تماس با ما خانه
RSS

4 (2)

يکي از مسايلي که به صورت روزمره با آن درگير هستيم، خشک کردن موهاست. زندگي پر سرعت امروزه باعث شده که ما سريع‌ترين و راحت‌ترين راه را انتخاب کنيم ولي روش صحيح براي خشک کردن مو چيست؟ …

 

بهترين و بي‌ضررترين راه، آن است که پس از آبگيري موها با يک حوله نخي اجازه بدهيم مو در هواي آزاد خشک شود. ولي اين راه هميشه عملي نيست و بسياري از افراد به دلايل مختلف مثل کمبود وقت، عجله داشتن، سردي هوا و سرماخوردگي و امثالهم ترجيح مي‌دهند از دستگاه‌هاي خشک‌کن برقي استفاده کنند.

 

سشوار رايج‌ترين وسيله خشک‌کننده مو است ولي استفاده غلط از اين وسيله مي‌تواند آسيب زيادي به ساقه مو و حتي پوست سر وارد کند. بنابراين رعايت نکات زير را هنگام استفاده از سشوار لازم مي‌دانم و توصيه مي‌کنم:

 

 

1) از درجه حرارت کم و سرعت ملايم استفاده شود. حرارت بيش از 50 درجه باعث آسيب رسيدن به موها مي‌شود.

 

2) سشوار بايد از فاصله دور (حداقل در فاصله 6 تا 12 سانتي‌متري) گرفته شود.

 

3) جريان هوا از سطح موها گذرانده شود و به پوست سر و ريشه موها مستقيما دميده نشود. دقت کنيد يک دسته مو بيش از چند ثانيه هوا نخورد و جاي آن به طور مکرر عوض شود. موها به طور کامل خشک نشود زيرا براي اينکه مو نرم و قابل انعطاف باشد نياز به مقداري رطوبت دارد.

 

4) در مورد موهاي آسيب ديده بايد احتياط بيشتري صورت گيرد و ضمن استفاده از حالت دهنده مو از درجه کم سشوار استفاده شود.

 

و اما در مورد برس زدن موتوصيه مي‌کنم موقع برس زدن، موها خشک باشد چرا که موهاي خيس، خيلي نرم هستند و قابليت ارتجاعي آنها بيشتر است و موقع برس زدن ممکن است گره بخورد و به ساقه آن آسيب برسد. براي مرتب کردن موهاي خيس، استفاده از شانه‌هاي داراي دندانه‌اي درشت، لبه نرم و نوک کند، بهتر از برس است. ضمن اينکه بهتر است صبر کنيم تا موها خشک شود و سپس آنها را برس بزنيم.

 

برس زدن باعث مي‌شود تا چربي پوست سر به همه جاي سطح موها منتشر گردد و آن را درخشان و خوش حالت سازد.

 

اما دقت کنيد برس کشيدن بيش از حد باعث آسيب رسيدن به ساقه مو و شکستن آن و يا ايجاد موخوره مي‌گردد. ضمن اينکه برس زدن زياد و شديد پوست سر را نيز تحريک مي‌کند و به آن آسيب مي‌رساند. بنابراين برس زدن بايد در حد معقول و کافي (مثلا با حدود 10 تا 20 حرکت ملايم) انجام شود.

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین