تماس با ما خانه
RSS

h29h28

یکی از سوالاتی که همواره برای هر یک ما وجود داشته راههای تشخیص ماهی سالم از فاسد به هنگام خریداری است:
۱- بوی ماهی : ماهیهایی که تازه هستند تقریبا بوی مطبوعی دارند و اگر از آبهای شیرین صید شده باشند بوی گیاهان آبزی همان منطقه را می دهند .ولی ماهی فاسد بوی نامطبوعی دار دکه بیشتر اوقات بوی آمونیاک و ترشیدگی و در اثر پیشرفت فساد بوی گندیدگی می دهد…

۲- حالت فلسها و پولکها در ماهی : در رابطه با ماهیهای تازه فلسها کاملا به بدن چسبیده و به سختی جدا می شوند در حالی که در ماهیهای فاسد فلسها برجسته و به راحتی کنده می شود .
۳- شکل بدن ماهیها: بدن ماهیهای تازه قابلیت ارتجاعی دارد و فاقد ترشحات می باشند ولی بدن ماهیهای فاسد اگر با انگشتان فشاری روی بدن ماهی وارد می شود کاملا ایجاد فرو رفتگی می کند و ترشحات بدن ماهی زیاد و حالت چسبندگی دارد.

۴- چشمهای ماهی: درماهیهای تازه چشم علاوه بر این که شفاف درخشان است ، حالت کاملا محدب دارد در صورتیکه در ماهیهای فاسد چشم ماهی تیره و کدر است و کره چشم بطور کامل در حفره چشم فرو رفته است .
۵- سرپوش گوشها: در ماهیهای تازه سرپوشها بطور کامل و تقریبا چسبیده هستندو سطح داخلی آنها لکه ندارد ولی در ماهیهای فاسد این سرپوشها تقریبا جدا هستند و بر روی سطح داخلی آنها لکه های قهوه ایی و قرمز رنگ دیده می شود.
۶- حالت آبششها: در ماهیهای تازه آبشش ها مرطوب و به رنگ قرمز روشن هستند. ولی در ماهیهای فاسد آبششها مرطوب نبوده و رنگی خاکستری دارند

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین