تماس با ما خانه
RSS

همه سبک های دکوراسیون زیبایی خاص خودشان را دارند. اما یکسری اشتباهات دکوراسیون هستند که برای ایجاد یک دکور بی نقص باید از آن ها خودداری کنیم. از جمله موارد زیر:

نصب کردن تابلوها در ارتفاع بالا

یکی از قوانین دکوراسیون این است که تابلوهای روی دیوار باید با چشم ها هم سطح باشند. (با فاصله یک و نیم متر از سطح زمین) فراموش نکنید که حتما این قانون را در چیدمان دکوراسیون رعایت کنید.

در قوانین دکوراسیون تابلوهای روی دیوار باید با چشم ها هم سطح باشند

قرار دادن تمام مبل ها پشت به دیوار

درست است که چیدن تمام مبل وسط پذیرایی کار درستی نیست اما چیدن تمام آن ها پشت به دیوار هم زیبایی ندارد و به خانه حالت رسمی می دهد. پس برای ایجاد جو آرام بخش در خانه مبل ها را به حالت گروهی بچینید.

ترس از رنگ ها

کسی نیست که از دکور سفید تک رنگ در خانه بدش بیاید اما اگر اتاق ها تنوع رنگ نداشته باشند فضای افسرده کننده ای ایجاد می شود. پس آن جعبه سبز رنگی که چشمتان را گرفته حتما بخرید.

چیدن کوسن و بالش های زیاد روی مبل و تخت

درست است که بالش ها و کوسن های رنگارنگ به فضای خانه رنگ و رو می دهد اما وقتی میهمان ها برای این که روی مبل جا بشوند بالش ها را روی زمین می گذارند متوجه می شوید که در این کار کمی زیاده روی کرده اید.

بیش از حد مدگرا بودن

هیچ ایرادی در استفاده از وسایل مدرن و شیک در منزل وجود ندارد اما سعی کنید در این کار زیاده روی نکنید. کمی هم ریسک استفاده از وسایل و تزئینات قدیمی را داشته باشید.

هماهنگی بیش از حد

چرا تصور خیلی ها این است که میز عسلی ها باید هم شکل باشند؟ یا این که تمام مبل ها از یک رنگ و یک مدل باشند؟ کمی بیشتر فکر کنید و برای تنوع و زیبایی بیشتر دکور طرح و رنگ ها را با هم ترکیب کنید.

قرار دادن تلویزیون در نقطه مرکزی

لازم نیست همیشه از تلویزیون به عنوان زیباترین وسیله در دکور استفاده کنید. به جای این که تلویزیون را در نقطه مرکزی خانه قرار دهید کمی تنوع و ابتکار به خرج بدهید و آن را در گوشه قرار دهید یا با دیوار گالری ترکیبش کنید.

اهمیت ندادن به روشنایی منزل

تا به حال کسی نگفته که نور لامپ سقفی آرام بخش است یا خانه را زیبا کرده است. در دکور منزل از چراغ های رومیزی و چراغ های پایه دار مثل آباژور استفاده کنید و تا جایی که می توانید چراغ های سقفی کم نور به کار ببرید. ارزانتر و قابل خرید برای اکثریت جامعه می باشد.

منبع : bedunim.ir

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین