تماس با ما خانه
RSS

فلفل قرمز یكی از گیاهان بسیار مفید درمانی است . فلفل قرمز را نباید با فلفل سایه یا سركه و یا خرد ل كه هر یك به نوعی در ردیف چاشنی های تند هستند اشتباه كرد ، زیرا اینها محرك هستند در صورتی كه فلفل قرمز ارامبخش و مسكن است .

A1395134083

مثلا گرد فلفل قرمز را براحتی می توان روی زخمهای باز یا كهنه گذارد و بسیار شفا بخش است و هیچ گونه تحریكی نمی كند. ضماد آن برای روماتیسم و التهابها و ذات الجنب به صورت استعمال خارجی و در برخی موارد حتی به صورت مصرف داخلی بسیار كمك می كمند .

در مصرف داخلی درعین حال كه نیرو بخش است ضد اسپاسم نیز می باشد . برای كلیه طحال و لوزالمعده مفید است در موارد قفل شدن فك ها كه در برخی موارد رخ میدهد اثر مفید دارد
.فلفل كه به فلفل قرمز نيز معروف است، براي اولين بار از سوي سرخپوستان “كاراييب” به خارج آمريكا معرف شد.

از آن زمان به بعد شهرت اين گياه فراگير شده است، و به عنوان يك چاشني مهم به ويژه در طبخ “كاجون و كرول” و در كازينوهاي جنوب شرق آسيا، چين، جنوب ايتاليا و مكزيك محسوب ميشود. “كپساسين” ماده اي در فلفل است كه سبب گرم بودن اين گياه ميشود.

هر چند كه فلفل گياهي گرم است، اما كپساسين موجود در آن در واقع سبب كاهش درجه حرارت بدن ميشود كه يكي از دلايل اصلي تمايل مردم مناطق آب و هوايي گرم به مصرف زياد فلفل محسوب ميشود.
طبق نظر كارشناسان طبیعت درمانی : فلفل قرمز یكی از گیاهان بسیرا مفید درمانی است .

 

ولی فلفل سیاه و خردل و سركه اگر روی زخم گذارده شد تحریك می كنند و خاصیت التیام زخم ندارند. ضماد آن برای روماتیسم و التهابها و ذات الجنب به صورت استعمال خارجی و در برخی موارد حتی به صورت مصرف داخلی بسیار كمك می كمند .

 

در مصرف داخلی درعین حال كه نیرو بخش است ضد اسپاسم نیز می باشد . برای كلیه طحال و لوزالمعده مفید است در موارد قفل شدن فك ها كه در برخی موارد رخ میدهد اثر مفید دارد .

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین