تماس با ما خانه
RSS

چگونه چراغ خودرو را تمیز کنیم؟ چگونه کدری چراغ را از بین ببریم؟ چگونه چراغ خودرو را برق بیندازیم؟ اگر که شما فکر می کنید انجام این کار ها نشدنی است سخت در اشتباه هستید چرا که ما نه تنها این کارها را انجام می دهیم بلکه با مواد و تجهیزات خانگی هم می توانید چراغ خودروی خود را همانند روز اولی که خودرو را خریداری کردید، تمیز کنید.  زمانی که با گذشت زمان فریم و البته طلق چراغ های خودروی شما برا ثر اکسید شدن و آلودگی ها کدر شده و شفافیت خود را از دست می دهند آن زمان است که می بایست به جای مراجعه به کارواش خودتان دست به کار شوید.
hou14769
یکی از شاخصه های خودروی شما چراغ ها هستند که به خاطر در معرض چشم بودن بسیار مورد توجه قرار می گیرند و به چشم می آیند که براق و تمیز نگه داشتن آن ها بسیار می تواند به زیبایی عمومی خودروی شما کمک کند. امروز ما به شما آموزش خواهیم داد که چگونه می توانید این چراغ ها را در منزل حتی بهتر از کارواش تمیز کنید و برق بیندازید.

مواد و وسایل مورد نیاز:
مایع ظرفشویی
پولیش یا خمیر دندان
چندین دستمال
آب
برگه سمباده بسیار نرم یا پارچه
الکل

برای تمیز کردن چراغ های خودرو خود ابتدا به مایع ظرفشویی و آب احتیاج دارید

مراحل تمیز کردن چراغ خودروها :
۱) شست و شوی عمومی:
ابتدا با یک چراغ شروع کنید و پس از پایان کار این چراغ به سراغ دیگری بروید، با استفاده از یک مایع ظرفشویی به صورت عمومی چراغ ها و طلق و فریم را به خوبی بشویید. استفاده از شوینده های قوی ممنوع است چرا که به چراغ و البته رنگ خودروی شما می تواند آسیب برساند و تنها یک شست و شوی ساده و سپس آبکشی برای شروع کافی است.

با استفاده از یک مایع ظرفشویی به صورت عمومی چراغ ها و طلق و فریم خودرو را به خوبی بشویید

۲) انجام مراقبت ها:
برای اینکه این کار را حرفه ای انجام دهید از مقداری چسب نواری که صافکاران در هنگام رنگ کردن استفاده می کنند می توانید استفاده کنید و دور تا دور طلق را با استفاده از این چسب ها برای جلوگیری از آسیب رسیدن به رنگ خودرو کاور کنید. حتی برای اطمینان کامل تمام واشرهای لاستیکی که اطراف چراغ هم وجود دارد را کاور کنید و سعی کنید عرض کار به حدی باشد که ضریب ریسک را کاهش دهد.

از مقداری چسب نواری که صافکاران در هنگام رنگ کردن استفاده می کنند استفاده کنید

۳) از سمباده و اسفنج کمک بگیرید:
حال نوبت به برگه سمباده می رسد. بله سمباده منتها نه از نوعی که برای بلند کردن رنگ و … استفاده می کنید. شما به یک سمباده بسیار نرم از نوع ۵۰۰-grit  نیاز دارید که برای اینکه مطمئن شوید حتی در این شرایط هم آسیبی به چراغ ها نمی رسانید از یک اسفنج در زیر سمباده کمک می گیریم تا فشاری که ما به سمباده وارد می کنیم کنترل شده باشد. اگر سمباده در دسترس نبود از پارچه مناسب که نه خیلی نرم باشد و نه آن چنان زبر که به طلق آسیب برساند از یک تکه پارچه هم می توانید استفاده کنید. مراقب باشید خط و خش بر روی چراغ ها نیندازید.

از یک اسفنج در زیر سمباده کمک بگیرید تا فشاری که به سمباده وارد می کنیم کنترل شده باشد

۴) شروع به تمیز کردن کنید
مقصود از استفاده از این سمباده بسیار نرم و ریز این است که یک لایه بسیار نازک از سطح چراغ که کدر شده است را برداریم. سمباده را مطابق شکل به دور اسفنج پیچیده و سپس شروع به تمیزکردن و ساییدن کنید و دقت کنید که حرکات رفت و برگشتی داشته باشید و هر ۱۰ ثانیه جهت و ناحیه را عوض کنید که به چراغ ها آسیبی نرسانید. آنقدر به این کار در تمام نقاط ادامه دهید که احساس کنید تمام چراغ به صورت یک دست تمیز شده است.

۵) کار خود را چک کنید
حال یک دستمال حوله ای و نرم به دست بگیرید و محل کار خود را ضمن تمیز کردن بررسی و چک کنید که تمام نقاط به صورت یک دست تمیز و ساییده شده است. وقتی از کار خود مطمئن شدید حال با آب مجددا چراغ را آبکشی کنید. در هنگام بررسی به گوشه ها توجه بیشتری داشته باشید.

با یک دستمال حوله ای و نرم محل کار خود را تمیز کنید و بررسی و چک کنید

۶) مجددا چراغ را بشویید
حال مجددا مقداری صابون مایع یا مایع ظرفشویی را داخل یک ظرف با آب مخلوط کرده و سپس شروع به شست و شوی چراغ ها کنید و سعی کنید از یک اسفنج کمک بگیرید تا تمامی اضافات و لکه ها از مراحل قبلی تماما از بین بروند. زمانی که فوم یا کف بر روی چراغ های ایجاد شده است شما می توانید مجددا از آن سمباده نرم هم استفاده کنید تا از این طریق کار خود را در رابطه با لایه برداری تکمیل کرده باشید.

مقداری صابون مایع یا مایع ظرفشویی را داخل یک ظرف با آب مخلوط کرده و با اسفنج بشویید

۷) از خمیر دندان کمک بگیرید
حال برای درخشان و براق کردن چراغ ها پس از بین بردن لکه ها و لایه اکسید شده طلق های پلاستیک می توانید از یک پولیش مخصوص این کار که به صورت آماده قابل تهیه است استفاده کنید و یا در صورت در دسترس نبودن، از خمیر دندان های ساده استفاده کنید که کار مشابهی انجام می دهد. برای این کار یک تکه پارچه حوله ای بدون پُرز را چهار لا تا کرده و مقداری مناسب خمیر دندان بر روی آن و همچنین چراغ ها بزنید.

برای درخشان و براق کردن چراغ ها پس از بین بردن لکه ها، از خمیر دندان های ساده استفاده کنید

۸) چراغ ها را تمیز کنید
حال ابتدا سعی کنید خمیر دندان یا پولیش را در تمام سطح چراغ پخش کنید و سپس با کمی فشار بیشتر و با حرکات دایره ای شکل شروع به تمیز کردن طلق کنید.  پس از تمیز کردن کامل چراغ با چندین تکرار که معمولا زمان آن از قسمت های قبل بیشتر باید به طول بکشد کار خود را به مراحل پایانی نزدیک تر کنید.

خمیر دندان یا پولیش را با حرکات دایره ای شکل در تمام سطح چراغ پخش کنید

۹) چراغ ها را پاک کنید
حال از یک مقدار آب کمک بگیرید و اضافات را با کمک یک دستمال از بین ببرید و اجازه دهید تا چراغ خشک شود و در نهایت از مقداری الکل و یک دستمال دیگر کمک بگیرید و با چند اسپری الکل همانند شیشه چراغ ها را برای مرتبه آخر تمیز کنید. این کار تقریبا آخرین مرحله کار شماست و حال می توانید کار خود را تمام شده قلمداد کنید.

با مقداری آب چراغ را تمیز کنید و اضافات را با دستمال از بین ببرید و اجازه دهید تا چراغ خشک شود

با چند اسپری الکل همانند شیشه چراغ ها را برای مرتبه آخر تمیز کنید

۱۰) چند قدم عقب بروید
حال از خودروی خود کمی فاصله بگیرید و نگاهی به کار خود داشته باشید. مطمئنا با پشت سر گذاشتن تمامی این مراحل کار خود را تحسین خواهید کرد.  این تقریبا شبیه به کاری است که کارواش های حرفه ای برای تمیز کردن چراغ های خودروها انجام می دهند و البته به ندرت برای خودروهای شما.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین