تماس با ما خانه
RSS

خوابیدن تا دیروقت، در روزهای تعطیل آخر هفته، می‌تواند خواب شما را دچار اختلال کند و حال و حوصله را از شما بگیرد. حتی اسمی هم برای این حالت پیدا شده: تاخیر جت اجتماعی!

ra4-3821

بنا بر نظر متخصص خواب و مدیر بیمارستان اختلالات خواب نیویورک، شلبی فردمن هریس، این تاخیر جت اجتماعی بسیار شایع است. در واقع این مسئله یک اختلال خواب نیست که مردم را به خاطرش به کلینیک بکشاند، اما براحتی متوجه می‌شویم که این مردم آنهایی نیستند که هر روز زمان مشخصی از خواب بیدار می‌شوند.

این مسئله با یک تعریف مشخص می‌شود: بیدار ماندن تا ساعات پایانی شب‌های تعطیل و خوابیدن تا ظهر در روزهای بعد می‌تواند ساعت بدن ما را از نظم همیشگی خود منحرف کند. هر چقدر شما بتوانید ساعات خواب بدن خود را متعادل نگاه دارید و حتی آن را در تعطیلات آخر هفته هم حفظ کنید بدن و روان شما سالم‌تر خواهد ماند.

همه این‌ها به این خاطر اتفاق می‌افتد که ما ریتم ساعت داخلی بدن و ساعات خواب و بیداریمان را از دست می‌دهیم. ماندن در تخت خواب هم‌‌ همان اثر را دارد. شما شبهای تعطیل آخر هفته را دیر می‌خوابید و ساعت بدنتان را در زمان متفاوتی قرار می‌دهید.

وقتی اولین شب تعطیلی فرا می‌رسد، زمانی که بدنتان به ساعات خواب و بیداری همیشگی‌اش نزدیک‌تر است برنامه همیشگی خود را در پیش بگیرید و‌‌ همان ساعت همیشگی بخوابید و از دیر خوابی‌های مخصوص تعطیلات پرهیز کنید. شما در تعطیلات غذاهای متفاوتی می‌خورید، تحرکات متفاوتی دارید و بیدار ماندن بیش از ساعت همیشگی بدنتان را به خطر می‌اندازد.
منبع:سیمرغ

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین