تماس با ما خانه
RSS

دانشمندان آلمانی وسیله ای ابداع کرده اند که به کمک اسپرم هایی می آیند که حرکت آنها برای رسیدن به تخمک ضعیف است و بوسیله آن حرکت آنها تقویت می شود.
محققین مرکز تحقیقاتی «IFW resden» آلمان موفق به نسل جدیدی از موتورهای شتاب دهنده اسپرم در مقیاس میکروسکوبی شده اند که این روش می تواند ناباروی در مردان را به صفر برساند. در این روش منحصر به فرد، دانشمندان آلمانی وسیله ای را با نام  «spermbot » موتور دار ابداع کرده اند که به کمک اسپرم هایی می آیند که حرکت آنها برای رسیدن به تخمک ضعیف است و بوسیله آن حرکت آنها تقویت می شود.

  hhs2550

استفاده از ربات سرعت دهنده اسپرم می تواند ناباروری در مردان را به صفر برساند

این در حالی است که دانشمندان آلمانی مرکز تحقیقاتی «IFW Dresden» در سال ۲۰۱۴ میلادی از این روش منحصر به فرد رونمایی کردند که در آن سلول های اسپرم زنده در میان تویوب های میکروسکوپی ساخته شده از تیتانیوم و آهن قرار گرفته بودند و به وسیله میدان های مغناطیسی به مقاصد خود هدایت می شدند.

ربات سرعت دهنده اسپرم

اما این بار محققین مرکز تحقیقاتی IFW Dresden آلمان موفق به نسل جدیدی از «spermbot» شده اند که همچنان برای رسیدن اسپرم ها به تخمک متکی به میدان های مغناطیسی هستند اما به جای اینکه سلول های اسپرم در تویوب ها احاطه شوند این بار پلیمرهای مارپیچ با پوشش فلزی که بسیار ظریف هم هستند، ساخته شده اند که قادر به گرفتن اسپرم از پشت هستند و تنها دم اسپرم ها را احاطه می کنند و باعث حرکت بیشتر روبه جلو آنها می شوتد که موجب به وجود آمدن شکل مارپیچ مغناطیسی با micromotor در آنها می شود.
این روش منحصر به فرد در مجله Nano Letters منتشر شده است.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین