تماس با ما خانه
RSS

۲۰۱۵-۱۰-۲۱ ۰۱-۱۶-۰۳ ب

انواع تاتو (خالکوبی)
انواع تاتو: تاتو انواع مختلف و کاربردهای متنوعی دارد. می توان از یک منظر تاتو را تنها روشی برای تزیین، نشان دادن وابستگی شخص به گروه یا عقیده ای خاص، تنوع طلبی، آرایش دائمی و… دانست؛ اما از منظری دیگر می توان تاتو (تتو) را راهی برای پوشاندن و از بین بردن نقایص مختلف مانند نقایص مادرزادی یا اکتسابی دانست. اگر چه در ایران تاتو کردن، حتی از نگاه یک روش درمانی باز هم توسط پزشکان انجام نشده و یا بسیار به ندرت انجام می شود، اما نمی توان منکر فواید درمانی تاتو برای افراد نیازمند شد.”

تاتوی (تتو) لب
تاتو لب : تاتوی لب روشی درمانی برای رفع نقص افرادی است که به دلایل مادرزادی یا اکتسابی “خط لب” خویش را از دست داده اند. به طور مثال در افراد “لب شکری” پس از درمان نقص اصلی، می توان از تاتو کردن برای ترمیم “خط لب” بهره برد.
 

تاتو انواع مختلف و کاربردهای متنوعی دارد

تاتوی (تتو) ابرو
تاتوی ابرو :تاتوی ابرو نیز کاربردی درمانی برای افرادی که به دلایل مختلف ابروی خویش را از دست داده اند یا دچار نقص مادرزادی هستند، محسوب می شود و از بارزترین نمونه های آن می توان به بیمارانی اشاره کرد که بر اثر”شیمی درمانی” ابروی خود را از دست داده اند.

 تاتوی چشم برای رفع نقص ها نیز به کار میرود

تاتوی (تتو) چشم
تاتوی چشم نیز برای رفع نقص ها چون افتادگی چشم، افتادگی پلک ، آسیب و جراحت و … به کار می رود.

چگونه می توان تاتو را پاک کرد؟
پاک کردن تاتو :گاهی پس از انجام تاتو(خالکوبی) شرایطی پیش می آید که فرد تصمیم می گیرد تاتو (خالکوبی) را پاک کند که مهم ترین دلایل آن عبارت است از عوض شدن مد ، عدم رضایت از شکل به دست آمده گاهی خرابکاری ، فراهم شدن مشکل استخدام و … است.

روش های مختلفی برای پاک کردن تاتو (خالکوبی) وجود دارد که شامل جراحی، کوتر کردن، منجمد کردن، تراشیدن پوست و لایه برداری عمیقی که این روش ها ارزان بوده ولی نتیجه آنها کامل و صد در صد نیست و معمولا جای زخم و اسکار به جای می گذارند. روش دیگر پاک کردن تاتو ،استفاده از لیزر ساده ترین ، با عارضه کمتر و گاهی با نتایج بسیار عالی می باشد که در صورت موثر بودن اکثرا جای زخم و اسکار به جا نمی گذارد . اما لیزر محدودیت هایی هم دارد که یکی گران بودن ، دوم غیر قابل پیش بینی بودن نتایج آن است سومین محدودیت لیزر بی اثر بودن آن روی بعضی از خالکوبی ها می باشد.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین