تماس با ما خانه
RSS

سیر ترشی یکی از انواع ترشی است که طرفداران زیادی دارد. در این مطلب طرز تهیه آن را به شما آموزش می دهیم. این ترشی پس از دو ماه قابل خوردن است.

fo4145
مواد لازم برای سیر ترشی :

سیر  یک کیلوگرم
 سرکه  حدود یک لیتر
 نمک  ۲ قاشق چایخوری

طرز تهیه سیر ترشی :
بوته‌های سیر، در بهار تازه است و برای تهیه این ترشی مناسب می باشد. چندین لایه از پوست روی آن‌ها جدا کنید تا حبه ها مشخص شوند اما بوته‌ها به صورت درسته باقی بمانند و از هم جدا نشوند. به عبارت دیگر، بوته‌های سیر فقط باید یک لایه پوست داشته باشند و ریشه آن هم گرفته شود.

در فصل های دیگر- که سیر خشک در دسترس می‌باشد- به مدت یک روز آن را بخیسانید. سپس ریشه و پوسته‌های اضافی را بگیرید و آن را در صافی بریزید تا خشک شود.

اگر بوته‌ها ناصاف و فرورفته باشند، بهتر است آن‌ها را حبه حبه کنید تا ناهمواری ها و دورریز آن‌ها گرفته شود، بدون آنکه پوستشان را کاملاً جدا کنید.

سپس سیرها را به‌طور مرتب درون شیشه بچینید، یک قاشق چایخوری نمک به آن بیفزائید و سرکه رویش بریزید تا کاملاً روی آن را بگیرد. پس از گذشت چند روز سرکه به خورد سیرها می‌رود و سر آن‌ها خالی می‌شود. مجدداً سرکه اضافه کنید تا ظرف پر شود.

با گذشت زمان، رنگ سیر تغییر می‌کند و به سمت قهوه‌ای می‌گراید و پس از چندین سال، کاملاً سیاه و شیرین خواهد شد.

اگر از سرکه طبیعی برای تهیه این ترشی استفاده می‌کنید، سیرترشی باکیفیت بالائی خواهید داشت. این ترشی، دست‌کم پس از ۲ ماه قابل مصرف است.

منبع : shorshirin.blogfa.com

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین