تماس با ما خانه
RSS

زانوها جزو اندام هایی هستند که آرایش کردن آنها برای پوشاندن لک یا چروکی که دارند، محال است. از سوی دیگر، اگر زانوهایتان دچار مشکل ظاهری باشند، مجبورید در خانه نیز شلوار و جوراب ضخیم پایتان کنید یا دامن بلند بپوشید. اما برای داشتن زانوهایی با پوست صاف و لطیف هم تدابیری وجود دارد که برخی از آنها را با هم مرور می کنیم.

ar4-5413
۱- از کرم های اسید میوه استفاده کنید
مرطوب کردن روزانه پوست کاری موثر است که بسیاری از افراد آن را فراموش می کنند. مرطوب کردن به ساخت کلاژن در پوست و پیشگیری از خشک و خراشیده شدن آن کمک می کند. زانو نوعی مفصل و مرتب در حال حرکت است. به همین دلیل، پوست آن باید کشسانی خود را حفظ کند. کرم های اسید میوه با ۱۰ درصد اوره کرم های خوبی هستند که به لایه برداری سطحی پوست و نرم و لطیف شدن این ناحیه کمک می کنند. سعی کنید هر روز یا حداقل یک روز در میان و به خصوص بعد از حمام، پوست زانو را مرطوب کنید.

۲- لایه برداری را فراموش نکنید
شاید باورتان نشود اما حتی زانوها هم به لایه برداری نیاز دارند تا سلول های مرده از آنها جدا و کلاژن سازی تحریک شود. این کار روند برزو چین و چروک را کند می کند. لایه برداری همچنین از ضخیم شدن پوست این ناحیه پیشگیری و پوست زانو را صاف و یکدست می کند. برای لایه برداری می توانید از ژل های لایه بردار حاوی ذرات ریز هسته های میوه یا کرم های اسید میوه استفاده کنید. ۲-۱ بار در هفته این کار را انجام دهید. برخی افراد پوست این ناحیه را کیسه می شکند اما این کار را توصیه نمی کنیم زیرا می تواند باعث ضخیم شدن پوست ناحیه زانو شود.

۳- از ضدچروک ها کمک بگیرید
اگر از ضدچروک تنها برای پوست صورت استفاده کنید فایده ای ندارد زیرا پوست ناحیه گردن، دست ها و زانوها سنتان را مشخص می کنند. توصیه می کنیم برای پوست بدن و ناحیه زانو از یک کرم مرطوب کننده حاوی ضدچروک همراه با اسید هیالورونیک یا رتینالدهید کمک بگیرید. وقتی به ساحل دریا می روید نیز باید حتی به پوست زانوها کرم ضدآفتاب بزنید تا از بروز چین و چروک پیشگیری شود.

برای اینکه زانوهای زیباتری داشته باشید، باید وزنتان را ثابت نگه دارید‎

۴- ورزش را فراموش نکنید
برای اینکه زانوهای زیباتری داشته باشید، باید وزنتان را ثابت نگه دارید. ورزش نه تنها باعث کاهش وزن می شود، بلکه با تعریق به دفع مواد زائد هم کمک می کند. از تمرین هایی کمک بگیرید که مستقیم بر زانو اثر مثبت دارند. مثلا سرپا بایستید، یک پا را جلو یا یک پا را عقب بگذاردی. زانوی پای عقبی را به زمین نزدیک کنید و زاویه ۹۰ درجه بسازید. کمر در این وضعیت باید صاف شود. مجددا به حالت اول برگردید و برای هر پا این تمرین را ۲۰ مرتبه تکرار کنید. انجام ۴-۳ مرتبه این تمرین در هفته لازم است.

۵- سلولیت ها را از بین ببرید
سلولیت یا چربی موضعی در ناحیه زانو تشکیل نمی شود اما تجمع آن در اطراف زانو باعث تورم و بدحالتی زانو می شود. برای اصلاح این حالت بهتر است به اندازه کافی آب بنوشید و به تغذیه خود توجه داشته باشید و از دستگاه های ماساژ کمک بگیرید. ۳-۲ بار در هفته به مدت ۴۵ دقیقه پوست اطراف زانو را ماساژ دهید

۶- از لیزر جوان سازی استفاده کنید
اگر دچار لک یا استریا در ناحیه زانو یا پشت آن هستید می توانید از لیزر فرکشنال استفاده کنید. این لیزر پوست را به طور عمقی گرم و کلاژن سازی را تحریک کنید. همچنین می تواند نوعی پیلینگ باشد و پوست زانو را جمع کند. حداقل ۳-۱ جلسه برای مشاهده نتایج لازم است. برای این کار حتما باید به متخصص پوست مراجعه کنید.

۷- راه حل نهایی؛ جراحی زیبایی
در صورتی که اطراف زانو چربی زیادی جمع پیدا کرده، می توان از لیپوساکشن کمک گرفت. ۳ ماه بعد از عمل نتایج به خوبی مشخص است. اگر پوست ناحیه شل و افتاده باشد نیز به کمک لیفتینگ می توان آن را اصلاح کرد. نتایج حاصل از این عمل نیز طی مدت ۶ ماه مشخص می شود و جوشگاه ناشی از عمل نیز طی یک سال برطرف خواهدشد.

منبع:هفته نامه سلامت

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین