تماس با ما خانه
RSS


گوجه سبز- چاغاله بادام- زغال اخته- شاه توت- آلبالو….وای که چقدر خوشمزه هستند ولی آیا به دل درد و حالت تهوع بعدش می ارزند؟

هیچ مجبور نیستیم سردی این چیزهای خوشمزه و عواقب بعد آنرا تحمل کنیم از خوردن آنها حداکثر لذت را می بریم و با روش های طبیعی جلوی ناراحتی های پیش آمده را می گیریم برای رفع سردی و حالت تهوع میتوانید :

1- مقداری زیره را بجوید تا گاز تولید شده در اثر خوردن این چیزهای خوشمزه از بین برود در کشور هندوستان در تمام رستوران ها و سر میز ناهارخوری همه خانه ها یک ظرف کوچک زیره می گذارند تا بعد از خوردن آن غذاهای تند و تیز هندی که معمولأ باعث به هم ریختن معده میشود جلوی ناراحتی های بعدی را بگیرند.

2- چای نعنا یا چای بابونه بنوشید این چای ها برای آرامش معده بینهایت مفید می باشند برای درست کردن این چای ها میتوانید از تی بگ یا جوشانده تازه آن استفاده کنید.

3- نیم ساعت قبل از خوردن این چیزهای خوشمزه برای پیشگیری یک قاشق مرباخوری عسل را با یک قاشق مربا خوری سرکه سیب در یک لیوان آب گرم هم بزنید و آنرا بنوشید بعد از نیم ساعت با خیال راحت هرقدر دلتان می خواهد بخورید.

4- اگر معده تان ناراحت شده یک قاشق مرباخوری جوش شیرین را در یک لیوان آب حل کنید و چند قطره آب لیمو ترش به آن اضافه کنید و آنرا بنوشید.

5- مقداری زنجبیل تازه یا خشک را بخورید یا آب جوش روی آن بریزید و بعد از چند دقیقه آنرا بنوشید حالت تهوع و دل دردتان از بین میرود.

.

در عرض یک ساعت انسان خوشحال تری بشوید


شما میتوانید خود را به انسان خوشحال تری تبدیل کنید واین اصلأ مشکل نیست و احتیاج به مدت زمان طولانی هم ندارد .

البته در دراز مدت باعوض کردن عادت های مضر و اشتباه و با کمک گرفتن از دکترهای متخصص خواهید توانست غم ها و ناراحتی ها را شکست داده و تبدیل به یک انسان شادتر و خوشبخت تری بشوید .

با به کار گرفتن روش های ساده زیر گاهی اوقات که ما بدون دلیل دلمان می گیرد و نمیدانیم چکار کنیم میتوان دلتنگی ها را تبدیل به شادی کرد آن هم فقط در عرض یک ساعت.

1- بی حرکت ننشینید بلند شوید و حرکت کنید بهتر است که برای یک پیاده روی به بیرون بروید تحرک و همچنین تابش نور خورشید به شما کمک می کند که حالتان بهتر شود.

2- دوستان خوب بهترین درمان افسردگی هستند به یکی از دوستانتان زنگ بزنید و با او برای خوردن غذا یا نوشیدن یک چای یا قهوه بیرون بروید.

3- کارهای عقب مانده را انجام دهید مثل جواب دادن ایمیل ها یا وقت گرفتن از دکتر دندان پزشک تان و یا مرتب کردن کمد لباس هایتان.

4- محیط خانه و محل کارتان را مرتب و تمیز نگهدارید روی میز کارتان را خلوت کنید و هر چیزی را سر جایش بگذارید زیرا محیط تمیز و مرتب به انسان آرامش میدهد.

5- خواندن کتاب مورد علاقه تان را که مدت ها پیش خریده اید و به آن دست هم نزدید شروع کنید- برای خرید به بیرون بروید- یک فیلم خوب تماشا کنید- به دوستان و اقوام سر بزنید- به گل های باغچه برسید.

6- یک کار نیک انجام دهید زیرا انجام کار نیک در انسان احساس بسیار خوبی ایجاد میکند مثلأ به دیدن یک مریض بروید- یک تلفن محبت آمیز بزنید- کادوی کوچکی بدون هیچ دلیلی به یک نفر بدهید و او را خوشحال کنید- به یک فقیر کمک کنید.

7- هر قدر هم که غمگین هستید سعی کنید که لبخند بزنید تحقیقات نشان میدهد لبخند زدن حتی اگر مصنوعی هم باشد باعث بهتر شدن حال شخص میشود پس تمرین کنید که خنده رو باشید تا حالتان بهتر شود.

8- به موزیک مورد علاقه تان گوش بدهید هیچ چیزی به اندازه موزیک تأثیر آنی روی انسان نمی گذارد 92% انسان ها با شنیدن موزیک مورد علاقه شان احساس بهتری می کنند این اواخر خبر بسیار جالبی خواندم که یک مرد آمریکایی که برای سالها در کوما بود با شنیدن موزیک مورد علاقه اش ناگهان از کوما بیرون آمد.

اطلاعاتی در مورد اکستنشن مژه ها

اکستنشن مژه ها یکی از روش هایی است که برای داشتن مژه های بلند و پر پشت از آن استفاده میشود اگر شما می خواهید از این روش استفاده کنید در اینجا اطلاعاتی جالب در این زمینه وجود دارد.

اکستنشن مژه ها چطور عمل میکند :

مژه ها را یکی یکی در یک چسب مخصوص طبی فرو می کنند و به مژه های واقعی خودتان می چسبانند چون هر مژه باید جداگانه چسبانده شود این کار وقت می گیرد .

چسب مخصوصی که برای این کار استفاده می شود چهار تا شش هفته دوام می آورد البته بستگی به این دارد که شما چطور از مژه های جدیدتان مواظبت کنید اگر چشم هایتان را بمالید و صورت تان را زیاد بشویید چسب آن زودتر ور می آید و مژه ها در می آیند البته میتوانید دوباره آنها را با چسب سر جایش بگذارید تا عمر بیشتری داشته باشند.

مسئله ای که در مورد اکستنشن مژه ها جالب است این است که شما میتوانید آنها را مطابق دلخواه خودتان انتخاب کنید مثلأ از نظر رنگ- جنس- طول و ضخامت و این کاملأ بستگی به خودتان دارد که دوست دارید طبیعی بنظر بیایند یا مصنوعی.

مسائل منفی در مورد اکستنشن مژه ها چیست ؟

در حالی که این عمل مطمئن و بی خطر است ولی چیزهایی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید مثل مخارج بالای آن اکستنشن مژه ها عملی ارزان قیمت نیست و میتواند بسیار گران تمام شود البته بستگی به این دارد که در کدام کشور زندگی میکنید و به کدام سالن زیبایی میروید.

از نکات منفی دیگر این کار اینست که چسب مخصوص اکستنشن میتواند آلرژی زا باشد و باعث ورم کردن و قرمز شدن یا خارش پوست اطراف چشم ها شود پس حتمأ قبل از انجام این کار از آرایشگرتان بخواهید تست آلرژی روی شما انجام دهد و بعد از این که مطمئن شدید که به این ماده آلرژی ندارید اکستنشن مژه ها را انجام دهید .

از دیگر خطرات جانبی این کار این است که اگر به دفعات و پشت سرهم اکستنشن مژه ها را انجام دهید مژه های طبیعی شما کنده میشوند و وقتی به ریشه آنها صدمه بخورد دیگر جای آن مژه در نمی آید و شما پس از مدتی مژه های طبیعی خود را از دست میدهید .

دیگر اینکه اگر چشم هایتان را زیاد دست بزنید و بمالید یا آرایش چشم هایتان را با موادی تمیز کننده ای که دارای روغن هستند پاک کنید یا حتی اگر زیاد ریمل بزنید باعث میشود که اکستنشن شما زودتر از موقع در بیاید و شما مجبور شوید زود به زودتر آنها را ترمیم کنید که خود این کار به مژه های طبیعی تان صدمه میزند.

نتیجه :

در نهایت باید اقرار کنم که اکستنشن مژه ها خیلی زیبا بنظر میاید به همین دلیل هم هست که خیلی از هنرپیشه های هالیوود و آدم های معمولی نیز که به زیبایی شان اهمیت میدهند از آن استفاده میکنند ولی با در نظر گرفتن مخارج بالا و صدمه ای که به مژه های طبیعی خودتان میزند بهتر است عجله نکنید و به موارد کم خرج تر و بی ضررتر از آن هم فکر کنید مثل استفاده از مژه های مصنوعی که در همه دراگستورها بفروش میرسد آنها هم ارزان هستند و هم به مژه های طبیعی خودتان صدمه نمی زنند فقط با کمی تمرین یاد می گیرید که چطور از آنها استفاده کنید البته عمر آنها یک تا دو روز بیشتر نیست .

حالا تصمیم با خود شما است که کدام یک را ترجیح میدهید توجه داشته باشید که اگر می خواهید اکستنشن مژه بگیرید حتمأ نزد یک شخص با تجربه و مطمئن بروید.

دمپایی های رنگی لاکوست و لاک ناخن های هم رنگش

تابستان امسال در کنار دریا و استخر میتوانید با پوشیدن دمپایی های لاکوست و لاک ناخن های همرنگ آن رنگ مایوی خود را نیز با آن هماهنگ کنید و در زیر نور آفتاب بدرخشید .

برای اولین بار کمپانی لاکوست این ابتکار جالب را زده و برای هر رنگ دمپایی لاک ناخن همرنگ آنرا هم درست کرده و به این ترتیب کار خانم های شیک پوش و باسلیقه را در انتخاب لاک ناخن برای پدیکور آسان کرده است .

رنگ های این دمپایی ها و لاک ناخن های آن بسیار متنوع هستند و هر کس با هر سلیقه ای میتواند رنگ مورد علاقه خود را از میان آنها پیدا کند .

البته این دمپایی ها فقط برای استفاده با مایو نیست و میتوان آنها را با لباس های تابستانی هم پوشید .

این دمپایی ها در ابتدای تابستان امسال برای فروش به بازار عرضه شده است .

یک آرایش چشم قشنگ دیگر برای شب

به دلیل اینکه درخواست و استقبال زیادی برای آرایش چشم هست من یک مدل دیگر آرایش چشم برای شب برایتان گذاشته ام که امیدوارم دوست داشته باشید لطفأ نظرتان را راجع به آن بگویید و اگر هر سؤالی در مورد آرایش و زیبایی دارید بپرسید.

اگر مرحله به مرحله این آرایش را انجام بدهید دقیقأ مثل مدل آن در می آید همانطور که قبلأ گفته ام در آرایش چشم همیشه با روشن ترین رنگ شروع می کنیم و به ترتیب رنگ های تیره تر را بکار می بریم و در نهایت از رنگ سیاه استفاده می کنیم این آرایش به این ترتیب است :

1- اول پشت چشم را سایه بنفش بسیار کم رنگ می زنیم .

2- روی آنرا یک سایه خاکستری متوسط که دارای اکلیل های نقره ای است می زنیم.

3- زیر چشم را یک خط باریک مسی براق می کشیم این خط می تواند یک سایه چشم پودری باشد که با قلم موی خیلی ظریف کشیده میشود یا میتوانیم از یک مدادچشم با این رنگ استفاده کنیم.

4- پشت پلک بالا و توی چشم ها را مداد سیاه می کشیم.

5- همانطور که می بینید این مدل از مژه مصنوعی استفاده نکرده است فقط مژه ها را فر مژه و ریمل زده است.

بخور نخورهای گرمازدگی


گرمازدگی به علت بالا رفتن درجه حرارت محیط بیش از 35 درجه اتفاق می‌افتد که این درجه از گرما را افراد به ویژه کودکان و سالمندان نمی‌توانند تحمل کنند لذا این افراد باید از بیرون رفتن در این دما خودداری کنند.

افرادی مانند کارگران ساختمان، رانندگان تاکسی و کشاورزان که مجبورند در این درجه از هوا و در ساعات ظهر کار کنند باید لباس روشن پوشیده، کلاه نقاب دار جهت محافظت از نور آفتاب به سر کنند و در هنگام عرق کردن مایعات زیادی بنوشند.

خسرونیا، رئیس جامعه متخصصان داخلی ایران، ضعف و خستگی، کشیدگی و درد عضلات، استفراغ و تهوع، پوست رنگ پریده و چسبناک، دمای طبیعی بدن، گرفتگی عضلات، سرگیجه، ضعف و غش، ادرار زرد تیره یا نارنجی، سردرد و اسهال را علائم نشان دهنده گرمازدگی دانست و تصریح کرد: در صورتی که فردی این علامت‌ها را مشاهده کرد باید سریعاً خود را به جای خنک مانند زیر سایه درخت برساند و شروع به نوشیدن مایعات خنک کند و در صورت داشتن اسهال، ضعف و بی حالی به پزشک مراجعه کند.

متأسفانه بیشتر افراد به علت دیر مراجعه کردن به پزشک دچار عوارضی می‌شوند که مهم‌ترین آن‌ها از بین رفتن کلیه‌هاست که در پی آن کاهش حجم ادرار ایجاد شده و در نهایت منجر به دیالیز می‌شود بنابراین درمان باید در همان دقایق اولیه انجام شود.

رفع گرمازدگی با نوشیدنی‌های شیرین ممنوع!

دکتر امیر نجاتی، متخصص طب اورژانس با بیان این که در حالت عادی درجه حرارت بدن بین 36 تا 38 درجه است، افزود: گرمازدگی به حالتی گفته می‌شود که دمای بدن به مدت طولانی و به دلایل محیطی و استعداد فردی به بیش از 40 درجه افزایش یابد.

نوشیدنی‌های کافئین‌دار مانند قهوه و چای ادرارآور است و سبب از دست دادن آب بدن می‌شود و توصیه می‌کنیم آن‌هایی که عادت به خوردن چای دارند نهایتاً چای کمرنگ بنوشند.

وی ادامه داد: بهتر است افراد آب خنک حاوی یخ در قالب بطری با خود داشته باشند تا در صورت تشنگی یا مواجهه با گرما از آن استفاده کنند و اگر برای مدت مدیدی قرار است در گرما باشند، مقداری نمک یا آب‌لیمو در آب نوشیدنی خود بریزند.
وجود قند در مایعات هم عاملی برای دفع آب بدن است، چرا که هضم قند نیاز به آب دارد، بنابراین مصرف نوشیدنی‌های شیرین مانند نوشابه و شربت در این موارد توصیه نمی‌شود.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین