تماس با ما خانه
RSS

یک متخصص پوست و مو نسبت به خطرات استفاده بیش از حد از سونا هشدار داد و توصیه کرد: افراد از مراجعه مکرر به سونا اجتناب کنند.

دکتر ابراهیمی، با بیان اینکه سونا تا حدی سلامت پوست را بهبود می‌بخشد، گفت: سونا با تعریق و افزایش خونرسانی می‌تواند تا حدی در بهبود سلامت پوست مفید باشد.

وی شادابی پوست را از بارزترین اثرات سونا عنوان کرد و افزود: سونا در حقیقت ترکیبی از بخار و گرماست که با افزایش خونرسانی به پوست می‌تواند در شادابی آن موثر باشد.

ابراهیمی در ادامه به خطرات استفاده بیش از حد از سونا اشاره کرد و افزود: آسیب به پوست در اثر حرارت زیاد، پوسته پوسته شدن و شیوع برخی قارچ های پوستی از خطرات احتمالی استفاده نادرست از سونا است.

وی با اشاره به رشد برخی قارچ‌ها در گرما و حرارت محیط سونا، اظهار کرد: این نوع قارچ‌ها موجب پوسته پوسته شدن و قهوه‌ای شدن پوست در درازمدت می‌شوند.

ابراهیمی ورود حرارت بیش از حد به پوست را نیز از دیگر خطرات سونا عنوان کرد و افزود: بر اساس درجه حرارت محیط سونا، امکان ایجاد تغییراتی نظیر شل شدن پوست و بروز چروک‌های ظریف در پوست وجود دارد.

این متخصص پوست و مو رعایت بهداشت فردی و انتخاب محیط‌های تمیز سونا را از جمله عوامل موثر در جلوگیری از آسیب‌ها و عوارض سونا دانست و توصیه کرد: به دلیل مشترک بودن محیط سونا، افرادی که مبتلا به قارچ‌های پوستی یا دیگر عوارض پوستی هستند باید تا پیش از بهبودی کامل از مراجعه به سونا خودداری کنند.

وی استفاده ۲ تا ۳ بار در هفته سونا را برای افرادی که پوست معمولی دارند بی‌ضرر دانست و افزود: افراد با پوست چرب باید به میزان کمتری از سونا استفاده کنند.

ابراهیمی در پایان با بیان اینکه استفاده مکرر با فاصله زمانی کم از سونا، خطرات احتمالی آن را تشدید می‌کند، عنوان کرد: سونا می‌تواند برای افرادی که زمینه جوش یا آکنه دارند خطرساز بوده و شرایط پوستی نامساعد آنها را تشدید کند.

منبع: آفتاب نیوز

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین