تماس با ما خانه
RSS

جهان مملو از اسرار کشف نشده ای است که محققان زیادی را مشغول خود کرده اند، اما ستاره‌شناسان استرالیایی در تحقیقات جدید خود دریافته اند که سطوح انرژی کهکشانی نسبت به دو میلیارد سال قبل به کمتر از نصف رسیده است.

 fsci591

سطوح انرژی کهکشانی نسبت به دو میلیارد سال قبل به کمتر از نصف رسیده است

محققان معتقدند که به دلیل این کاهش سطوح انرژی در کهکشان ها، به نظر می رسد که جهان در مسیر افول قرار گرفته است. این باور پس از بررسی بیش از ۲۰۰ هزار کهکشان توسط دانشمندان به وجود آمد که دریافتند به دلیل ادغام ماده در ستارگان، انرژی کاهش یافته و سطوح انرژی تولید شده حتی به اندازه نصف میزان موجود در دو میلیارد سال قبل هم نیست.

به دلیل ادغام ماده در ستارگان، انرژی کاهش یافته است

دانشمندان مرکز بین المللی تحقیقات نجوم رادیویی در غرب استرالیا با استفاده از هفت تلسکوپ قدرتمند در سراسر جهان به بررسی کهکشان ها در ۲۱ طول موج مختلف نور از فرابنفش گرفته تا مادون قرمز دور پرداختند. اوایل امسال محققان هشدار داده بودند که جهان وارد دوران پیری خود شده است. البته گروهی از ستاره شناسان به رهبری دانشگاه لیسبون پرتغال با بررسی داده ها در مورد کهکشان ها، ابرنواخترها و ریزموج ها در نوسانات صوتی باریون ها پیش از این دریافتند که زودترین زمانی که ممکن است یک گسست بزرگ ناگهانی در جهان صورت بگیرد، ۲٫۸ میلیارد سال دیگر خواهد بود.

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین