تماس با ما خانه
RSS

ریزش مو یکی از بزرگترین خطراتی است که زیبایی ظاهری هر فرد را تهدید می­کند. امروزه افراد یکی از راه های درمان ریزش مو و بازگشت موهای از دست رفته را کاشت مو می­دانند. ریزش مو دلایل مختلفی دارد و علت ریزش مو در همه افراد یکسان نیست.

در برخی افراد علت ریزش مو عوامل محیطی، ارث بری و وجود بیماری­ های پوست و مو می­باشد. برای درمان ریزش مو ابتدا باید علت آن بررسی و سپس جلوگیری و درمان شود.

برای پیشگیری از ریزش مو درمان­های زیادی از جمله درمان­ های خانگی و سنتی و یا استفاده از داروها و لوسیون ها وجود دارد. اما هنگامی که ریزش مو شدت پیدا کند و باعث طاسی و کم پشتی موی فرد شود، چاره­ای جز کاشت مو نیست.

کاشت مو چیست ؟

اگر برای درمان طاسی و کم پشتی موهای سر خود به دنبال یک راه حل همیشگی هستید تا از انزوای به وجود آمده بر اثر این مشکل رهایی یابید، درمانی قطعی­ تر از کاشت مو نخواهید یافت.

عمل پیوند موی طبیعی یا همان کاشت مو یک جراحی ترمیمی و زیبایی می­باشد که در طی آن قسمت­ های طاس سر بوسیله گرافت­ های مویی که از پشت سر و فاصله میان دو گوش یا همان بانک مو برداشته شده است، پر می­شود.

عمل کاشت مو به شما کمک می­کند موهای از دست رفته­ ی خود را به کمک موهای باقیمانده در پشت سرتان که نسبت به هورمون­ های ریزش حساس نیستند، برگردانید. درمان­ های ترمیمی دیگری مانند کلاه گیس و از این دست محصولات وجود دارد. اما کاشت مو، موهایی طبیعی و دائمی را برای شما به ارمغان می­آورد. ادعاهایی که در مورد روش­های ترمیمی غیر از کاشت مو، در تبلیغات وجود دارد تماما غیر حقیقی هستند و تنها راه درمان قطعی طاسی و کم پشتی موها، کاشت مو می باشد.

مواردی که قبل از کاشت مو باید در نظر داشته باشید:

  • اگر طاسی موهایتان زیاد است، باید به این مسئله معقولانه بنگرید که شما نمی­توانید انتظار موهایی متراکم و پرپشت را داشته باشید اما قطعا وضعیت برایتان بهتر خواهد شد. افرادی هم هستند که این مسئله را پذیرفته اند و با مشکل خود کنار آمده اند.
  • در مورد کاشت مو باید کمی صبور باشید و انتظار نتیجه­ ای برق آسا و سریع السیر را نداشته باشید. موهایی که در قسمت جلوی سر کاشته می­شوند حدود ۹ ماه زمان نیاز دارند تا به حالت طبیعی خود برسند. با کمی تفکر این موضوع معقولانه خواهد بود، زیرا موهای شما از قسمتی دیگر برداشته شده و در جای جدید خود پیوند زده شده اند.
  • هنگامی که تصمیم شما مبنی بر انجام کاشت مو قطعی است باید به فکر هزینه­های این عمل جراحی باشید. حتما با آگهی­های برخورد کرده­اید که در مورد هزینه­های پایین کاشت مو تبلیغ می­کنند. اما آیا بنظر شما یک عمل جراحی زیبایی با هزینه­های بالایی که برای کلینیک­ های کاشت مو در بر دارد چه قیمتی خواهد داشت؟ پس بدانید نه قیمت­های بسیار پایین و نه قیمت­های نجومی، هیچکدام معقولانه نیستند.
  • اولین قدم برای رسیدن به نتیجه مطلوب در کاشت مو، ترک سیگار و عدم مصرف دخانیات است. مصرف سیگار نتیجه­ای به جز صدمه زدن به موهایتان نخواهد داشت، پس سعی کنید برای حفظ سلامت عمومی بدن و همچنین حفظ موهایتان از مصرف دخانیات دوری کنید.
  • نکته­ی دیگر و شاید مهم­ترین مسئله در مورد کاشت مو، مراقبت­ های پس از کاشت مو است که رعایت آن­ها رمز رسیدن به بهترین نتیجه خواهد بود.

انواع روش­ های کاشت مو

شناخت روش ­های مختلف کاشت مو مسئله ­ای است که در عین بالا بردن آگاهی در مورد عمل کاشت مو، می­تواند برای انتخاب بهترین روش کاشت که مناسب شماست کمک کند. روش مناسب برای شما، با بررسی­ های مشاور که بر روی سرتان انجام می­دهد مشخص می­شود.

روش های کاشت مو از قدیمی­ترین روش ها تا جدیدترین آن­ها نقطه اشتراکی دارند که شامل بی­حسی موضعی و برداشت گرافت­های مو از بانک مو و کاشت آن­ها در جلوی سر و در مناطق طاس و کم مو می­باشد. کاشت گرافت های مو همگی به یک شکل انجام می­شود و فقط روش­های برداشت گرافت­ها متفاوت است.

کاشت مو به روش FIT یک روش اصلی و پایه­ی برخی از روش­های دیگر است، که در این روش گرافت­ های مو به صورت تکی برداشت می­شود. در این روش تعداد گرافت های مویی که برداشت و کاشت می­شود به ۲ هزار گرافت می­رسد.

روش دیگر برداشت گرافت های مو روش FUT است. در این روش گرافت­ها به شکل یک نوار یک سانتی متری از پوست سر برداشته می­شوند. در روش FUT حداکثر گرافت­ هایی که کاشته می­شوند به ۳۵۰۰ عدد می­رسند.

روش دیگری که وجود دارد کاشت مو به روش SUT می­باشد. این روش برگرفته از روش FIT می­باشد اما کار برداشت گرافت­ها با دستگاه انجام می­شود. تعداد گرافت­ هایی که کاشته می­شوند در این روش تا ۴ هزار عدد می رسد.

با پیشرفت علم و تکنولوژی علم پزشکی نیز در حال تغییر و پیشرفت روزافزون می­باشد و یکی از مهم­ترین این تغییرات ربات تمام اتوماتیک کاشت موی ARTAS است. این روش مدرن­ترین روش کاشت مو می­باشد. در این روش تمامی مراحل یک جراحی کاشت مو بدون دخالت دست و تماما به وسیله دستگاه اتوماتیک ARTAS انجام می­شود. این ربات با شناسایی گرافت­ های مناسب­تر آن­ها را برداشته و با طراحی یک خط رویش مجدد برای موها آن­ها را می­کارد. گرافت­ هایی که ربات ARTAS در یک جلسه کاشت مو می­کارد به ۶ هزار گرافت می­رسد.

عوارض کاشت مو

هر عمل جراحی عوارضی هرچند خفیف را داراست و عمل کاشت مو هم از این قاعده مستثنا نیست و عوارضی دارد.

  • قرمزی پوست سر: زخم­هایی که بر روی سر ایجاد می­شود، می­تواند علت قرمزی پوست سر بعد از عمل کاشت مو باشد.
  • جوش بعد از کاشت مو: ایجاد جوش­ تا یک هفته بعد از کاشت در نقاط برداشت و کاشت گرافت­ ها می­تواند کاملا طبیعی باشد.
  • خارش سر بعد از کاشت: به دلیل پیوند گرافت­ها از قسمتی دیگر به جلوی سر، خارش یک واکنش طبیعی پوست سر به این مسئله است.
  • پوسته شدن سر: هنگامی که در محل کاشت مو خشکی صورت بگیرد احتمال پوسته شدن سر وجود دارد که می­توان با شستشوی مناسب این مشکل را از رفع کرد.
  • دلمه­ های بعد از کاشت: در قسمتی­های از سر که کاشت مو صورت گرفته، دلمه­ هایی به وجود می­آید که با مرطوب نگه داشتن سر می­توان آن­ها را از بین برد.
  • ورم بعد از کاشت: داروهایی که برای بی­حسی موضعی در حین عمل کاشت مو تزریق می­شود باعث ایجاد ورم در ناحیه پیشانی و چشم ها، حدود ۲۴ ساعت بعد از کاشت می­شود.

کلینیک کاشت مو معتبر

برای انجام عمل کاشت مو باید به دنبال پیدا کردن بهترین مرکز کاشت مو که دارای متخصصین باتجربه است، باشید. برای این کار مراجعه به کلینیک­ ها و مشاهده کلینیک از نزدیک توصیه می­شود.

داشتن مجوز معتبر از ویژگی­ های یک کلینیک مورد اطمینان است. همچنین برای اطمینان بیشتر از شرایط محیطی و بهداشتی کلینیک و انجام مشاوره کاشت مو مراجعه حضوری می­تواند خیال شما را بابت این مسائل راحت کند.

کلینیک خانه سفید دارای تیم­ تخصصی و مجرب جراحی کاشت مو با سابقه درخشان در این زمینه است، همچنین دارای اتاق­ های عمل مجهز به پیشرفته­ ترین تجهیزات و با شرایط کاملا استریل و بهداشتی است. کلینیک خانه سفید هر آنچه که شما از یک عمل کاشت موی موفق انتظار دارید را برای شما به ارمغان می­ آورد.

در هنگام مشاوره کاشت مو، سر شما توسط پزشک متخصص بررسی و معاینه می­­شود و باتوجه به شرایط، اطلاعاتی در مورد روش مناسب کاشت مو برای شما و همچنین هزینه­ ی قطعی و توصیه­ هایی برای انجام عمل، در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

کلینیک تخصصی پوست و مو خانه سفید با ۱۵ سال سابقه و با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و درمان

  • آدرس : تهران ، جردن ، خیابان دستگردی غربی (ظفر) ، پلاک ۳۲۱
  • تلفن ویژه:  ۰۲۱۵۴۵۰۳
  • مشاوره آنلاین در تلگرام و واتساپ:   ۲۷۳۱ ۲۲۵ ۰۹۱۲

 

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین