تماس با ما خانه
RSS

سالها من این اشتباه احمقانه را انجام می‌دادم و هفته‌ای صدها دراز و نشست می‌رفتم تا چربی شکمم از بین برود! و وقتی هیچ نتیجه‌ای نمی‌دیدم، به کلی نا امید می‌شدم.
ای کاش، آن زمان‌ها من هم می‌دانستم که تنها راه دستیابی به شکمی تخت در بدنسازی، فقط تمرینات استقامتی است.

hhs1864
تمرین استقامتی چیست؟
به تمریناتی که تکرار بالا و وزن پایین دارند، تمرینات استقامتی گفته می‌شود. مثلاً هر تمرینتان ۲۰ تا ۲۵ بار تکرار دارد و وزنه‌ای که انتخاب می‌کنید هم بین ۵۰ تا ۷۰ درصد حداکثر توانایی‌تان انتخاب می‌شود.
بدین صورت تنها در چند ست، عضلات شما خسته می‌شوند، اما این با خستگی ناشی از تمرینات قدرتی (یعنی ۴ تا ۶ تکرار با وزنه‌هایی تا ۹۰ درصد توانایی‌تان) فرق دارد!

 

تمرینات استقامتی چگونه به چربی سوزی کمک می‌کند؟
هنگامی که شما در چند تکرار، با وزنه‌هایی سنگین تمرین می‌کنید، تمام قند ذخیره شده درون عضلات شما خواهد سوخت. هنگامی که قند ذخیره از بین رفت، به سراغ قند خونتان خواهد رفت. با گذر زمان، پس از اینکه یک ست شش تکراره تمام شد، عضلاتتان به اصطلاح دم کرده و خسته شده است، اما مقدار کمی قند خون سوزانده‌اید.
حالا اگر تمرین‌های شما تکرار زیادی داشته باشند، به سرعت قندهای درون عضلات مصرف شده و بدن به سراغ قند خون می‌رود. اگر در این وضعیت باز هم از عضلاتتان کار بکشید، کبد شما هم مجبور به تأمین انرژی خواهد شد. (کبد، برای چنین مواقعی ۵۰۰ کالُری در خود ذخیره دارد)
هنگامی که چنین اتفاقی بیفتد، بدن شما به سرعت گلیکوژن یا قندی که از سوی کبد برای عضلات تأمین شده است را جایگزین خواهد کرد. حالا اگر پس از ورزشتان غذا نخورید، به غیر از بافت‌های چربی بدنتان، منبع دیگری برای تأمین دوباره‌ی انرژی کبد وجود نخواهد داشت.
بافت چربی‌ها شکسته و سلول‌های چربی برای پر کردن مخازن بدن به انرژی تبدیل خواهند شد. بدین ترتیب، شما به طور موثری چربی سوزی خواهد داشت.
انجام صحیح تمرینات استقامتی
معمولاً تمرینات استقامتی روند ساده‌ای دارند، بدین ترتیب که باید تمرینات بدنسازی خود را با تکرار بالا و وزنه‌ی خیلی کم انجام دهید. این نوع تمرین، مخصوصاً برای خانم‌ها خیلی عالی است، چرا که علاوه بر چربی سوزی می‌توانند بدون اینکه ماهیچه‌های بزرگی بدست بیاورند، عضلاتشان را سفت کرده و به بدنشان شکل دهند.
قشنگی تمرینات استقامتی به این است که شما می‌توانید تمریناتی را انجام دهید که بیش از یک عضله را به خود درگیر می‌کند. هرچه از عضلات بیشتری کار بکشید، بیشتر چربی خواهید سوزاند! هرچه به مدت طولانی‌تری از عضلاتتان استفاده کنید، باز هم بیشتر چربی خواهید سوزاند. اگر به روتین تمرینات استقامتی خود، کمی هم تمرینات مخصوص شکم را اضافه کنید، عضلات شکمی‌تان را نیز خواهید پروراند. همچنین اگر تمرینات هوازی پایدار (تمریناتی که ضربان قلبتان ۵۰ درصد حداکثر باشد) به مدت ۳۰ دقیقه در روز هم داشته باشید، چربی سوزی معجزه آسایی اتفاق خواهد افتاد!
اگر به صورتی که گفته شد ورزش کنید، بدون صرف زمان زیادی تمام بدنتان سفت شده و چربی شکمتان به تاریخ خواهد پیوست!

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین