تماس با ما خانه
RSS

با وجودی که طراحی دکوراسیون منزل یا هر جای دیگری امری دائمی نیست و شما هر زمان بخواهید یا نیاز داشته باشید می توانید آن را تغییر دهید، اما همیشه راهکارهایی وجود دارند که به ماندگاری بیشتر عناصر طراحی داخلی از جمله رنگ کمک می کنند؛ مخصوصا در فضاهایی که کودکان و حیوانات خانگی نیز زندگی می کنند. ما امروز می خواهیم به سراغ رنگ خانه ی شما برویم. یکی از عوامل اصلی برای داشتن رنگی بادوام، نوع رنگی است که شما انتخاب می کنید. ترکیب مناسب، پرداخت نهایی و نوع رنگ می تواند در دوام و مقاومت رنگ در برابر دوده و سوء استفاده تمایز زیادی ایجاد کند. با ما همراه باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید …

  hou13521

رنگ با کیفیت شامل آب کمتر، جامدات بیشتر و اکسید تیتانیوم و رزین با کیفیت بهتری است

انواع رنگ ها و کیفیت آن ها
در دنیای رنگ ها، قیمت معمولا ملاک خوبی برای کیفیت است و به همین صورت وزن نیز یکی از عوامل تعیین کننده ی کیفیت می باشد. یک رنگ با کیفیت شامل آب کمتر، جامدات بیشتر و اکسید تیتانیوم و رزین با کیفیت بهتری است. این به معنای آن است که مقدار بیشتری رنگ بر روی دیوار قرار می گیرد و در نتیجه سطح مقاوم تری به شما می دهد و ظاهر آن نیز برای مدت طولانی تری حفظ می شود.

رایج ترین انواع رنگ، رنگ های با پایه ی روغنی و آب آورده هستند

رنگ های روغنی و رنگ های با پایه آب
رایج ترین انواع رنگ، رنگ های با پایه ی روغنی و آب آورده هستند (شما احتمالا مورد دوم را با نام لاتکس می شناسید، اما این رنگ، رنگی با پایه ی اکریلیک است که بیشتر دوام می آورد). با وجودی که رنگ های روغنی در گذشته سخت تر به نظر می رسیدند، اما نوآوری ها در رنگ های با پایه ی آب باعث شده آن ها نیز به همان دوام برسند و شما متحمل پاکسازی های پرزحمت، بو، زردی و خطرات زیست محیطی نشوید که رنگ های روغنی سبب می شوند.

در بعضی موقعیت ها رنگ های روغنی گزینه های بهتری هستند اما در بیشتر کاربردها، رنگ با پایه ی آب گزینه ی اول شما است.

در نواحی پر تردد یا فضاهایی که توسط کودکان استفاده می شود، رنگی با درخشش کم انتخاب کنید

پرداخت نهایی رنگ ها
در نواحی پر تردد یا فضاهایی که توسط کودکان و حیوانات خانگی استفاده می شود، رنگی با درخشش کم انتخاب کنید، زیرا تمیز کردن آن آسان تر است. از جمله پرداخت هایی که دارای حداقل درخشش هستند، پرداخت پوست تخم مرغی است.

جلا نیز پرداختی درخشنده است که برای رنگ ها به کار می رود. پرداخت های بازتاب کننده نواقص دیوار را بیشتر نمایان می کنند.

بهترین راه حل برای لکه ها و آسیب هایی که به دیوار وارد شده است، رنگ آمیزی کل دیوار است

اصلاح آسیب های دیوار رنگ خورده
با تمام تلاش های شما برای انتخاب رنگ و پرداخت مناسب، بازیگوشی های کودکان و حیوانات خانگی بالاخره لکه ها و آسیب هایی به دیوار رنگ خورده وارد می کند. اولین اقدام می تواند استفاده از پاک کننده های قوی و غیر سمی باشد.

اگر این پاک کننده ها پاسخ گو نباشند، شاید مجبور باشید ناحیه ی آسیب دیده را دوباره رنگ آمیزی کنید که کاری نسبتا دشوار است، زیرا این ناحیه ی کوچک مثل یک وصله ی ناجور می شود. این بخش کوچک جدید بر روی ضخامت و غلظت رنگ تأثیر می گذارد و سبب می شود میزان روشنایی آن ناحیه با بقیه ی نواحی متفاوت باشد.

بهترین راه حل این مشکل، رنگ آمیزی کل آن دیوار است. اگر نمی خواهید این کار را انجام دهید، با استفاده از یک قلم موی فومی یک بار مصرف لبه های وصله را به پیرامونش هاشور بزنید. اصلاحات رنگ در سطوحی با رنگ های روشن یا متوسط راحت تر پنهان می شوند.

می توانید یکی از دیوارهای اتاق کودکتان را با رنگ تخته سیاه رنگ آمیزی کنید تا روی آن نقاشی کنند

گزینه های جایگزین رنگ دیوار برای فضای کودکان
اگر کودک در خانه دارید، می توانید یکی از دیوارهای اتاق کودک تان یا فضاهای عمومی را با رنگ تخته سیاه رنگ آمیزی کنید تا فرزندان تان برای نقاشی و خط خطی روی آن آزاد باشند. ضمنا به آن ها گوشزد کنید که آن دیوار تنها جایی است که قابل نقاشی کردن می باشد.

اگر می خواهید فقط از یک رنگ استفاده نمایید، بهتر است از رنگ های تیره تر اجتناب نمایید

انتخاب رنگ
تصور نکنید که چون کودک در خانه دارید فقط باید از رنگ های خنثی استفاده کنید تا اثر انگشت آن ها را زیاد نشان ندهند. اگر می خواهید خانه ای به رنگ سفید درخشان داشته باشید، آن را اجرا کنید؛ فقط از رنگی جلاخورده با کیفیت بالا استفاده کنید.

اگر می خواهید فقط از یک رنگ استفاده نمایید، بهتر است از رنگ های تیره تر اجتناب نمایید. برای مثال یک دیوار قرمز اگر ساییده شود، یک نشانه ی درخشان به خود می گیرد که اصطلاحا می گویند برق افتاده است. رنگ های کم رنگ و متوسط کمتر مستعد برق افتادن هستند.

با استفاده از رنگ های قابل شستشوی جدید، آسیب ها را به حداقل برسانید

رنگ آمیزی سقف ها را فراموش نکنید!
پرتاب توپ و خمیر بازی و اسباب بازی در اتاق کودکان و البته برخورد آن ها به سقف امری طبیعی است. بنابراین با استفاده از رنگ های قابل شستشوی جدید، آسیب ها را به حداقل برسانید. باز هم متذکر می شویم که اگر برای تان از نظر مالی مشکلی ندارد از رنگ های با کیفیت استفاده کنید زیرا آن ها کمتر آسیب می بینند.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین