تماس با ما خانه
RSS

یکی از بهترین شیوه‌ها برای کاهش وزن و داشتن اندامی‌متناسب فعالیت منظم بدنی (در غالب ورزش یا در هر سطح کمتری) در کنار تغییر عادات نامناسب غذایی و مسیر خوردن به سوی خوراکی‌های مفید تر با عوارض حداقلی یا بدون عارضه است.

kivii-1

کیوی؛ دوست روزهای سرد، یار تناسب اندام

 

زادگاه کیوی کشور پهن‌آور چین است. زمانی که این میوه در ابتدای قرن بیستم به کشورهای دیگر مانند آمریکا، فرانسه و غیره راه پیدا کرد آن را «انگور چینی» لقب دادند.

این میوه‌ی ترش و شیرین طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارد و یکی از میوه‌های فوق‌العاده برای فصل سرما محسوب می‌شود.  این میوه برای ما ایرانی‌ها نسبتاً ناشناخته بوده و بومی‌ایران نیست اما به صورت کاشته شده، به خصوص در گیلان و مازندران به عمل می‌آید و ایران جزو معدو کشورهای تولید کننده آن به شمار می‌رود.

 

کیوی به علت خواص بالا و میزان کم قند در آن بهترین میوه زمستانی توصیه شده برای افراد دارای اضافه وزن و دیابتی‌ها به شمار می‌آید.

 

دکتر احمدرضا درستی، متخصص تغذیه به باشگاه خبرنگاران گفت: قند موجود در کیوی که از مقدار کمی‌فروکتوز و گلوکز تشکیل شده به آرامی‌در بدن متابولیز می‌شود؛ بنابراین برای افراد دارای اضافه وزن و دیابتی نیز مفید است. همچنین فیبر و املاح این میوه به سلامت دستگاه گوارش کمک شایانی می‌کند و تامین کننده بخشی از فیبر مورد نیاز بدن است.

کیوی عاشق تناسب اندام ..

یادتان باشد که کیوی سرشار از فیبر است. یعنی ۲٫۵ گرم فیبر برای هر ۱۰۰ گرم کیوی. این میوه حاوی دو سوم فیبرهای غیر محلول در آب مانند سلولز و یک سوم فیبرهای محلول در آب مانند پکتین است. این میزان فیبر برای مقابله با یبوست بسیار مناسب است و برای افرادی که روده‌های حساسی دارند نیز مشکلی ایجاد نمی‌کند. فیبرها برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی، کنترل دیابت نوع دو و ایجاد احساس سیری موثر‌ند.

اگر دغدغه‌ی تناسب اندام دارید بدانید که یک عدد کیوی می‌تواند میان‌وعده‌ی مناسبی باشد. چون به خوبی سیرتان می‌کند و اجازه نمی‌دهد ریزه‌خواری کنید.

 

یک بشقاب لاغری

 

2عدد سیب
۲عدد کیوی
یخ
مخلوط کن

همه مواد را قاطی کنید و خوب با مخلوط کن بزنید.این هم  یک نوشیدنی خنک رژیمی‌برای شما عزیزان.

 

منبع: www.takroj.ir

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین