تماس با ما خانه
RSS

dasd

 

ریمل‌هایی كه پایه اصلی آنها روغن است به دلیل آنكه به سختی پاك می‌شوند، موجب افزایش ریزش مژه‌ها و چسبندگی آنها می‌شوند. برای پاك كردن انواع ریمل‌های پودری و مایع می‌توانید از آب استفاده كنید اما برای پاك كردن ریمل‌های روغنی كه اصطلاحا <واترپروف> نامیده می‌شوند باید از محلول آب و صابون استفاده كرد. ریمل‌های ضدآب<واترپروف> بیشتر به سلامت مژه‌ها آسیب می‌رسانند و باعث ریزش آنها می‌شوند، به علاوه سختی پاك كردن از این گونه‌ ریمل‌ها از دیگر مشكلات آنها است كه به مژه‌ها آسیب می‌رساند.
گروهی از متخصصان پوست اعتقاد دارند برای پاك كردن این ریمل‌ها اصلا نباید از آب استفاده كرد زیرا ریزش مژه‌ها را افزایش می‌دهد و به دلیل آنكه مژه‌ها رشد كافی ندارند، در صورت ریزش دیرتر ترمیم می‌شوند.

حتما خود را عادت دهید بعد از استفاده از ریمل‌ها آنها را پاك كنید و حتی‌الامكان سعی كنید با ریمل نخوابید، زیرا تمام فولیكول‌های مژه كه روی پلك قرار دارند، مسدود شده و احتمال ریزش آنها هنگام شست‌وشو بیشتر می‌شود.
ریمل‌ها وسایلی هستند كه به درشت‌تر جلوه دادن چشم‌ها كمك می‌كند. ریمل‌ها انواع متفاوتی دارند: ضخیم كننده، بلند كننده، حجم دهنده، پركننده، ضدآب و معمولی.باید توجه كنید ریمل‌ شما تمام سطح مژه‌ها، از ریشه تا نوك را بپوشاند. برای مژه‌های بالا، قبل از كشیدن برس ریمل روی مژه‌ها، میله ریمل را روی مژه‌هایتان بمالید تا به اندازه كافی رنگ روی مژه‌ها بنشیند.

سپس این رنگ را با استفاده از برس ریمل، از پایین تا بالای مژه‌ به خوبی بكشید. اگر این كار را با دقت انجام دهید، مژه‌هایتان به هم نمی‌چسبند و جداجدا از هم باقی می‌مانند.
هنگام ریمل زدن به مژه‌های پایین، میله ریمل را به صورت عمودی نگه داشته و آن را به چپ و راست حركت دهید، مراقب باشید صورت‌تان را لك نكنید. وقتی می‌خواهید بیش از یك بار ریمل بزنید، شانه زدن مژه‌ها بین ریمل زدن سبب می‌شود كه مژه‌هایتان به هم نچسبند. اگر ریمل شما نو است و میزان ریمل روی میله آن زیاد است، اضافه آن را با دستمال پاك كنید.اگر می‌خواهید ماده ریمل بیشتر روی برس آن بنشیند، برس را در داخل ظرف بچرخانید. هیچ وقت آن را در ظرف ریمل بالا و پایین نكنید، چون موجب می‌شود كه ریمل داخل ظرف ‌زودتر از معمول خشك شود.
● ریمل‌های دائم و فرمژه
شاید شما نام آرایش دائم را شنیده باشید، آرایش دائم ابرو، لب و چشم این روزها یكی از معضلات بهداشتی موجود در جامعه است كه در بیشتر موارد بدون انجام استریلازسیون در‌ آرایشگاه‌ها و زیر نظر افراد غیرمتخصص از نظر كنترل بیماری‌های عفونی انجام می‌شود.

استفاده از ریمل‌های دائم، شانس عوارضی مانند ایدز و هپاتیت را افزایش می‌دهد. این ریمل‌ها باعث بسته شدن منافذ پوست شده و سبب تغییر رنگ‌ مژه‌ها می‌شوند و به مرور زمان بدشكلی‌هایی را به وجود می‌آورند و بعد از مدتی مژه‌ها استحكام اولیه خود را از دست می‌دهند. استفاده از فرمژه‌هایی كه موجب ایجاد كشش در مژه‌ها می‌شوند، مضر است.
چون مژه‌ها پایه سستی دارند، كشش زیاد آنها می‌تواند استحكام وحالت و زیبایی مژه‌ها را از بین ببرد.

اگر شما مژه‌هایی كوتاه دارید می‌توانید به جای استفاده از ریمل‌ها، از محلول روغن بادام و زیتون در داخل لوله ریمل و یا از ماساژ این دو محلول استفاده كنید. زیرا این كار باعث می‌شود تا مژه‌ها بلند شده و استحكام یابند و حالتی ابریشمین پیدا كنند.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین