید و در زمان تمیز کردن ، صفحه نمایش مانیتور حتماً خاموش باشد. از وارد کردن فشار به روی صفحه در حین تمیز کردن آن پرهیز کنید ، چرا که موجب سوختن پیکسل های صفحه نمایش می شود.
در صورتی که از مانیتور CRT استفاده می کنید می توانید توسط کف های تمیز کننده که در قالب قوطی های فلزی فروخته می شوند، قاب و بدنه مانیتور را تمیز نمایید. کافیست که مقداری کف را در محل بریزید و پس از چند ثانیه با پارچه ای نرم و تمیز، آن را پخش کرده و سطح را تمیز نمایید، اما دقت کنید از این کف ها برای تمیز کردن شیشه مانیتور استفاده نکنید در صورتی عدم دسترسی به این کف های تمیز کننده، می توانید از محلول آب ولرم و مایع ظرفشویی استفاده نمایید.
یک راه ساده برای تمیز کردن صفحه کلید کامپیوترتان، وارونه کردن آن و ضربه زدن به پشت صفحه کلید برای بیرون افتاد آشغال ها، گلوله های پرز و مو و حتی مواد غذایی استنحوه تمیز کردن صفحه کلید
یک راه ساده برای تمیز کردن صفحه کلید کامپیوترتان، وارونه کردن آن و ضربه زدن به پشت صفحه کلید برای بیرون افتاد آشغال ها، گلوله های پرز و مو و حتی مواد غذایی است.
بعد از آن، برای تمیز کردن فضای بین کلیدها از هوای فشرده استفاده نمایید تا ذرات کوچک تر به این ترتیب از صفحه کلید جدا و دور شوند. آن را یک بار از سمت راست و یک بار از سمت چپ در سرتاسر صفحه کلید بگیرید.

 

در ادامه می توانید توسط یک گوش پاک کن مرطوب شده با الکل فضای بین کلیدها و حتی خود کلیدها را که چربی گرفته اند، تمیز کنید.
جالب است بدانید که طبق تحقیقات انجام شده. صفحه کلید کامپیوتر می تواند از شیر دستشویی و توالت فرنگی نیز آلوده تر باشد
تحقیق یک سازمان غیرانتفاعی در انگلستان که آلودگی صفحه کلیدها را در اداره ای مورد بررسی قرار داد، مشخص کرد که در چهار مورد از صفحه کلیدها، میزان آلودگی کلیدها و میکروب های روی آن در حد خطرناک بود و یک صفحه کلید دیگر هم پنج برابر دستشویی اداره آلودگی داشت. بنا به گفته محققان این تحقیق، علت واضح است زیرا توالت به دفعات تمیز می شود اما حدود ده درصد افراد هرگز صفحه کلید کامپیوتر خود را تمیز نکرده اند.

 

نحوه تمیز کردن ماوس
در حالی که سیم ماوس را از پشت کیس جدا کرده اید، پارچه ای را که در اختیار دارید، اندکی به الکل آغشته نمایید و سطح زیرین و روی ماوس را تمیز نمایید اما مراقب باشید که به زیر ماوس های نوری (Optical) که حس گر نوری آنجا واقع شده است، فشاری وارد نکنید که موجب خراب شدن آن شود.
در مورد ماوس های دارای غلتک (ماوس هایی که گوی دارند) در پوش زیر آن را باز کنید و گوی موجود را در آورید. گوی را زیر آب گرم بشویید و با پارچه ای بدون پرز، آن را خشک کنید و یا اینکه صبر نمایید تا خوب خشک شود. دو محور موجود در داخل ماوس را نیز توسط همان پارچه و یا یک عدد گوش پاک کن که با الکل مرطوب شده است، تمیز نمایید، سپس ماوس را وارونه کرده و تکان دهید تا کرک های آن بیرون بریزد. گوی را در محل خود قرار داده و در پوش آن را محکم کنید.

كي‌برد

كي‌برد يكي از كثيف‌ترين بخش‌هاي كامپيوتر است و ممكن است انواع خوردني‌ها و نوشيدني‌ها در هنگام كار كردن روي آن بريزد. بسياري از جرم‌ها به انگشتان شما چسبيده و از اين طريق وارد كيبورد شما مي‌شوند.

براي خارج كردن جرم‌ها و ذرات زير كيبورد كه در آن فرو رفته‌اند از دمنده هواي فشرده با زاويه مورب استفاده كنيد. به راهنماي استفاده از لپ‌تاپ مراجعه كنيد. چرا كه ممكن است كليد‌هاي كي‌برد شما قابليت برداشته شدن به منظور نظافت را داشته باشند. پس از تميز كردن از قرار گرفتن درست كليد‌ها در جاي درست خودشان مطمئن شويد. پارچه پزشكي وسيله مفيدي براي پاك كردن كليدها و اطراف آنها است.
منبع : دلگرم

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین