تماس با ما خانه
RSS

ناپدید شدن زنبورها و از بین رفتن آنها دانشمندان را نگران کرده زیرا از بین رفتن زنبورها خسارت زیادی به سیاره ما می‌زند و به همین منظور دانشمندان سنسوری بسیار کوچک ساخته‌اند که بر پشت زنبور نصب کرده‌اند و از این طریق رفتار و زندگی زنبورها را می‌توانند ردیابی کنند.
9401-14t552
این دستگاه توسط موسسه محیط زیست باغ‌های گیاه شناسی در «کیوگاردنز» در لندن طراحی شده است و اکنون در حال آزمایش است؛ دکتر «مارک اُنیل» سازنده این فناوری گفت: این فناوری جدید بر روی یک دستگاه نصب شده است. دستگاه شامل یک سنسور است که بر پشت زنبور نصب می‌شود.

این دستگاه شامل یک سیستم شناسایی فرکانس رادیویی است که از یک تراشه استاندارد توسعه یافته است و مخصوصاً برای در معرض هوا بودن طراحی شده است.

مهندس و مدیر فنی شرکت فناوری مستقر در نیوکاسل در تلاش برای ثبت این اختراع است.

9401-14t553

«مارک اَنیل» این تراشه جدید را به گونه‌ای ساخته که از تراشه‌ها و سنسورهای قبل نازک‌تر و سبک‌تر است و مخصوص ردیابی حشرات کوچک مانند زنبور است.

دانشمندان برای آزمایش سنسورهایی را در قسمت‌هایی که زنبورها برای جمع آوری شهد گل می‌روند قرار داده‌اند و مشخص شد زنبور در 20 دقیقه یک کیلومتر شهد جمع آوری می‌کند.

این سنسورها به طول 8 میلی‌متر و عرض 4.8 میلی‌متر است که با چسب به زنبور متصل می‌شود، در پرواز زنبور اثری نمی‌گذارد و برای زنبورهایی که جفت گیری نمی‌کنند می توان نصب کرد.

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین