تماس با ما خانه
RSS

یکی از سخت ترین مراحل یک مهمانی لذت بخش، نظافت منزل است! و البته مرحله سخت بعدی تهیه غذا! اما زمانیکه اطراف شما مرتب و تمیز باشد قطعا آشپزی هم برایتان شیرین خواهد بود. نکته قابل توجه، یک برنامه ریزی مناسب برای انجام کارهای مهمانی است تا بتوانید شب مهمانی در کنار مهمانها آرامش بیشتری داشته باشید.

hou10953

1- برنامه ریزی کنید
چند روز قبل از مهمانی برای کارهایتان برنامه ریزی کنید. برای نظافت منزل قسمت های مختلف خانه را در نظر بگیرید و کارها را بین روزهای مختلف تقسیم بندی کنید تا هم کمتر خسته شوید و هم نظافت دقیق تر و بهتری داشته باشید.

2- وسایل را سر جای خودش بگذارید
اولین مرحله در نظافت خانه برای مهمانی جمع و جور کردن وسایل است. حتما وقتی به اطرافتان نگاه می کنید وسایل اضافی زیادی را می بینید که روی مبل یا زمین جا خوش کرده اند و یا گاهی وسایلی که در شرایط اضطرار آن ها را در جاهای غیر مرتبط گذاشته اید. احتمالا مثل یک لنگه جوراب داخل یخچال!

3- گردگیری کنید
مرحله بعد از مرتب کردن وسایل، گردگیری است. یک دستمال نم دار و یک دستمال خشک بردارید و به جنگ گرد و خاک ها بروید. اگر در مرحله قبل خوب وسایل را مرتب کرده باشید در این مرحله کار راحت تری دارید. برای گردگیری، شیشه ها و یا طبقه های درون بوفه و ویترین را فراموش نکنید بخصوص اگر درب شیشه ای داشته باشند خاک روی آنها منظره بسیار بدی پیدا می کند.

4- جارو برقی بکشید
بعد از اتمام گردگیری که معمولا سخت ترین مرحله است نوبت به جاروکشی می رسد. جارو را به برق زده و دست به کار شوید تا گردو خاکهای به زمین ریخته را جمع کنید. حواستان باشد پشت میز و سایر وسایل را فراموش نکنید. احتمالا گرد و خاک زیادی در این نواحی جا خوش کرده اند.

5- تی بکشید
آخرین مرحله از نظافت منزل تی کشیدن و برق انداختن خانه است. اگر زمان مناسبی در اختیار دارید سعی کنید سطح زمین را دو بار تی و یا بخار شوی کنید یا جلای بیشتری به زمین خانه تان بدهید.

6- نکات ایمنی و سلامتی را رعایت کنید
رعایت نکات ایمنی در حسن نظافت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. خطراتی مانند برق گرفتگی و افتادن از سطوح بلند ممکن است اتفاق بیفتد. بنابراین با دقت کارهای تان را انجام دهید. همچنین یادتان باشد سلامت شما از اولویت ویژه ای برخوردار است. بطور مثال هنگام جاروکشی بیش از اندازه خم نشوید و یا در هنگام تی کشی مراقب باشید لیز نخورید. همچنین حتما برنامه ریزی مناسبی داشته باشید تا مجبور به تمیز کردن یکباره کل منزل نشوید، در این صورت فشار کمتری متحمل خواهید شد.

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین