تماس با ما خانه
RSS

قلب اشخاص بی اندازه چاق همیشه ناتوان و ضعیف است. چاقی به قلب صدمه می‌رساند. چربی زیاد، تمام اعضای داخلی بدن را احاطه می‌کند و عضلات را می‌پوشاند، وزن قلب را زیاد و حرکات آن را مختل می‌کند، تدریجا قلب ناتوان و بالاخره نتایج وخیمی به بار می‌آورد. افراد چاق باید تلاش کنند از چاق شدن زیاد با جدیت ممانعت کنند، در این صورت نه تنها هیکل مناسب پیدا می‌کنند، بلکه قلب خود را هم سالم نگه می‌دارند.

برای داشتن قلبی سـالـم چه راهکارهایی را پیشنهاد می‌کنید :
۱- از پله های ساختمان، آهسته و مرتب بالا بروید و در هر پله کمی مکث کنید.
۲- در موقع هضم غذا کار نکنید، راه نروید و بازی نکنید.
۳- با دست چپ، بار سنگین حمل نکنید.
۴- از بلند کردن اشیای سنگین به بالای سر خود اجتناب کنید.
۵- طوری بخوابید که پاهای شما قدری‌ بالاتر از سطحی که سر قرار دارد، قرار بگیرد.
۶- هوای اتاق خواب را موقع شب قبل از خوابیدن تازه کنید.
۷- روی پهلوی راست بخوابید.
۸- از ماندن در حمام خیلی داغ و طولانی مدت خودداری کنید.
۹- از اتوبوس، قطار، پله ماشین و صندلی نپرید.
۱۰- یک مرتبه و ناگهانی روی صندلی خیلی کوتاه ننشینید؛ مگر خیلی آهسته و با احتیاط.

و اما احتیاجات قلبی شما :
سکوت و آرامش، زندگی که در آن حرکات و سکنات ناگهانی و اضطراب وجود نداشته باشد، استراحت کامل، هوای آزاد وتمیز، غذای سبک، خنده و تفریح.
قلب شما، تمام صدماتی را که از امراض، ضایعات و اختلال سایر اعضا از قبیل امراض عفونی، امراض عصبی و مسمومیت ها به طور اعم و همچنین کلیه خطاهایی که در زندگی ایجاد می‌شود تحمل می‌کند و بر شماست که قدر این عضو گرانبها و لایق بدن را بدانید و با تصمیم جدی به کمک او برخیزید.

قلب اشخاص بی اندازه چاق همیشه ناتوان و ضعیف است

خطرناک‌ترین دشمن قلب از دیدگاه شما چیست؟
نیکوتین یک سم قوی است که مستقیما و به طور موثر روی سلسله اعصاب اثر می‌گذارد؛ بعضی بیماری های قلبی که اختلال و ضایعه در رشته اعصاب ایجاد می‌کند، بستگی کامل به دخانیات و سم نیکوتین دارد. علایم این سم در امراض قلبی عبارتند از ضربان تند قلب، تپش قلب، اضطراب و عدم اشتها به غذا. با آثار مزاحم دخانیات نمی‌توان مبارزه کرد؛ مگر اینکه سبب اصلی را از بین برد.
برای تضمین سلامت کامل، شما باید به کلی دخانیات را از برنامه زندگی حذف کنید؛ زیرا حتی یک سیگار ممکن است مانع شفای بیمار از ورم و التهاب در اثر نیکوتین شود.

چه مواد غذایی بر سلامت قلب اثر می گذارند؟
شکلات و کاکائو اگر از طریق قندهای مناسب تهیه شود، می‌توانند مقدار عمده‌ای از فلاونوئیدهای رژیمی را که برای قلب مفید هستند تامین کنند. این فلاونون‌ها به وسیله تأخیر در تشکیل لخته و بهبود عمل دیواره عروق و کمک به متعادل شدن التهاب به سلامت قلب کمک می‌کنند.
کاکائوی خام، حاوی میزان زیادی فلاونوئیدهاست که به میزان مختلف در میوه ها و سبزی ها وجود دارد و در چای و کاکائو و شکلات فراوان ترند.
کاکائو و شکلات از دانه‌های کاکائو تهیه می‌شوند. محققان دریافته‌اند کاکائو و شکلات، حاوی یک نوع فلاونوئید به نام پروسیانیدین هستند که به میزان کمتر در چای و بعضی از غذاهای گیاهی یافت می‌شود.

فلاونوئیدها فعالیت آنتی اکسیدانی دارند که مصرفشان همراه با کاهش خطر بیماری های قلبی- عروقی است. اگرچه مشاهدات نشان داده که کاکائوی غنی از فلاونون، اثرات مشابه آسپرین را بر لخته خون دارد، اما این دو از طریق مکانیسم‌های مختلف این اثرات را ایجاد می‌کنند و نمی‌توان غذاهای غنی از فلاونوئیدها مانند شکلات را به جای آسپیرین توصیه کرد؛ ‌نتایج پیشنهاد می‌کنند که غذاهای غنی از فلاونوئیدها می‌توانند مکمل اثرات آسپیرین باشند.

البته باید توجه داشت که شکلات حاوی بسیاری ترکیبات دیگر نیز هست و باید در مورد اثرات منفی چربی موجود در شکلات نیز بحث شود. شکلات، معمولا حاوی۳۰ درصد چربی، ۶ درصد پروتئین، ۶۱ درصد کربوهیدرات و ۶ درصد آب و مواد معدنی است، مطالعاتی که روی اثرات کلی چربی موجود در شکلات بر میزان کلسترول انجام گرفته، نشان می دهد که مصرف شکلات باعث افزایش کلسترول خون نمی‌شود. شکلات یک غذای با دانسیته بالاست و می‌تواند یک میان وعده برای ورزشکاران و افراد فعال باشد. برای افرادی که می‌خواهند از فواید فلاونون‌های شکلات، بدون کالری چربی آن بهره مند شوند، کاکائو پیشنهاد می‌شود؛ اشتها و تمایل به شکلات به خصوص در بین زنان بسیار معمول است.

چندین ماده بیواکتیو در شکلات شناخته شده است. شکلات حاوی میزان کمی کافئین و میزان بیشتر تئوبرومین است. نورولوژیست ها اخیرا مطالعاتی بر روی فعالیت مغز در افرادی که شکلات مصرف می‌کنند، انجام داده اند و مشخص شده که خوردن آن باعث افزایش جریان خون در مناطقی از مغز می‌شود که در فرآیند احساسات درگیرند. به هر حال مصرف شکلات باعث احساس خوشایندی می‌شود که شاید ورای اشتها و تمایل باشد.
منبع:salamatnews.com

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین