تماس با ما خانه
RSS

برای حفظ ارتباطی شاد، سعی کنید این ده نکته مهم را به یاد داشته باشید تا زندگی عاشقانه ای داشته باشید.

۱۰ روش برای حفظ ازدواج

اول عشق به سراغ  آنها می آید، سپس حاصل این عشق ازدواج می شود، بعد از آن تمام زندگی را با خوبی و خوشی سپری می کنند. پایان تمام داستان ها همین است، آیا اینطور نیست؟ نه کاملا… واقعیت این است که زوجین بعد از اینکه فکر می کنند جام مقدس ازدواج را به دست آورده اند، کمی به آرامش می رسند، اما ممکن است وقتی که افسانه آنها تمام می شود، خود را مات و مبهوت بیابند.

آلیسا باومن، نویسنده کتاب “خوشبختی بعد از آن” می گوید:” بسیاری از افراد گمان می کنند که با شخص مناسبی ازدواج نکرده اند، بنابراین وقتی با مشکلی روبرو می شوند، می گویند من فرد اشتباهی را برای زندگی انتخاب کردم. به جای اینکه فکر کنید با شخص مناسبی ازدواج نکرده اید به این فکر کنید که  کارهایی صحیحی را باید برای حفظ ازدواج خود انجام دهید. برای حفظ ارتباطی شاد، سعی کنید این ده نکته مهم را به یاد داشته باشید تا زندگی عاشقانه ای داشته باشید.

خود را تربیت کنید

ازدواج یعنی بخشیدن، اما نگذارید اشتباهات بیش از حد شود.  باومن می گوید: ” برای داشتن  یک ازدواج موفق، باید خودتان خوب باشید، یاد بگیرید که چگونه کارهای خود را الویت بندی کنید، در مورد فعالیت هایی که باعث سلامتی اتان می شود، حد و مرز قائل شوید مانند استراحت کردن، ریلکسیشن، تناسب اندام و سپری کردن وقت با دوستان.” به عبارت دیگر، به یاد داشته باشید که جدول زمان بندی به من می گوید که من خودخواه نیستم، این یک ضرورت است. این کار ارتباط بین شما را مستحکم می کند، چون شما نسخه کاملی از خودتان خواهید بود تا تبدیل به “ما” شوید.

مشکلات خود را مشخص کنید

کمی به ارتباط خود بیندیشید و ببینید که در کجاها به درستی عمل کرده اید و در کدام موارد به درستی عمل نکرده اید. باومن پیشنهاد می کند که فقط یک لحظه به این فکر کنید که در یک روز کامل یک ارتباط کاملی دارید. به نظر شما چطور می شود؟ شما و همسرتان چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار می کنید؟ سپس ببینید چگونه ممکن است از نقطه A ( واقعیت فعلی اتان) به نقطه B (روز کامل) برسید. در صورت لزوم، آن را بنویسید، سپس مسائل را به قسمت های کوچکتری تقسیم کنید و به دنبال راه حل آنها باشید.

با یکدیگر برنامه های مالی داشته باشید

پول یکی از بزرگترین عوامل استرس زا در یک ازدواج است. معمولا زوجین در مورد پول نگران هستند و اغلب اوقات به خاطر پول باهم جر و بحث می کنند. اگر شما و همسرتان هم به خاطر پول به جان هم می افتید، دیگر زمان آن رسیده است که به فکر بیفتید. جنی اندرسون نویسنده کتاب استفاده از اقتصاد دان ها برای مهارت در عشق، ازدواج و ظرف های کثیف می گوید:” اینکه همه ما اقتصاد دان ها را تصمیم گیرندگان منفعل می دانیم مقصریم، که به طور پیش فرض گزینه آسانی است، زوجین باید یک برنامه فعالی را در مورد چگونگی مدیریت پول داشته باشند: آن را ترکیب کنند؟ جدا کنند؟ هر تصمیمی که بگیرند، باید قسمتی از تصمیم خود را انجام دهند و سپس بدانند که باید این سیستم را حفظ کنند.”

از قانون سه جمله ای استفاده کنید

وقتی باید از همسر خود چیزی بپرسید که می تواند باعث سوء تفاهم بین شما شود، از قانون سه جمله ای استفاده کنید. باومن می گوید:” هنر اظهار تاسف کردن بدون پرخاشگری در خلاصه بودن آن و استفاده از تن صدای گرم و زبان بدن است. وقتی درخواست خود را با این سه جمله یا کمتر می گویید، احتمال اینکه طرف مقایل به حرف شما گوش کند، بیشتر است. در این حالت، احتمال اینکه توجه همسرتان را به خود جلب کنید بیشتر است. درخواست خود را با لبخند بگویئد. صمیمی باشید. ممکن است وقتی می خواهید درخواست خود را به همسرتان بگوئید دست او را محکم بگیرید و بگویید:” عزیزم، خونه خیلی بهم ریختست و منم خیلی خستم. میشه تو تمیز کردن خونه به من کمک کنی؟ میتونم ازت کمک بخوام؟”

فورا آماده  جنگ نشوید

اندرسون می گوید:” مفهومی به نام دوری از زیان در اقتصاد وجود دارد که به سادگی به این معناست که ما واقعا از ضرر کردن متنفر هستیم. و وقتی به این فکر می کنیم که در حال ضرر کردن هستیم، با آن مبارزه می کنیم طوری که هیچ فردایی برای برنده شدن وجود ندارد. وقتی زوجین در مورد مسائلی مانند رابطه جنسی، خانه داری، پول یا بچه ها با یکدیگر حرف می  زنند، این مفهوم اتفاق می افتد. اگر هر دو فرد به این فکر کنند که در حال ضرر کردن هستند، زوجین به این مسائل شدت می بخشند.” دفعه بعدی که بین شما و همسرتان بحث به وجود آمد، کمی صبر کنید و  تلاش کنید تا بر طرف مقابل غلبه کنید.

 فراموش نکنید که باید برای حفظ ارتباط عاشقانه خود تلاش کنید‎

رابطه جنسی را هرگز و هرگز فراموش نکنید

بله، ما منظورمان رابطه جنسی است. صمیمیت، بخش مهمی از یک رابطه است و یکی از اولین زمینه ها برای به وجود آمدن مشکلات در رابطه، از بین رفتن صمیمت است. اما روابط جنسی  نیز می توانند یکی از سریع ترین روش ها برای ارتباط دوباره و صمیمیت بین دو فرد باشد. دکتر جوئل دی. بلاک نویسنده کتاب “ابتدا رابطه جنسی می آید: ۱۵ روش برای حفظ رابطه اتان… بدون ترک اتاق ” می گوید: ” یکی از شکل های صمیمت زوجین – لبخند در اتاق، یک بوسه یا تماس با یکدیگر- رابطه جنسی است که قدرتمندترین تجربه فیزیکی مثبت محسوب می شود که اکثرا از آن لذت می بریم. این امر به شرطی حقیقت دارد که رابطه جنسی منجر به ارضای عاطفی، رابطه بهتر، احساس امنیت و قوت قلب شود.”

کینه به دل نگیرید

دیگر وقت آن رسیده است که خاطرات بد را برای همیشه از ذهن خود پاک کنید. جزء به جزء. خیلی وقت ها با گفتن جملاتی مانند ” یادت میاد اینکارو کردی فلان کار رو کردی؟” فقط به رابطه خود لطمه می زنید. به جای اینکه همیشه کینه به دل داشته باشید، آنها را فراموش کنید. باومن می گوید: ” یک ورق کاغذ بردارید و شروع به نوشتن کنید. برای خود زمان تعیین کنید، شاید ده دقیقه طول بکشد. شاید هم سی دقیقه طول بکشد. شاید کل روز طول بکشد. مهم این است : دیگر به این خاطرات فکر نکنید. آنها را رها کنید. در مورد آنها خشمگین باشید. سپس آنها را به حال خود رها کنید. هر خاطره ای که شما را آزرده و خسته می کنید رها کنید، وقتی این کار را انجام می دهید، با خود بگویید من دیگر در مورد این ها فکر نخواهم کرد. این کینه ها برای شما بی ارزش خواهند شد. ” امتحان کنید و کینه ها را فراموش کنید.

خیلی هم اعتماد به نفس نداشته  باشید 

اعتماد به نفس بیش از حد می تواند منجر به خوشنودی از خود شود که برای هیچ رابطه ای خوب نیست. در یک بررسی که توسط اندرسون در سال ۱۹۹۳ در مجله قانون و رفتار انسان منتشر شد، از زوجین خواسته شده بود تا میزان طلاق را تخمین بزنند. اکثر آنها ۵۰ درصد پیش بینی کرده بودند. سپس، از آنها خواسته شده بود تا فرصت هایی که خود آنها می توانند باعث ایجاد طلاق شوند را تخمین بزنند. آنها پاسخ دادند که احتمال طلاق آنها صفر است. مشکل این است که اگر احتمال هیچ گونه اشتباهی وجود نداشته باشد، هیچ رابطه ای استمرار نخواهد داشت.  به خود اجازه ندهید بر چیزهای کوچک سرپوش بگذارید. فراموش نکنید که باید برای حفظ ارتباط عاشقانه خود تلاش کنید.

تقدیر از همسر خود را بنویسید

این کار آنطور ها هم که فکر می کنید وحشتناک به نظر نمی رسد. تقدیر کردن را تمرین کنید. باومن پیشنهاد می کند که روی چیزهایی تمرکز کنید که همسر شما کار درستی را انجام می دهد ( چون اینها چیزهایی هستند که دوست دارید از همسر خود تقدیر کنید). باومن می گوید:” به روزهایی فکر کنید که تازه با این مرد آشنا شده بودید. چه موقع به او لبخند زدید؟ چه موقع اشک شوق ریختید؟ چه موقع شما را سورپرایز کرد؟ اینها به شما کمک می کند تا بتوانید از همسر خود تقدیر کنید.”

به خود یادآور شوید که یک فرصت برای متاهل ماندن دارید

خیلی از افراد فقط به این خاطر در ازدواج خود با مشکل مواجه می شوند چون فکر می کنند دیگر هیچ شانسی ندارند. باومن می گوید :” آنها فکر می کنند که درمانده هستند و این درماندگی را تقصیر همسرشان می دانند، در حالیکه مقصر خودشان هستند نه همسرشان. حقیقت این است شما درمانده نیستید؛ شما سه شانس دارید: کاری انجام دهید  و همچنان درمانده و ناراحت باشید؛ با ترس های خود روبرو شوید و تلاش کنید تا ازدواج خود را حفظ کنید؛ درخواست طلاق دهید.” انتخاب کنید که می خواهید متاهل بمانید یا طلاق بگیرید. یک شانس به خود بدهید. هر روز بیدار شوید و این شانس را به خود بدهید. می خواهید به متاهل بودن ادامه دهید یا طلاق بگیرید. این حق شماست که تا آخر عمر با خوشحالی زندگی کنید.

منبع: سیمرغ

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین