تماس با ما خانه
RSS

مقدمه:

نام علمی این گونه: Astronotus ocellatus
نام عمومی آن: اسكار سیچلاید مخملی سیچلاید مرمری.
دارای الگوهای رنگی متنوعی است (اسكار قرمز اسكارببری اسكارآلبینو یا سفید).

H1388929278

اندازه
طول استاندارد40-30سانتی متر

درحالت رشد كامل: وزن بیش از 1600 گرم و در هنگام جوانی می تواند بیش ازcm2/5 در ماه رشد مفید طولی داشته باشد. هیچگاه گول اندازه كوچك آنرا درهنگام خرید نخورید و مخزن بزرگتری را نسبت به سایز اولیه آنها در نظربگیرید زیرا كه آنها به سرعت رشد كرده و فضای بیشتری را نیاز خواهند داشت.

 

خواستگاه
به طور بومی در شمال آمریكا سرشاخه های رودخانه آمازون و اورنیوكو آرژانتین برزیل كلمبیا پرو پاراگوئه ونزوئلا یافت می گردند.

 

شرایط آب
8-6= PH سختی كل dH 19-5 دمای C26-22 (به نظر من درجه حرارت 28 سانتی گرادبهترین درجه حرارت است). محدوده حرارتی ذكر شده به این معنی نیست كه درجهحرارت می تواند در این محدوده تغییر یابد بلكه باید در یك عددی ثابت باشدو تغییرات وسیعی را نداشته باشد. اسكارها ماهیانی هستند كه در كف و درتمامی حجم توده آب در حال شنا می باشند. آنها در حالت طبیعی در آبهای كمعمق همراه با جریان ملایم و كف ماسه ای و یا گلی یافت می شود.

 

مواد غذایی
حشراتو لاروهای حشرات سخت پوستان و بی مهره گان ماهیها و مواد گیاهی متفاوت ودر واقع هر چیزی كه اندازه دهان آنها بشود. این طبیعت ذاتی آنها اینماهیها را جانورانی همیشه گرسنه نشان می دهد ولی حتی در هنگام سیری كاملبه غذا خوردن علاقه زیادی نشان می دهند. اكثر تازه كارها با تغذیه بیش ازحد این ماهی در آینده به مشكلات زیادی برمی خورند. مثلا اگر از غذاهای پلتاستفاده می نمایید این نكته را به خاطر داشته باشید كه پلیت پس از خوردهشدن توسط ماهی در معده به دلیل وجود آب متورم شده و در صورت تغذیه بیش ازحد مشكلات جدی را بوجود خواهد آورد.

 

طول عمر
این ماهی می تواند به راحتی بیش از 10 سال زنده بماند.
موفقیتدر مورد این ماهیان نیاز به توجه در طولانی مدت دارد یعنی در عرض چند ماهنمی توان به موفقیت لازم رسید بلكه با یك دیدگاه سالیانه باید به آنهانگاه كرد.

 

خلق و خو
اسكارها ماهیان نسبتا پرخاشگریهستند. حتما شنیده اید كه می گویند این ماهیان ماهیان بد سرشتی هستند. اینشایعات از آنجا می آیند كه آنها سعی دارند هر چیزی كه در مخزن است و دراندازه دهانی آنها است ببلعند. این ماهیان قلمرو طلب بوده و در هنگام جفتگیری این رفتار پرخاشگرانه آنها تا حد زیادی افزایش می یابد و باید حتمافضای بزرگی را برای زندگی آنها در نظر گرفته شود. حتی می تواند به درگیریشدید بین افراد یك مخزن و حتی مرگ آنها منجر شود.

فضای مناسب برای یك جفت اسكار مولد در حدود 250 لیتر است. البته جفتهای مولد من در یك مخزن 150 لیتری به خوبی تكثیر كرده اند.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین