تماس با ما خانه
RSS

گراتن بادمجان یکی از بهترین پیش غذاها برای میهمانی های رسمی است. درست کردن گراتن بادمجان زمان زیادی از شما نخواهد گرفت و با صرف زمان کمی می توانید یک گراتن بادمجان خوش طعم درست کنید.

fo3916
مواد لازم برای گراتن بادمجان دلمه‌ای :

بادمجان دلمه ای سایز خیلی کوچک ۸ عدد
 فیله مرغ  ۱۰ عدد
پنیر پارمیسان  دو قاشق غذاخوری
 پنیر لبنه ۲۰۰ گرم
خامه صبحانه ۲۵۰ گرم
پیاز متوسط یک عدد
زعفران آب کرده به میزان لازم
خردل دو قاشق غذاخوری
پنیر پیتزای رنده شده به میزان لازم
سس بشامل دو لیوان

روش تهیه گراتن بادمجان دلمه‌ای :
ابتدا فیله‌های مرغ را به اندازه دو بند انگشت به شکل خلالی خرد می‌کنیم، پیاز را هم رنده می‌کنیم و مرغ ها را زعفرانی کرده ، خردل و پیاز رنده شده را به آنها اضافه می کنیم. حالا مرغ ها را در ظرفی در بسته به مدت دو ساعت در یخچال قرار می‌دهیم.

در این فاصله کلاهک بادمجان‌ها را برداشته و طوری این کار را انجام می‌دهیم که آسیب نبیند که بعدا برای تزیین از آنها استفاده کنیم. داخل شکم بادمجان‌ها را با یک قاشق مرباخوری تا جایی که دیواره آسیب نبیند، خالی می‌کنیم اما لزومی ندارد حجم زیادی از بادمجان را خالی کنیم. در یک ظرف گود و کوچک که مناسب سرخ کردن بادمجان باشد، روغن می‌ریزیم؛ طوری که حداقل یک سوم ظرف پر شود. بادمجان ها را داخل روغن شناور و سرخ می‌کنیم و سپس روی دستمال حوله‌ای قرار می‌دهیم تا روغن اضافه شان گرفته شود.

حالا فیله های مرغ را با روغن خیلی کم سرخ می کنیم و خامه و پنیر خامه ای را به آنها اضافه می‌کنیم. سرخ کردن مرغ باید با حرارت متوسط و در مدت زمانی حدودا ۱۰ تا ۱۲ دقیقه باشد تا کاملا مغز پخت شود. وقتی پنیر و خامه را به آنها اضافه کردیم، همه مواد را با هم خوب مخلوط می‌کنیم. حالا حدود ۱۵۰ گرم پنیر پیتزای رنده شده و پنیر پارمیسان داخل مواد می‌ریزیم و تا جایی که تمام مواد با هم مخلوط شوند، هم می‌زنیم. اکنون از مواد آماده شده مان، داخل بادمجان ها را پر می‌کنیم.

کف ظرف مورد نظر که می‌خواهیم گراتن را در آن بچینیم کمی روغن ریخته و سپس به ارتفاع دو سانتی متر سس بشامل می‌ریزیم. بادمجان ها را داخل سس چیده روی دهانه هر بادمجان یک قاشق غذاخوری سس بشامل ریخته و سطح آن را با پنیر پیتزای رنده شده می‌پوشانیم. گراتن را یک ساعت در پنجره وسط فر که از قبل با دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد گرم کرده‌ایم قرار داده و می‌پزیم.  پس از خارج کردن غذایمان از فر برای تزیین، کلاهک بادمجان ها را روی آنها قرار می دهیم.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین