تماس با ما خانه
RSS
جهت نمایش تصاویر در اندازه واقعی ، روی آنها کلیک کنید!

انتخاب لباس دانشجویی پسرانه کار سختی نیست اگر بعضی از اصول و قواعد کلی را بدانید و رعایت کنید. این اصول کمک‌تان می‌کنند با هزینه ای نه چندان زیاد مدل لباس دانشجویی مناسب خودتان را پیدا کنید. اولین و مهم‌ترین سوالی که باید از خودتان بپرسید این است که کمد لباس دانشجویی من باید چه چیزهایی را در خودش جا دهد. بعد نوبت به انتخاب رنگ و مدل می‌رسد. در این مقاله سعی کرده ایم به مجموعه ای از نکات مهم بپردازیم فقط قبل از خواندن، به خاطر بسپارید قرار نیست تمام گزینه هایی که معرفی کرده ایم را بخرید و ممکن است خیلی‌هایشان را همین حالا هم داشته باشید یا بعضی هایشان با استایل شما جور نباشند. این نوشته قرار است به شما ایده‌ دهد، نکات مهم را بگوید و برای خرید لباس جدید یا ست کردن لباس های قدیمی کمک تان کمک کند.

تیپ دانشجویی پسرانه و اهمیت تی شرت

خرید تی شرت را در اولویت قرار دهید به خصوص که می‌توانید آن را به تنهایی یا زیر یک پیراهن مردانه با دکمه‌های باز بپوشید. مدل تی شرت‌ برای تیپ دانشجویی پسرانه، باید شامل دو فرم یقه شود؛ یقه گرد و یقه هفت. تیشرت یقه گرد به خصوص با پیراهنی که روی آن می پوشید خوب می‌شود و تیشرت یقه هفت را می توانید به تنهایی هم به کار ببرید.

بعد از تی شرت نوبت به پولوشرت می‌رسد که نسبت به تیشرت رسمیت بیشتری دارد و استایل جدی تری برایتان می سازد.

روزهای اول مهر می توانید سراغ رنگ‌های شاد و روشن تابستانه بروید. اما اگر دوست دارید تی شرت مردانه ای بخرید که به درد روزهای بعد هم بخورد پیشنهاد ما انتخاب رنگ های طوسی، سرمه ای، سفید و مشکی است.

روزهای اول مهر می توانید سراغ رنگ‌های شاد و روشن تابستانه بروید

مدل پیراهن مردانه ام چطور باشد؟

پیراهن مردانه شما با توجه به وضعیت هوا می تواند آستین کوتاه یا آستین بلند باشد. پیشنهاد ما این است که چناچه در حال حاضر قصد خرید دارید برای به صرفه کردن هزینه ها،  خیلی به فکر خرید پیراهن مردانه آستین کوتاه نباشید. چون نهایتا یک ماه می توانید از آن استفاده کنید. البته اگر از قبل پیراهن مردانه آستین کوتاه دارید با خیال راحت از آن استفاده کنید، ولی وقتی قرار به خرید پیراهن مردانه است سراغ گزینه های آستین بلند بروید.

اگر دوست دارید یک سرمایه گذاری خوب کنید، در کنار یک پیراهن چارخانه یا کاملا ساده، حتما یک پیراهن جین مردانه  هم بخرید. خوبی جین این است که به راحتی با خیلی لباس ها ست می‌شود و تیپ دانشجویی پسرانه ای برایتان می سازد که شیک و اسپرت است.

برای انتخاب رنگ، به تی شرت هایی که دارید دقت کنید. بهتر است رنگ‌های مکمل یا متضاد تیشرت هایتان را انتخاب کنید تا اگر خواستید پیراهن را روی تی شرت بپوشید، ترکیب زیبایی ایجاد شود. در غیر این صورت سراغ رنگ های خنثی بروید.

توجه به رنگ کفش هم برای شما مهم است چون گاهی هماهنگی بین رنگ کفش و پیراهن، به خصوص در تیپ اسپرت دانشجویی، ترکیب خوبی به وجود می آورد. به یک ست لباس با پیراهن و کفش سرمه ای و شلوار جین روشن فکر کنید!

در کنار یک پیراهن چارخانه یا کاملا ساده، حتما یک پیراهن جین مردانه  هم بخرید

پلیور یا سویشرت مردانه؛ کدام به دردم می‌خورد؟

سویشرت به راحتی با شلوار جین مردانه ست می شود و تیپ اسپرت می سازد و پلیور یا ژاکت مردانه را می‌توان به همراه شلوار کتان برای داشتن یک ست نیمه رسمی پوشید. برای انتخاب هودی یا سویشرت می‌توانید سراغ رنگ هایی مثل نارنجی، سبز تیره، کرم، مشکی و قرمز بروید.

این رنگ ها برای نیمسال اول تحصیلی که هوا خنک و سرد است، مناسب هستند. برای انتخاب پلیور هم سراغ رنگ هایی مثل طوسی، سرمه‌ای، مشکی، آبی، قرمز و پرتقالی بروید. برای داشتن یک تیپ خاص می‌توانید زیر پلیورتان پیراهن مردانه بپوشید و بگذارید یقه اش خودی نشان بدهد. اگر بیشتر نیمه رسمی می پوشید سراغ پلیورتان بروید و برای اسپرت پوشی از سویشرت یا هودی استفاده کنید.

سویشرت به راحتی با شلوار جین مردانه ست می شود و تیپ اسپرت می سازد

کت تک مردانه، ضروری یا غیر ضروری؟

اگر خیلی خیلی به خوش پوشی اهمیت می دهید و هزینه بیشتر برایتان مهم نیست، پیشنهاد می کنیم کت تک مردانه را به کمدتان اضافه کنید. کت تک مردانه پارچه‌ای دو دکمه به رنگ سرمه ای یا مشکی و کت تک جین مردانه با رنگ تیره دو عضو تازه کمد شما می شوند که ست لباس دانشجویی پسرانه شما را تکمیل می کنند. اگر بیشتر اسپرت می پوشید کت تک جین را جایگزین کت تک پارچه ای کنید. اگر هم این گزینه ها را دارید می توانید کت تک پارچه ای را با تیشرت یقه هفت یا پیراهن بپوشید و کت جین را با تیشرت یقه گرد و پولوشرت همراه کنید.

اگر بیشتر اسپرت می پوشید کت تک جین را جایگزین کت تک پارچه ای کنید

دو مدل شلوار برای تیپ دانشجویی پسرانه

برای متنوع بودن تیپ دانشجویی پسرانه تان حداقل به دو نوع شلوار احتیاج دارید: شلوار جین و شلوار مردانه کتان.

شلوار جین: شلوار جین قابلیت ست شدن با تی شرت، پیراهن و ترکیب این دو را دارد. ضمن اینکه در فصل زمستان به راحتی با هودی، سویشرت و پلیور مردانه شما ست می‌شود. پیشنهاد ما این است که حتما یک شلوار جین مردانه تیره داشته باشید و اگر بودجه اضافه آوردید سراغ رنگ های روشن‌تر بروید.

شلوار پارچه‌ای مردانه: برای روزهایی که دوست دارید رسمی‌تر به نظر برسید، شلوار کتان مردانه انتخاب خوبی است. اگر لاغر هستید سراغ مدل شلوار مردانه اسلیم فیت بروید و اگر کمی توپر هستید یا اضافه وزن دارید از مدل هایی با فیت معمولی کمک بگیرید. رنگ هایی مثل سرمه ای، مشکی، شیری و طوسی انتخاب های خوبی هستند. دو رنگ اول برای زمستان مناسب ترند.

برای متنوع بودن تیپ دانشجویی پسرانه تان حداقل به دو نوع شلوار احتیاج دارید

به چه کفشی نیاز دارم؟

کفشی که برای ساختن تیپ دانشجویی پسرانه انتخاب می کنید باید شامل حداقل یک مدل رسمی و یک جفت کفش روزمره شود. چهار مدل لوفر، اسنیکر، نیم بوت و کفش چرمی رسمی مدل هایی هستند که به کار شما می آیند. اسنیکر برای تیپ روزمره دانشجویی، لوفر برای تیپ نیمه رسمی و کفش مردانه برای ساختن استایل کاملا مردانه مناسب است. تکلیف بوت هم مشخص است؛ ایده آل برای روزهای بارانی و برفی و همراه شدن با جین و کاپشن. موقع خرید کفش مردانه یادتان باشد رنگ های تیره برای روزهای سرد و بارانی نیمسال اول ایده آل هستند.

کفش دانشجو باید یک جفت کفش رسمی و یک جفت کفش روزمره باشد

خرید کیف دانشجویی پسرانه یا کوله پشتی؟

کیف چرم مردانه رسمی یا سایر مدل‌های کیف دستی، انتخاب های خوبی برای روزهایی هستند که تیپ نیمه رسمی زده‌اید ولی کوله پشتی به کار وقت هایی می آید که اسپرت پوشیده اید. اگر دوست دارید کیفی بخرید که با بیشتر تیپ هایتان ست شود می توانید سراغ کیف مدل پستچی بروید.

کوله پشتی به کار وقت هایی می آید که اسپرت پوشیده اید

لباس هایی برای گرم شدن

خرید پالتو، کاپشن، ست شال، کلاه و دستکش، تقریبا آخرین چیزی است که به آن نیاز دارید. موقع خرید این موارد نکات زیر را در نظر بگیرید:

رسمیت پالتو نسبت به کاپشن بیشتر است. اگر هزینه زیاد آخرین چیزی است که می‌خواهید و خیلی هم اهل تیپ رسمی نیستید، خرید کاپشن مردانه تیره را به پالتو مردانه ترجیح دهید.

بهتر است رنگ شال با کلاه و دستکش هم خوانی داشته باشد و رنگ هر سه این ها به کاپشن شما بیاید. پس قبل از انتخاب کاپشن سراغ خرید این مثلث گرمایشی نروید.

خرید پالتو، کاپشن، ست شال، کلاه و دستکش، تقریبا آخرین چیزی است که به آن نیاز دارید

چند نکته تکمیلی برای داشتن تیپ دانشجویی شیک

لباس هایتان را لایه لایه کنید. ترکیب پلیور یقه هفت که از زیر یقه آن یک بلوز یقه گرد با رنگ متضاد دیده می‌شود، پوشیدن بلوز آستین کوتاه روی پلیور آستین بلند و در نهایت پوشیدن پیراهن مردانه روی تی شرت،به جذابیت ظاهری تان اضافه می کنند.

اگر اضافه وزن دارید از تناژهای تیره هر رنگی استفاده کنید و اگر لاغر اندام هستید با خیال راحت سراغ رنگ های روشن تر هم بروید.

پسرانی که شانه های پهن و میان تنه لاغر دارند تقریبا می توانند هر نوع لباسی بپوشند؛ هم تنگ و هم گشاد.

اگر لاغر اندام هستید با خیال راحت سراغ رنگ های روشن تر هم بروید

اگر دوست دارید قدتان بلند به نظر برسد موقع خرید شلوار سراغ شلوار فاق بلند بروید و اگر قدتان بلند است و نمی‌خواهید پاهایتان کشیده به نظر آیند سراغ فاق متوسط بروید.

در هیچ شرایطی شلوار فاق کوتاه نپوشید، دانشگاه و غیر دانشگاه هم ندارد.

عناصر اصلی کمدتان شامل شلوار جین و پارچه‌ای، تی شرت و پولوشرت، پلیور یا کاردیگان، کفش رسمی و روزمره، کاپشن یا پالتو می شود.

رنگ‌هایی مثل سفید، مشکی، طوسی و سرمه‌ای را به عنوان چهار ضلع یک مربع در نظر داشته باشید. هر کدام از این رنگ ها را می توان با مجموعه بزرگی از رنگ های دیگر یا حتی با سایر اضلاع ترکیب کرد و نتیجه خوبی گرفت.

اصول و قواعد کلی را برای انتخاب لباس دانشجویی پسرانه بدانید و رعایت کنید

در کنار داشتن رنگ های خنثی، چند تکه لباس رنگی هم داشته باشید. رنگ های شاد سن شما را کمتر می کنند و نشاط بیشتری به ظاهرتان می بخشند.

چنانچه می خواهید اساتیدتان را تحت تاثیر قرار دهید و در آینده با آن ها همکاری کنید، از حالا شبیه شغل و موقعیتی که دوست دارید لباس بپوشید.

در نهایت یادتان باشد قبل از هر کاری سبک خودتان را پیدا کنید. عکس هایی از استایل مردانه مورد علاقه تان را در یک پوشه اختصاصی جمع کنید. ببینید کدام  از این استایل ها بیشتر شبیه شخصیت شما است و پوشیدن آن در محیط دانشکده مشکلی ندارد. قدم بعدی این است که سراغ شناسایی لباس های کمدتان بروید و ببینید کدام یک از لباس های مربوط به این استایل ها را دارید و کدام را ندارید.

منبع : digistyle.com

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین