تماس با ما خانه
RSS

پخت تخم مرغ این طوری هم که به نظر می رسد ساده نیست، به خصوص که هر فردی یک تنوع را دوست دارد. برخی افراد دوست دارند زرده کمی شل باشد تا بتوانند آن را روی نان پخش کنند و برخی دیگر دوست دارند زرده سفت باشد تا بتوانند آن را برش بدهند و به ساندویچ شان اضافه کنند.
hou11272
اصلا نگران نباشید، اهمیتی نداره که تخم مرغ را چطوری دوست دارید، ما بهترین راهنما را به شما آموزش می دهیم تا بدانید چطوری آن را بپزید. تصویر زیر نشان می دهد که دقیقا به چه مقدار زمان برای جوشاندن تخم مرغ نیاز دارید ، تا هم سفیده و هم زرده همانطوری که دوست دارید بپزد. در مراحل اولیه در تصویر زیر، سفیده نرم تر و زرده شل تر است. هر چقدر زمان بیشتری به پخت اختصاص بدهید، زرده هم سفت تر می شود.

 

  در مراحل اولیه سفیده نرم تر و زرده شل تر است. هر قدر زمان بیشتری بپزد زرده هم سفت تر می شود

به غیر از زمان پخت، چند نکته دیگر هم هست که باید به خاطر داشته باشید:
*تخم مرغ را در آب جوش بیندازید: به جای اینکه تخم مرغ را در آب سرد انداخته و صبر کنید آب جوش بیاید، بهتره که اول اجازه بدهید آب جوش بیاید و بعد تخم مرغ را داخل آن بیندازید. اگه نگران شکستن تخم مرغ هستید، آن را آرام آرام با استفاده از یک قاشق در آب فرو ببرید.

*یک قاشق جوش شیرین به آب اضافه کنید تا پوست تخم مرغ به راحتی جدا شود: جوش شیرین از آن ماده های ارزان قیمت است که به راحتی توی سوپرمارکت ها در دسترس است. اگر شما یک قاشق جوش شیرین به آبی که تخم مرغ در آن دارد می جوشد اضافه کنید، پوست تخم مرغ خیلی راحت تر کنده می شود. اگر جوش شیرین در دسترس نبود می توانید زمانی که تخم مرغ پخت به محض خاموش کردن زیر آن ، آن را زیر آب سرد بگیرید.

*زمان لازم برای تخم مرغ: از لحظه ای که تخم مرغ را داخل آب می اندازید پخت آغاز می شود و باید زمان بگیرید. این زمان بستگی نوع پخت مورد نظر شما بستگی دارد. به زمان هایی که روی تصویر ذکر شدند نگاه کنید تا بدانید کدام یکی مدنظرتان است. شاید لازم باشد تغییرات کوچکی در این زمان ها اعمال کنید، چون عوامل مختلفی مثل کیفیت تخم مرغ، شدت گرما … روی زمان و سرعت پخت تاثیر دارند. شاید چند بار اول موفق نشوید به پخت دلخواه برسید، اما بعد از چندبار امتحان کردن متوجه می شوید که دقیقا باید چکار کنید.

*به محض پخت تخم مرغ آن را در آب یخ بیندازید: وقتی شما تخم مرغ را از آب جوش در می آورید، آن همچنان به پختن ادامه می دهد، و همین امر می تواند باعث سفت شدن آن شود. پس برای اینکه از این امر جلوگیری کنید، یک کاسه آب یخ آماده کرده و تخم مرغ پخته را بلافاصله درون آن بیندازید. کمی نمک هم به این آب اضافه کنید تا تخم مرغ چاشنی دار شود!

 

امتیاز شما به این مطلب :

comment rss - Trackback

  1. برنامه نویسی اندروید گفت:

    با سلام
    ممنون از مطالب جالبتون.

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین