تماس با ما خانه
RSS

آیا بزرگترین، کوچکترین و سریعترین پرندگان دنیا را می شناسید، آیا از نظر دانشمندان در مورد قدمت پرندگان و انواع آنها  اطلاعی دارید؟ اگر میخواهید پاسخ این سۆال ها را بدانید پس مطلب زیر را مطالعه کنید.

hhs1493
1- آیا می دانید که…. در تمام دنیا در حدود 10000 نوع پرنده مختلف وجود دارد.
2- آیا می دانید که…. شترمرغ بزرگترین پرنده در دنیاست. تخم شتر مرغ نیز بزرگترین تخم پرنده در دنیاست .همچنین شترمرغ سریعترین دونده دربین پرندگان است (97 کیلومتر در ساعت).
3- آیا می دانید که…. دانشمندان معتقدند قدمت پرندگان به دوران دایناسورها می رسد.
4- آیا می دانید که…. استخوان پرندگان پوک است و همین  مسئله به پرندگان کمک می کند تا بتوانند پرواز کنند.

5- آیا می دانید که…. برخی از پرندگان باهوش هستند و می توانند ابزار بسازند و چیزهای جدید خلق کنند.
6- آیا می دانید که…. مرغ رایج ترین پرنده در دنیا است.
7- آیا می دانید که…. مرغ  مگس خوار کوچکترین پرنده در دنیاست و طول بدنش به 5 سانتی متر می رسد این پرنده حتی می تواند عقب عقب پرواز کند.
8- آیا می دانید که…. در حدود 20 درصد پرندگان هر سال به مناطق دور مهاجرت می کنند.
9- آیا می دانید که…. کبوتران نامه بر طوری پرورش می یابند که می توانند برای رساندن پیام  مسیر ی طولانی را طی کنند و هزاران سال است که برای انتقال پیام ها از آنها استفاده می شود.

 

پرواز پرندگان
ـ پرواز بدون بال زدن: جهت پرواز كردن بدون بال زدن، پرنده بالهای خود را به دو طرف كشیده و باز میكند و به آرامی بدون تحرك باله، به صورت شیب آرامی به سمت زمین پرواز می كند. تماشای یك غاز یا اردك به هنگام فرود آمدن در بركه، در واقع تماشای یك پرواز بدون بال زدن می باشد.
– درجا بال زدن پرنده: مرغ مگس خوار بهترین پرنده ای است كه می تواند در بین هوا در حال بال زدن بایستد. این پرنده 50  بار در دقیقه بالهایش را به هم می زند همچنین می تواند به سمت عقب نیز پرواز كند. سایر پرندگان چنین توانایی را ندارند.
– اوج گرفتن: اوج گرفتن نظیر پرواز بدون بال زدن است ولی پرنده احساس گرما می كند و به سمت بالا حركت می كند. شاهین، عقاب و كركس جزو پرندگانی هستند كه به خوبی در پرواز اوج می گیرند از چنین پرندگان می توان به لك لك ها و سایر پرندگان بزرگ اشاره نمود.
– بال بال زدن: این روش معمول ترین نوع پرواز است اما این روش انرژی زیادی مصرف می كند. اكثر پرندگانی كه سریع پرواز می كنند برای پرواز كردن از این روش استفاده می كنند. سریعترین پرندگان اغلب پرندگان آوازه خوان می توانند در حدود 20 الی 30  مایل را در یك ساعت طی كنند.

مرغابی شمالی معمولی نیز می توانند حدود 5 مایل در ساعت را پرواز كنند. مرغ های ساحلی نیز می توانند از یك هواپیما با سرعت 100  مایل در ساعت سبفت بگیرند. بازها به عنوان سریع ترین پرندگان در پرواز به شمار می آیند. از نظر كارشناسان بازها می توانند با سرعت 200 مایل در ساعت به سمت زمین فرود آیند.

 

منبع : tebyan.net

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین