تماس با ما خانه
RSS

در بحث مراقبت از پوست اکثر خانم ها تنها به پوست صورت خود اهمیت می دهند، اما پوست گردن نیز نازک و حساس است. در ادامه به توصیه های یک متخصص در مورد مراقبت از پوست گردن اشاره می کنیم.

همه ما اغلب مراقبت از گردن مان را فراموش می کنیم. زمانی که بحث مراقبت از پوست به میان می آید، بسیاری از مردم زمان زیادی را روی پوست صورت خود تمرکز می کنند، اما گردن خود را فراموش می کنند در حالیکه گردن هم قابل مشاهده است.

این اشتباهی است که جوآن ایوانز Joanne Evans، یکی از متخصصان برجسته مراقبت از پوست صورت، و تیم وی در کلینیک Skin Matters(مسائل پوستی) اغلب مشاهده می کنند.

 ۶ موردی که باید در مراقبت از پوست گردن بدانید:  

۱٫ پوست گردن شما نازک تر از پوست صورت است 

ممکن است این مسئله را تشخیص ندهید، اما پوست گردن شما در حقیقت خیلی نازک است بنابراین مراقبت پوستی ناحیه گردن خیلی مهم است.

جوآن می گوید:”پوست گردن کلاژن زیادی برای محافظت ندارد و آسیب ناشی از خورشید در این بخش بدتر است. انعطاف پذیری و تغییرات عضلانی در گردن زودتر از صورت اتفاق می فتد. مادرم همیشه به من آموزش داده بود که قسمت پایانی صورت قفسه سینه است و نه خط فک و این اشتباهی است که خیلی از خانم ها مرتکب می شوند. شما باید گردن را نیز در لیست مراقبت ها و درمان های خانگی پوست صورت قرار دهید، به ویژه در زمستان. “

۲٫ شال گردن ها دوست شما نیستند 

جوآن می گوید: “شاید تصور کنید پیچیدن یک شال گردن بزرگ پشمی در اطراف گردن بهترین کاری است که می توانید برای آن انجام دهید، اما در حقیقت اشتباه می کنید. گرچه بستن شال گردن ها عادی ترین واکنش نسبت به سرمای زمستان است، اما می توانند پوست گردن را وقعا خشک کنند.”

روشن است که پیشنهاد نمی کنیم که لباس های زیبای زمستانی خود را فراموش کنید، اما فقط بدانید که در این شرایط پوست گردن به آبرسانی بیشتری احتیاج خواهد داشت.

جوآن می گوید: “ناحیه گردن تقریبا تولید چربی خیلی کمی دارد، نبابراین حتما برای این قسمت از کرم های سنگین (کرم های مخصوص پوست خشک) و شال گردن هایی با الیاف طبیعی و نرم استفاده کنید.”

۳٫ باید گردن خود را نیز همانند صورتتان پاکسازی کنید. 

اگر عادت دارید که از محصولات پاک کننده و آب برای صورت خود استفاده کنید، طبق گفته های جوآن زمان آن رسیده که روش پاکسازی و شستشوی خود را تغییر دهید.

او می گوید: “شستشوی صورت و گردن با یک پاک کننده ملایم قبل از استفاده از لوازم آرایشی برای طول روز بهترین کار برای پوست است. اگر عادت به ترکیب *فوندیشن ها در ناحیه گردن در هنگام آرایش دارید، پیشنهاد می کنم در شب و قبل از خواب از پاک کننده های قوی تر یا دبل double cleanse برای شستشو استفاده کنید.”

*فوندیشن foundation:برای صاف، یکدست کردن و پوشاندن جوش های صورت از فوندیشن یا زیرساز آرایش استفاده می شود.

وی در ادامه می گوید: ” تنها یک شستشو برای اطمینان از ینکه پوست کاملا تمیز شده، کافی نیست. به خصوص در شب، یک پاک کننده دوبرابر یا دبل double cleanse  پیشنهاد می کنم، و بعد از آن از یک کرم چرب استفاده کنید.”

مالش گردن را به سختی انجام ندهید و از کشیدن پوست آن اجتناب کنید. برای استفاده از کرم های پاک کننده و زیبایی از حرکات ملایم رو به بالا استفاده کنید. این روش نه تنها برای رفع هر گونه ماده آرایشی، بلکه برای پاک کردن عطرهای استفاده شده در این بخش می باشد.

۴٫ از اسکراب روی گردن اجتناب کنید 

به نظر جوآن یکی از بزرگترین اشتباهات مردم استفاده از لایه بردار یا اسکراب scrub برای قسمت گردن است.

لایه بردارها ممکن است برای لایه برداری پوست بدن خیلی خوب باشند، اما اغلب برای قسمت هایی که پوست نازکی دارند مانند گردن، خشن هستند. از آنجایی که گردن حساس تر است، با استفاده از *گلیکولیک glycolic یک بار در هفته این قسمت را لایه برداری کنید.

*اسید گلیکولیک Glycolic acid:با فرمول شیمیایی C۲H۴O۳ یک آلفاهیدروکسی اسید با جرم مولی ۷۶٫۰۵ g/mol می‌باشد. این فراورده بی‌رنگ، محلول در آب و دارای خاصیت جذب آب (هیگروسکوپی) است و در کرم‌های نرم کننده و لایه بردار پوستی کاربرد دارد.

به علاوه جوآن پیشنهاد می دهد یک بار در هفته از *رتینول retinol در بخش گردن استفاده کنید، به ویژه در زمستان.

* رتینول retinol:رتینول مشتقی از ویتامین A است که به عنوان ماده ضد پیری مورد استفاده قرار می گیرد و در بیشتر محصولات مراقبت از پوست دیده می شود. این ماده می تواند متابولیسم سلول های پوستی را تحریک کند و تولید کلاژن را بیشتر نماید.

۵٫ از عطر درست استفاده کنید 

برخی از ما تا با عطر یا ادکلن مان دوش نگیریم و گردن مان را خیس نکنیم از خانه خارج نخواهیم شد.با این حال طبق گفته های جوآن این کار درستی نیست، زیرا اسپری کردن ادکلن به سراسر گردن به تغییر رنگ پوست کمک کرده و پوست را در مقابل نور خورشید حساس تر می کند. در عوض بهتر است مقدار کمی ادکلن یا عطر به پشت گوش های خود اسپری کنید، جایی که پوست کمتر قابل مشاهده است.

۶٫ سرما را با تاثیرات ضد پیری آن بپذیرید. 

جوآن می گوید: ” مسئله ضد پیری یکی از مباحث رایجی است که خیلی از مردم به خاطر آن به من مراجعه می کنند. من همیشه توصیه می کنم از ماسک سرد در خانه استفاده کنند.”

جوآن در ادامه می گوید که اگر زمان کافی برای استفاده از ماسک ندارید، راه حل های سریعتری نیز وجود دارد.

او توضیح می دهد: “شخصا خودم هر روز صبح صورت و گردنم را در آب یخ فرو می کنم، زیرا علائم پیری را کاهش می دهد. “

منبع: سیمرغ

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین