تماس با ما خانه
RSS

امروز آشپزخانه‌ها تبدیل به مركز فعالیت‌های خانوادگی شده‌اند و برای برخی از ما كه آشپزخانه كوچكی داریم ممكن است این مسئله تبدیل به عقده حقارت شود. اكنون زمان خوبی است كه بر روی مزایای یك آشپزخانه كوچك تمركز كنیم و قابلیت‌های آن را مرور كنیم و برخی از فوت و فن‌های طراحان برای بزرگ‌تر نشان دادن آشپزخانه را با شما به اشتراك بگذاریم.

mo13651
شما طراحی Uشكل را در بسیاری از خانه‌های چندبخشی ویكتوریایی  و نیز آپارتمان‌های جدید شهری می‌بینید. این نوع طراحی یك فضای سه‌گوش ایده‌آل را برای كار ایجاد می‌كند كه در آن فاصله میان سه نقطه اصلی (یخچال، سینك، اجاق گاز) در بهترین حالت خود است و میزان پیاده‌روی میان این سه نقطه در طول زمان پخت‌وپز  كاهش می‌یابد.
در آشپزخانه‌ای كه كابینت‌های كمی دارد و فضای كف آن محدود است، باید بر روی پیش‌خان‌ها و دیوار پشتی كابینت‌ها در طول بازسازی سرمایه‌گذاری كرد. با این كار می‌توانید بدون هزینه زیاد از بهترین مواد و مصالح استفاده كنید.
در یك خانه جدید یا یك آشپزخانه نوسازی شده، یك آشپزخانه به هم پیوسته و خوب طراحی شده می‌تواند فضای خوبی را در اختیار شما قرار داده تا بتوانید از فضای كف آن بیش‌ترین استفاده را بكنید. این آشپزخانه اُپن تمام نكات گفته شده در خود را جای داده و حتی یك میز كوچك در آن قرار گرفته است.
اگر فكر می‌كنید كه داشتن آشپزخانه كوچك به معنی فراموش كردن استفاده از قفسه‌های بدون در و نیز نداشتن كابینت‌ها فوقانی است به عكس بالا نگاهی بیاندازید. این مسئله كاملا به تعداد افرادی كه معمولا در آشپزخانه حضور پیدا می‌كنند و میزان فضاهای نگهدارنده مورد نیاز شما بستگی دارد. پس از این‌كه در مورد ظروف غیرضروری و وسایلی كه باید به انباری بروند تصمیم‌ گرفتید، فقط فضای فوقانی یكی از دیوارها را به كابینت‌های بالایی اختصاص دهید. با این كار فضا بازتر به نظر می‌رسد و نور بیش‌تری وارد آشپزخانه كوچك شما می‌شود.

اگر یكی از دیوارهای آشپزخانه شما دارای یك پنجره بزرگ است شما توجیه بیش‌تری برای عدم استفاده از كابینت‌های فوقانی دارید و با این كار می‌توانید امكان ورود نور طبیعی بیش‌تری را به آشپزخانه ایجاد كنید.

اگر در یك ساختمان قدیمی زندگی می‌كنید و فكر می‌كنید آشپزخانه شما دارای فضای كافی نیست و وسایل آن قدیمی شده است نگران نباشید. اكنون تمام وسایل مدرن در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند و شما می‌توانید با توجه به متراژ آشپزخانه خود از آن‌ها استفاده كنید.

وقتی بهترین طراحی و چیدمان در آشپزخانه شما به وجود آمد و از فضای خود راضی شدید، اكنون چگونه می‌توان فضا را حتی بزرگ‌تر نشان داد؟ همه چیز را سفید كنید. دیوارها، كابینت‌ها، و پیش‌خان‌های سفید این آشپزخانه را از اندازه واقعی‌اش بزرگ‌تر به نظر می‌رسانند.

كف آشپزخانه را نیز به رنگ سفید درآورید تا هم آشپزخانه بزرگ‌تر به نظر برسد و هم حسی از آشپزخانه‌های اسكاندیناویایی در آن ایجاد شود.

دو نكته ارزشمند در این عكس وجود دارد: یك فرش آنتیك بسیار زیبا كه زیبایی و خاص بودن را به این آشپزخانه كوچك هدیه داده است. و پیش‌خان‌های باریك. عرض پیش‌خان‌ها معمولا 50 تا 60 سانتی‌متر است. در این آشپزخانه عرض پیش‌خان‌ها كاهش یافته است تا فضای بیش‌تری در این آشپزخانه باریك ایجاد شود.

بهترین دوستان یك آشپزخانه كوچك وسایلی هستند كه مخصوص همان آشپزخانه ساخته شده‌اند. امتداد كابینت‌های فوقانی تا سقف فضاهای نگهدارنده بیش‌تری برای آشپزخانه‌های كوچك ایجاد می‌كند.

وقتی آشپزخانه را درست طراحی كنید، می‌توانید شما هم از بهترین و به روزترین وسایلی كه در آشپزخانه‌های بزرگ و مدرن می‌بینید استفاده كنید: پیش‌خان‌های آبشاری، چوب‌های سفید در كنار چوب‌ درخت گردو، دستگیره‌های بزرگ كابینت‌ها، و بهترین وسایل برقی.

 

منبع : chidaneh.com

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین