تماس با ما خانه
RSS

روان‌شناسي تعريف مي‌كرد؛ روزي خانمي كه به خاطر سيگاري بودن همسرش دلخور بود، به او مراجعه كرد و بعد از مدتي صحبت و گفت‌وگو، خانم جوان به اين نتيجه رسيد آن چيزي كه بيشتر از سيگاري بودن همسر، او را آزرده مي‌كند بي‌توجهي شريكش نسبت به خواسته او براي ترك سيگار است و در واقع همسر اين مرد سيگاري كسي بود كه بيشتر از همه به توجه و روانكاوي نياز داشت. اگر شما هم از آن دسته از زناني هستيد كه فقط به‌دنبال تاييد همسر و اطاعت بي‌چون و چراي او در مقابل خواسته‌هاي‌تان هستيد، بهتر است دست از اين انتظار بيهوده برداريد و در عوض راه‌حلي بيابيد كه بتواند به همسرتان كمك كند. همسر شما به نيكوتين اعتياد پيدا كرده و اين حقيقتي است كه بايد قبل از هر چيز آن را بپذيريد.


 

از او بخواهيد بيشتر زنده بماند

به همسرتان بگوييد كه دوست داريد مدت زمان طولاني را با او زندگي كنيد و نمي‌خواهيد كه او به‌خاطر مشكلات تنفسي و ساير عوارض كشيدن سيگار سلامتش به خطر بيفتد. علاوه بر اين صحبت در مورد هزينه مصرف سيگار هم مي‌تواند او را متوجه خسارت مالي كه به درآمد خود مي‌زند بيندازد كه از يادآوري آن غافل نشود.


 

وقتي كنارش نيستي

از همسرتان بخواهيد كه روزي را براي ترك سيگار تعيين كند تا در پايان آن روز هدفش را به انجام برساند. در زماني كه از هم دور هستيد از همسرتان بخواهيد كه هر زمان وسوسه كشيدن سيگار به سراغش آمد با شما تماس بگيرد و در آن زمان با يكديگر صحبت كنيد و اين را بدانيد همسرتان در اين مرحله بيش از آنچه تصور مي‌كنيد به كمك شما نياز دارد.


 

چيزي كه معجزه مي‌كند

اگر همسرتان توانست يك هفته سيگار را ترك كند به او هديه‌اي بدهيد مثلا شام مورد علاقه‌اش را بپزيد يا چيزي كه به آن علاقه دارد را برايش بخريد. بگذاريد او متوجه حمايت و توجه شما بشود. به همسرتان يادآوري كنيد كه شما هرگز اراده و توانش را در ترك سيگار ناديده نمي‌گيريد.


 

مرداني كه زياد سيگار مي‌كشند

اغلب مرداني كه خيلي سيگار مي‌كشند حساب تعداد سيگارهايي كه مي‌كشند را ندارند. شما به‌عنوان شريك مي‌توانيد به او گوشزد كنيد كه تعداد آن را كمتر كند و علاوه بر اين به آرامي با او در مورد ضررهايي كه سيگار مي‌تواند به شما و فرزندان شما برساند صحبت كنيد.


 

مراقب باشيد

از به‌وجود آوردن شرايطي كه باعث ايجاد استرس و نگراني در همسرتان مي‌شود خودداري كنيد و محيطي آرام را برايش به‌وجود بياوريد. شنا و ورزش كردن در كنار حمايت شما مي‌تواند محيط مناسبي را براي ترك سيگار در او به‌وجود بياورد.


 

يك جايگزين به‌درد بخور

همسر شما به كشيدن سيگار عادت كرده و براي همين شما به‌عنوان همسر بايد كاري ديگر را جايگزين اين عادت كنيد مثل پياده‌روي و ورزش يا تنقلات خوشمزه‌اي را برايش تهيه كنيد كه در عين داشتن كالري كم بتواند او را در ساعاتي كه عادت به كشيدن سيگار دارد، مشغول نگه دارد.


 

اگر نااميد مي‌شود…

كساني كه درمرحله ترك سيگار هستند ممكن است در اين بين گاهي سيگار هم بكشند و از ترك سيگار نااميد شوند. هرگز همسرتان‌ را به خاطر اين كار سرزنش نكنيد چون اين موضوع در ترك سيگار بسيار طبيعي است. از شريك‌تان بخواهيد كه دوباره تلاش كند و او را نسبت به نتيجه كار اميدوار كنيد. (مجله اینترنتی برترین ها)

امتیاز شما به این مطلب :

comment rss - Trackback

  1. تنها گفت:

    من مدتیه که متوجه شدم همسرم سیگارین… و اصلا به روش نیاوردم و از درون دارم له میشمو تنها همدمم گریه شده…
    هروز بیشتر ازش متنفر میشم…

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین