تماس با ما خانه
RSS

4

با تغییر سبك زندگی میل به نگهداری مواد غذایی مورد نیاز در فریزر خانه افزایش یافته است و خانواده‌های بسیاری مواد غذایی چند ماه خود را در آن نگهداری میكنند اما برای این كار، آگاهی از روش نگهداری صحیح و اینكه چه غذاهایی را نباید در فریزر گذاشت، بسیار مهم است.

1 – همه سبزیجات برای فریز كردن مناسب نیستند؛ سبزیجات نرم و لطیفی مانند كاهو هنگامی كه فریز شوند خراب شده و خواص غذایی خود را از دست می دهند.

2 – سس های كرمی نیز داخل فریزر به اصطلاح بریده شده و غیرقابل استفاده می شوند.

3 – قهوه هم نباید در فریزر گذاشته شود؛ به ویژه قهوه تیره.

4 – یكی دیگر از مواد غذایی كه نباید در فریزر نگهداری شود تخم مرغ است.

5 – غذاها نباید برای مدت نامحدود داخل فریزر نگهداری شوند؛ به ویژه انواع سوپ، غذاهای آب پز، گوشت پخته، غذاهای استیكی و سرانجام برشته شده ها.

6 – نباید غذای آلوده داخل فریزر قرار بگیرد. فریز كردن، تمام باكتری ها را نمی كشد در واقع غذاهای فریز شده باكتری ها را غیرفعال می كند اما آنها را از بین نمی برد. این سخن به معنی آن است كه اگر غذای آلوده داخل فریزر قرار بگیرد، به همان میزان مضر خواهد بود و باكتری های آن فقط غیرفعال می شوند. با گرم كردن دوباره آن، باكتری ها فعال شده و غذای شما سالم نخواهد بود.

7 – اگر گوشتی كه طبخ نشده بارها بیرون از فریزر قرار بگیرد و یخ آن باز شود خاصیت خود را به كلی از دست می دهد. بهترین راه برای نگهداری گوشت این است كه آن را تازه مصرف كنید.

8 – فریزر بهترین جا برای نگهداری طولانی مدت غذا نیست.

9 – دما در فریزر نیز هر زمان كه در آن باز و بسته می شود تغییر می كند. ممكن است غذا یخ زده باقی بماند اما روند فریز شدن آن كند پیش برود و كریستال های یخی یا به اصطلاح برفك نیز داخل فریزر ایجاد شود، بنابراین تا می توانید درهای فریزر را فقط در مواقع لزوم باز كنید.

10 – غذاهای سرخ كردنی مانند ناگت های گوشت و یا سیب زمینی سرخ كرده باید بسرعت مصرف شوند و آن را در داخل فریزر قرار ندهید چرا كه روغن در داخل ان باقی می ماند و ضررش بیش از پیش می شود.

11 – یكی از اشتباه ترین كارهایی كه می توان انجام داد قرار دادن غذاهای دارای تاریخ انقضا در داخل فریزر است. عده ای به این فكر می كنند كه شاید این مواد در داخل فریزر می تواند مدت زمان بیشتری دوام بیاورد اما این طرز فكر بسیار اشتباه است چرا كه موادی كه تاریخ انقضا داشته باشند به هیچ عنوان بیشتر از زمان تعیین شده سالم باقی نمی مانند. بهتر است تا این مواد را در داخل یخچال قرار دهید و تا پایان تاریخ انقضا آن ها را مصرف كنی

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین