تماس با ما خانه
RSS

ورودی خانه، خانه شما را به میهمانان تان معرفی می کند. سلیقه، سبک خانه، هیجانات و روحیات شما از همان ورودی برای میهمانان روشن می شود. این فضا در ابعاد متفاوت طراحی می شود، می تواند ارتفاع بیشتر یا کمتری نسبت به باقی فضاها داشته باشد. این راهرو شاید یک ورودی بزرگ باشد یا شاید در یک رختکن کوچک خلاصه می شود. در هر صورت چیدمان مناسب آن به عنوان مقدمه یک خانه درست طراحی شده لازم است.

کف زمین را نگاه کنید!

به گزارش گروه ایران ویج ، این اولین مکانی است که به چشم میهمان شما می آید. قالیچه یا متریال کف، تم کلی ورودی شما را تعیین می کند. با قالیچه ای که پهن کرده اید شروع کنید و از آن به عنوان نقطه آغاز چیدمان اطراف کمک بگیرید. اگر می خواهید دکور را به کل تغییر دهید برای فضای ورودی از یک متریال تیره استفاده کنید تا با رفت و آمدها چرک نشود!

یک میز دکوراتیو اضافه کنید!

تقریبا تمام ورودی ها یک میز دارند. این میز می تواند یک کنسول به همراه آینه یا یک میز شیشه ای ساده باشد. هماهنگی را رعایت کنید اگر به سیستم تجملاتی و لوکس تمایل دارید علاوه بر کنسول کلاسیک دم در باید مبلمان و دکور خانه را نیز با آن هماهنگ کنید. نباید هر قسمت از فضا ساز خود را بزند. یک سبک برای کل خانه در نظر بگیرید و از دم در تا اتاق خواب ها از آن تبعیت کنید. توجه کنید که این میز نباید خیلی بزرگ باشد و در رفت و آمد ها ایجاد مزاحمت کند.

تا می توانید در ورودی آیینه کاری کنید!

استاندارد دکوراسیون ورودی، آیینه ها هستند. در تمام ورودی ها آیینه یک المان اصلی به حساب می آید! دلیل آن ایجاد برق و درخشندگی و حس یک فضای بزرگ تر است و به علاوه برای بررسی سر و وضع ظاهر در دقیقه ۹۰ فوق العاده هستند.

زندگی را با گیاهان تلفیق کنید!

چند گلدان کوچک با یک سازماندهی خوب یا حتی یک درختچه، فضا را با طراوت و زنده می کند. اینکه در بدو ورود با آنها مواجه شوید، حس خوبی برایتان به وجود می آورد.

فقط زیبایی بصری مهم نیست!

فضای ورودی علاوه بر زیبایی باید سایر حس ها را هم دربرگیرد. یک بوی خوب، خوشامدگویی مناسبی برای میهمانان تان خواهد بود. گل های تازه، شمع های معطر، عود و… برای ایجاد یک رایحه لطیف مناسب هستند.

در این قسمت صرفه جویی نکنید!

تاثیرگذارترین قسمت خانه همین ورودی هاست، شاید یکی از همسایه ها تا دم در بیاید ولی داخل نشود! یا یکی از دوستان تان که خیلی با او تعارف دارید برای دادن کارت دعوت مراسمی تا دم در بیاید و برود… یک کاغذ دیواری شیک روی دیوار روبه روی در، یک گلدان دکوراتیو در کنجی از فضا و… برای هر تازه واردی جذاب به نظر می آید.

ورودی را کمی صمیمی کنید!

تعدادی عکس، یک کلکسیون کوچک و بانمک از وسایل تزیینی، وسایل چوبی در صورت هماهنگی با محیط و… گرمی و صمیمت ایجاد می کند.

تابلوهای دیواری را فراموش نکنید!

اگر یک راهروی باریک و بلند به عنوان ورودی دارید، روی دیوارهای آن را با تابلوهای نقاشی تزیین کنید و همراه آنها یک آباژور کوچک روی میز یا کنسول بسیار دکوراتیو و زیباست. این فضاهای باریک و بلند یک حس صمیمیت بین بیننده و هنر ایجاد می کند. مجسمه های کوچک چوبی جلو آیینه کنسول و انعکاس آنها در آیینه به خانه تان ریتم می دهد. از تغییر گهگاه قطعه های کوچک هنری دریغ نکنید.

ورودی باید همیشه تمیز و مرتب باشد!

ورودی خانه تان در هر سایزی که هست، تلاش کنید تا از بریز و بپاش در امان بود و همیشه باید تر و تمیز باشد. فضای رختکن را پر از لباس های خودتان نکنید، جا برای لباس های میهمانان هم بگذارید. این قسمت از خانه همواره شاهد کلیدها، کیف های مدرسه، کیف دستی ها، کت، مقنعه و کفش است! برای تمام آنها یک مکان تعریف کرده و سعی کنید که تا می توانید وسایل شخصی تان را در اتاق های خود قرار دهید تا از شلوغی این قسمت کم شود، چون این فضا علاوه بر رویدادهای روزانه و معمول باید یک فضای خوشایند برای دیدارهای سریع و اتفاقی باشد.

● فضای ورودی و چوب لباسی

اولین چیزی که نظر شما را در لحظه ورود به یک خانه به خود جلب می کند، فضای ورودی و نحوه چیدمان و دکور و رنگ آنجاست. این فضای کوچک و در عین حال بسیار کلیدی، دقیقا همان جایی است که فرزندان مان کیف های مدرسه شان را ولو می کنند و همه اعضای خانه کفش هایشان را درمی آورند و حتی گاهی روزنامه و نامه های رسیده را نیز در آنجا تلنبار می شود. بنابراین طراحی یک جالباسی مناسب برای این فضا یکی از کارهایی است که بهتر است هرچه زودتر آن را در برنامه تان قرار دهید و به این فضای دوست داشتنی نظم و ترتیب ببخشید.

● بزرگ، آنتیک و جادار

یک مجموعه کمد و جالباسی بزرگ و جادار با طرحی قدیمی، در صورتی که با دکوراسیون خانه تان هماهنگی داشته باشد، گزینه بسیار خوبی برای این فضا به شمار می رود که می تواند ورودی جمع و جور و کوچک تان را به فضایی بزرگ برای جای دادن تمامی وسایل تبدیل کند. برای انتخاب چنین جالباسی دست تان باز است، می توانید نیمکتی بزرگ برای این فضا در نظر بگیرید که هم برای نشستن به کار می رود و هم درون آن برای انبار کردن کفش ها و چکمه هایی مناسب است که در فصل خاص استفاده می شوند. از چوب لباسی این مجموعه هم که برای آویزان کردن کت ها و لباس های میهمان هایتان استفاده می شود و بهتر است سعی کنید که این قسمت را همیشه خلوت و مرتب نگاه دارید. در بالاترین قسمت این مجموعه یک طبقه یا طاقچه وجود دارد که بهترین فضا برای قرار دادن وسایل تزیینی و به ویژه تزیینات فصلی است. دیگر سلیقه خودتان است که این قسمت ورودی را چگونه دکور می کنید!

● به سراغ دیوارها هم بروید!

اگر جای کافی برای قرار دادن یک کمد و جالباسی ندارید، می توانید از تعدادی چوب لباسی دیواری برای تزیین دیوار راهرو ورودی تان استفاده کنید که در عین زیبایی کاربرد هم داشته باشند. انتخاب جنسش با خودتان است. اگر فکر می کنید چوب لباسی های چوبی که تنوع زیادی هم دارند به کارتان می آیند، گزینه های نامحدودی در اختیار دارید در غیر این صورت می توانید از چوب لباسی های فلزی و استیل استفاده کنید. بهترین روش این است که تعدادی از این چوب لباسی ها را با یک طراحی خاص روی دیوار بکوبید. مثلا بزرگ ترین شان را در وسط بالا قرار داده و به همین صورت کوچک تر ها را در دو طرف پایین تر نصب کنید. شاید دوست داشته باشید آنها را نسبت به آیینه ای قدی که روی دیوار نصب کرده اید دکور کنید، دیگر میل شماست! هر طور که دوست دارید دست به کار شوید.

● سادگی فراموش نشود!

در اکثر مواقع یک کمد یا جالباسی ساده بهترین گزینه محسوب می شود به ویژه برای محیط های کوچک یا خانه هایی که فضای ورودی شان طرح خاصی ندارد. بسیاری از خانه های کوچک امروزی مان هم که بلافاصله به درون محدوده هال یا پذیرایی باز می شوند. در چنین فضاهایی یک چوب لباسی ساده از جنس استیل خش دار یا چوب ماهاگونی زیبایی خاصی به خانه می بخشد، به شرط آنکه با بقیه قسمت های دکوراسیون نیز همخوانی داشته باشد. همچنین می توانید از یک قالیچه کوچک و جایی مخصوص قرار دادن چتر و پاشنه کش برای فرش کردن ورودی تان استفاده کنید و به این طریق این محدوده را متمایز و البته بسیار خاص و زیبا کنید.

امتیاز شما به این مطلب :

comment rss - Trackback

  1. atiiii گفت:

    tanks,aliiiiii booooooood

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین