تماس با ما خانه
RSS

سندرم تخمدان پر کیست وضیعتی است که اغلب با قاعدگی نامنظم ، افزایش رشد موهای زائد (هیرسوتیسم) و چاقی مشخص می شود. اما می تواند زنان را به اشکال متفاوت مبتلا کند. قاعدگی های نامنظم یا سنگین می توانند علامتی از این وضعیت در بالغین باشد. سندرم تخمدان پرکیست امکان دارد در زمانی که خانمی برای باردار شدن مشکل دارد بارز شود.

۱ (۱)

علائم و نشانه های سندرم تخمدان پر کیست از اختلال در چرخه تولید مثل منشاء می گیرد. که بصورت طبیعی هر ماهه با آزاد شدن یک تخمک از تخمدان ( تخمک گذاری ) تکمیل می شود. نام این وضعیت از ظاهر تخمدانها، در زنانی که این اختلال را دارند گرفته شده است. ( تخمدان بزرگ و پر از کیست است) این کیست ها فولیکولهایی هستند که از کیسه های مایع حاوی تخمکهای نابالغ پر شده اند.

گرچه این وضعیت از زمانهای دور ذکر شده است، پزشکان این وضعیت را تخمدانهای پر کیست یا سندرم تخمدان پرکیست هم می نامند.

سندرم تخمدان پر کیست یکی از اختلالات شایع هورمونی در سنین باروری در زنان است که حدود ۵ تا ۱۰ درصد افراد را گرفتار می کند. تشخیص زود هنگام و درمان تخمدان پرکیست می تواند خطر عوارض طولانی مدت مانند دیابت و بیماری قلبی را کم کند .

سندرم تخمدان پر کیست اختلالی است که باعث قاعدگی نامنظم و افزایش هورمون مردانه می شود. تخمدانها کیست پیدا می کنند و ممکن است نتوانند تخمک آزاد کنند.

برخی گیاهان دارویی در بهبود و درمان بیماری سندرم تخمدان پر کیست هستند که به قرار زیر می باشند:

پنج انگشت: طب گیاهی می تواند در کنترل بیماری سندرم تخمدان پر کیست بسیار مؤثر باشد. اگرچه بهترین درمان، توسط پزشک صورت می گیرد، اما خوددرمانی با پنح انگشت Vitex agnus-castus نیز می تواند بهبود قابل توجهی را به ارمغان بیاورد. برای این منظور، می بایست حداقل ۳ تا ۴ ماه آنرا مصرف کنید تا نتایج را مشاهده کنید.

پنج انگشت در کنترل بیماری سندرم تخمدان پر کیست بسیار مؤثراست

 نخل اره ای: معلوم شده است که عصاره ی نخل اره ای فعالیت ضد آندروژنی داشته و می تواند در درمان سندروم پلی کیستیک که دلیل آن بالا رفتن سطح هورمون آندروژن در زنان است مؤثر می باشد.

 نخل اره ای در درمان سندروم پلی کیستیک در زنان است مؤثر می باشد

گل صدتومانی: اگرچه گل صدتومانی اغلب به عنوان دارویی برای دردهای دوره ای مثل فیبروئید در نظر گرفته می شود، اما هنگامی که به همراه شیرین بیان  استفاده شود می تواند علائم سندروم تخمدان پلی کیستیک را از بین برده و به باروری زنان کمک کند.

گل صدتومانی همراه شیرین بیان می تواند علائم سندروم تخمدان پلی کیستیک را از بین ببرد

 شیرین بیان: تحقیقات در چین نشان داده است که شیرین بیان می تواند در سندروم تخمدان پلی کیستیک و بهبود نظم قاعدگی و باروری مؤثر باشد. این گیاه همچنین از کبد و بافتهای غشایی در معده و مسیرهای تنفسی حفاظت می کند. شیرین بیان داروی خوبی برای باز یافتن سلامتی و بهبود بعد از بیماری است.

 شیرین بیان می تواند در سندروم تخمدان پلی کیستیک و بهبود نظم قاعدگی و باروری مؤثر باشد

درمان سندرم تخمدان پر کیستاز طریق طب سنتی :

مدت زمان درمان یک الی سه ماه طول می‎کشد و لازم است برای بهبود کامل در طول درمان مواد توصیه شده را به طور کامل مصرف نمایید.

۱٫ بادکش زیر شکم و کمر. سعی کنید این کار را توسط افراد باتجربه و مهارت انجام دهید.

۲٫ شبی یک لیوان عرق رازیانه همراه با یک قاشق مرباخوری عسل به غیر زمان پریودی.

۳٫ مقداری عسل و سیاه_دانه نیم‎کوب را با هم مخلوط کنید و روزانه دو قاشق مرباخوری (صبح و شام) میل نمایید.

۴٫ داروی ترکیبی (زاج به اندازه یک نخود بیشتر نشود + یک قاشق مرباخوری عسل + یک قاشق چایخوری روغن زیتون بودار تصفیه نشده) ساخته و در ایام پاکی در ۱۴ مرحله به صورت واژینال استفاده نمایید.

۵٫ درمان تکمیلی حجامت_عام (مهره‎های پشت یا میان دو شانه)، حجامت ساکرال (در ناحیه ساکرال کمی پایین‎تر از مهره‎های کمری کاملا بین دو باسن)، حجامت_زیر_شکم هر دو هفته یک‎بار می‎باشد، که باید تحت نظر پزشکان متخصص طب سنتی انجام گردد.

تنبلی تخمدان بیماری زنانه شایعی است و درمان‎های مختلفی برای آن وجود دارد، بنابراین در صورت مشاهده علائم این بیماری نگران نشوید؛ کافی است با یک متخصص مشورت نموده و با یافتن عوامل ایجاد کننده آن درصدد درمان برآیید.

منبع:

 kakamani2.loxblog.com

medplant.ir

 fun.baharfa.com

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین