تماس با ما خانه
RSS

ترکیب پروتئین و سبزیجات به همراه سسی فوق العاده خوش طعم. همانطور که می دانید پروتئین در کاهش وزن نقش موثری دارد و وقتی در کنار سبزیجات که دارای فیبر هستند قرار می گیرد ترکیبی کاملا سالم، برای کسانی که سعی در کاهش وزن دارند را تشکیل می دهند.

۱ (۱)

خوراک مرغ و هویج به همراه سس لیمو و کره ترکیبی برای لاغر شدن

خوراک مرغ و هویج به همراه سس لیمو و کره

مواد لازم خوراک مرغ و سبزیجات:

روغن کانولا  یک قاشق غذاخوری
 گوشت سینه مرغ، بدون استخوان، بدون پوست  ۱۷۰ گرم
 نمک، جدا شده سه چهارم قاشق چایخوری
 فلفل سیاه، جدا شده سه هشتم قاشق چایخوری
هویج خلال شده ۳۴۰ گرم ( حدود ۲ فنجان )
موسیر خرد شده سه قاشق غذاخوری
آویشن تازه خرد شده یک قاشق غذاخوری
سرکه سفید نصف فنجان
عصاره مرغ بدون نمک یک فنجان
کره دو قاشق غذاخوری
برگ جعفری خرد شده تازه دو قاشق غذاخوری
آب لیمو یک و یک دوم قاشق چایخوری

طرز تهیه خوراک مرغ و سبزیجات:
فر را تا دمای ۴۰۰ درجه گرم کنید.
یک ماهی تابه مخصوص فر را روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید. به ماهی تابه روغن اضافه کنید. روغن را بچرخانید تا همه ماهی تابه چرب شود. روی گوشت مرغ یک چهارم قاشق چایخوری نمک و یک چهارم قاشق چایخوری فلفل بریزید.

مرغ را به ماهی تابه اضافه کنید. ۴ دقیقه و یا تازمانی که یک طرفش قهوه ای رنگ شد بپزید. مرغ را برگردانید، سپس ماهی تابه را درون فر قرار دهید، در دمای ۴۰۰ درجه به مدت ۸ دقیقه بپزید و بعد از پختن مرغ را از ماهی تابه خارج کرده و داخل فر گرم نگه دارید.

در حالی که مرغ پخته می شود، هویج ها را در یک بخارپز سبزیجات بچینید، و به مدت ۷ دقیقه یا تا زمانی که نرم شوند بخارپز کنید. هویج ها را از بخارپز خارج کنید، یک چهارم قاشق چایخوری نمک روی آن ها بریزید.

ماهی تابه را روی حرارت متوسط رو به بالا برگردانید، موسیر و آویشن را اضافه کنید، به مدت یک دقیقه بپزید. سرکه را اضافه کنید، آن را به جوش بیاورید طوری که نصف آن تبخیر شود، عصاره مرغ را اضافه کنید، آن را به جوش بیاورید، و به مدت ۵ دقیقه پختن را ادامه دهید، شعله را کم کنید. کره را اضافه کنید و با یک قاشق چوبی مرتب آن را هم بزنید تا کاملا آب شود.

ماهی تابه را از روی شعله بردارید. یک چهارم نمک و یک هشتم فلفل باقی مانده را اضافه کنید، جعفری و آب لیمو را نیز همینطور، و خوب بهم بزنید. هویج ها را به صورت مساوی بین ۴ ظرف تقسیم کنید، رویشان مرغ بگذارید. با قاشق سس را روی مرغ ها و هویج ها قرار دهید.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین