تماس با ما خانه
RSS

هیچ‌کس قهرمان و پیروز متولد نمی‌شود؛ بلکه قهرمانی حاصل پذیرش و پیروی از عادات صحیح است.پس بیایید قهرمان زندگی خود باشیم 🙂
ra4-4956
ارسطو معتقد است، ما همان چیزی هستیم که مدام انجام می‌دهیم. خیلی هم عالی، پس نقش بازی نمی‌کنیم، بلکه عادت می‌کنیم. این اسطوره‌ی یونان باستان دریافته بود که پیروی از عادات صحیح برای غلبه بر ناملایمات از اهمیت ویژه‌ایی برخوردار است و موفقیت و قهرمانی در گروی پایداریست. من آموخته‌ام که هیچ‌کس قهرمان و پیروز متولد نمی‌شود؛ بلکه قهرمانی حاصل پذیرش و پیروی از عادات صحیح است.

با الهام از دیگران تصمیم گرفتم تا عادات خودم را بررسی نمایم. پس دریافتم که در زندگی من، از دید من و حتی به لحاظ معنوی عادات صحیح چقدر سریع شکل می‌گیرند و منجر به پیدایش باورهای عمیق می‌گردند. در ابتدا این فرایند چندان هم آسان نبود. هرگز درگیر عادات زشتی از قبیل مواد مخدر، شراب‌خواری یا سیگار که مضرات آن مشهود است، نشدم زیرا از سنین کودکی دریافتم که این عادات چه بلایی بر سرم برادرم آورده بودند و نمی‌خواستم من هم همان اشتباهات را تکرار کنم. به هیچ وجه ادعا نمی‌کنم که من فردی فوق‌العاده هستم( البته دستیابی به شهرت و بزرگ‌منشی مستلزم فوق‌العاده بودن نیست)، اما قطعا عادت زشت کم‌تری داشتم.

درک اینکه چه چیزهایی در زندگی شخصی‌ام خوب پیش نمی‌رود را مدیون زمان و البته بازخوردهای مداوم هستم و این سفریست به درون که تا روز مرگم از آن باز نخواهم گشت. در طی این سالها، تلاش نمودم تا عادات صحیح خود را افزایش دهم و ماحاصل آن نه تنها منجر به تغییری شگرف در زندگی‌ام شد، بلکه مرا از اعماق وجود راضی نگه می‌دارد. برخی از این عادات عبارتند از:

ارسطو معتقد است، ما همان چیزی هستیم که مدام انجام می‌دهیم

همواره سپاسگزار هستم
حتی‌الامکان در برخورد با دیگران لبخند می‌زنم
شب‌ها زود می‌خوابم
بین ۷ تا ۸ ساعت می خوابم
صبح‌ها تختم را مرتب می‌کنم
منظم هستم
از دیگران و خودم قدردانی می‌کنم
مادامی که دیگران نیز در سفر به اعماق درون خود هستند، به آنها عشق می‌ورزم
غذای سالم می‌خورم
ورزش می‌کنم
عاقلانه خرج و پس‌انداز می‌کنم
مدیتیشن می‌کنم
نتایج اقداماتم را تصور کرده و بالطبع برنامه‌ریزی می‌کنم
به دیگران احترام می‌گذارم
برای پیشرفت خودم سرمایه‌گذاری می‌کنم
پیش از لحظات مهم حتما خودم را آماده می‌کنم
با افراد الهام‌بخش حشر و نشر می‌کنم

پایداری در پیروی از عادات صحیح کمی چالش‌برانگیز است. گاهی از آنها تخطی می‌کنم. بارها سخت تمرین نموده‌ام تا زندگی‌ام را به نحو احسن اداره نمایم و گاهی، حالا به هر دلیلی، موفق نشده‌ام. گاهی پس از تخطی از عادات مثبت، ۳ تا ۴ ماه خود را درگیر می‌نمودم و در آخر نیز درمی‌یافتم آنچه برایم باقی مانده خستگی مفرط است. کلید نجات و پایداری در این لحظات، حتی در صورت تخطی و زیرپا گذاشتن اصولی که به آن پایبند هستید، این است که خود را سرزنش نکنید. در عوض، دیدگاه‌های خود مبنی بر اهمیت پیروی از عادات صحیح را در ذهن مرور کرده و به خودتان متذکر شوید که چرا از ابتدا در صدد پیروی از این عادات درست بوده‌اید.

بخش فریبنده‌ی عادات این است که هر یک از آنها(درست یا غلط)، مادامی که شخصا به آنها توجه می‌شود، چندان ضروری به نظر نمی‌رسند. اما هنگامی که آنها را به عنوان یک مجموعه یا جزئی از یک کل در نظر می‌گیرید، به طرز باورنکردنی قدرتمند و مهم می‌شوند. به همین دلیل افراد بسیار خویشتندار مورد تحسین واقع می‌شوند. دلیل این امر ناشی از این نیست که آنها فوق‌العاده متولد شده‌اند، نه! بلکه آنها نحوه‌ی بهره جستن از قدرت عادات صحیح را فراگرفته‌اند و آن قدرت را در خلق سبک زندگی خود به کار می‌برند تا در همه حال حامی بهترین ورژن خودشان باشد.

منبع:آی بانو

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین