تماس با ما خانه
RSS

L1393274322

 

1. مکان راحت برای نشستن
یکی از مهمترین نکات در ایجاد فضای آرام برای مدیتیشن مکانی راحت برای نشستن است. برای اینکار می توان از مبل های راحتی، صندلی گهواره ای، مبل بادی و یا کوسن مخصوص مدیتیشن یا ذافو استفاده کنید.
2. استفاده از گل و گیاه و طبیعت
اگر محیط خانه تان به گونه ای است که می توانید به محیط بیرون مشرف باشید بهتر است که پرده ها را کنار بکشید تا بتوانید از محیط بیرون و ترجیحا درخت ها و گل هایی که در باغچه است لذت ببرید و فضا را برای تعمق و مدیتیشن آماده کنید. اگر هم خانه تان آپارتمانی است می توانید از گل های آپارتمانی مثل بامبو و یا انواع گل های دیگر استفاده کنید و محیط آرام و زیبایی را برای خودتان بسازید.

 

3. عطرهای خوشبو و آرامش بخش
برای اینکه محیط خانه را آرام تر کنید و برای مدیتیشن آن را محیا کنید می توانید از اسپرهای خوشبو کننده و یا بخورهای خوشبو استفاده کنید.از نور شمع هم می توانید در یک چنین محیطی استفاده کنید چرا که هم جو اتاق را آرام تر می کند و هم به مغزتان کمی استراحت می دهید.

 

4. استفاده از اشیاء معنوی برای تزئین اتاق
اشیا معنوی مثل تصویری از آیات قرآن مجید، ادعیه های مختلف، اشعار نشاط بخش شاعران و حکیمان، مجسمه هایی که جنبه معنوی دارند و یا حتی جعبه ها و قاب های منبت کاری شده در محیط خانه بسیار آرامش بخش هستند و روح را تازه نگه می دارند.

 

5. اتفاقاتی که در روز برایتان می افتد را یادداشت کنید.
زمانی که در حال مدیتیشن هستید شاید افکاری به ذهنتان خطور کند. می توانید با استفاده از یک مداد خاص و زیبا و دفتری که مخصوص ثبت اتفاقات روزانه است احساسات و حالتی که حین مدیتیشن دارید را بر روی کاغذ بیاورید. حتی گاهی اوقات می توانید برای نوشتن اهداف شخصی هم از این دفتر استفاده کنید.

 

6. ازصداهای آرامش بخش استفاده کنید.
فضایی که در آن می خواهید تعمق کنید و مدیتیشن داشته باشید می بایست آرام باشد.اگر صداهای خارجی دوروبرتان هست به گونه ای آن صداها را ازبین ببرید. برای مثال می توانید از حوضچه آبی کوچک در کنار خانه تان استفاده کنید تا از صدای ریختن آب لذت ببرید. همچنین می توانید از موسیقی های بسیار ملایم و یا صدای جنگل و مناظر طبیعی استفاده کنید و ذهنتان را به سمت آرامش بکشانید.
منبع : دلگرم

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین