تماس با ما خانه
RSS

پروژه ساخت بزرگترین تلسکوپ رادیویی جهان که با نام تلسکوپ FAST شهرت دارد به طور رسمی به پایان رسیده و پیش بینی می شود عملیات راه اندازی و استفاده رسمی از آن تا پایان ماه جاری میلادی انجام شود.

  fsci396

پروژه ساخت بزرگترین تلسکوپ رادیویی جهان که با نام FAST شهرت دارد

در پی اجرای مراحل پایانی عملیات ساخت بزرگترین تلسکوپ رادیوئی جهان و تکمیل و نصب ۴۴۵۰ امین قطعه ی این بشقاب دریافت کننده امواج کیهانی که پانصد متر قطر دارد، عملیات ساخت آن به پایان رسید. بزرگترین تلسکوپ رادیویی جهان که با نام FAST شهرت دارد در منطقه پینگ تانگ واقع در ایالت گویژو در جنوب غربی کشور چین قرار دارد. واژه FAST مخفف عبارت (Five hundred meter Aperture Spherical Telescope) به معنی تلسکوپ دیافراگم کروی پانصد متری است.

بزرگترین تلسکوپ رادیویی جهان که با نام FAST شهرت دارد

در مراحل نصب قطعات مختلف این تلسکوپ از روبات های ویژه ای استفاده شده است که دقت و ضریب امنیت کار را افزایش داده است. قطر دهانه این تلسکوپ در حدود ۵۰۰ متر بوده و ساخت آن از تابستان سال ۲۰۱۱ میلادی آغاز شده بود. این تلسکوپ که بزرگترین تلسکوپ جهان محسوب می شود سه برابر از نمونه پیشین خود یعنی تلسکوپ رادیویی آرسیبو در پورتوریکو؛ دقیق تر بوده و هزینه ساخت آن در حدود ۷۰۰ میلیون یوان (برابر با ۱۱۰ میلیون دلار) تخمین زده می شود.

در مراحل نصب قطعات مختلف این تلسکوپ از روبات های ویژه ای استفاده شده است

تلسکوپ موجود در پورتوریکو که پیش از این، عنوان بزرگترین تلسکوپ رادیوئی جهان را یدک می کشید، دارای دهانه ای به قطر ۳۰۰ متر است. طرح کلی آن مشابه تلسکوپ رادیویی آرسیبو است. تمامی این صفحات به شکل مثلث های متساوی الاضلاع هستند که هر ضلع آن ۱۱ متر طول دارد. پیش بینی می شود راه اندازی و استفاده رسمی از این تلسکوپ رادیویی تا پایان ماه جاری میلادی انجام شود.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین