تماس با ما خانه
RSS

در سال های اخیر کاهش وزن و تناسب اندام به یکی از دغدغه های اصلی در جامعه به ویژه در میان بانوان و دختران جوان تبدیل شده است. به همین دلیل همواره شاهد تبلیغات درباره محصولاتی هستیم که ادعا می کنند بدون هیچ زحمتی کالری و چربی های اضافی بدن را می سوزانند. اما آیا به راستی میانبری برای افزایش سوخت و ساز بدن وجود دارد؟

hhs2317
اگر شما نیز قصد کاهش وزن دارید، این نکته را به خاطر بسپارید که تنها راه رسیدن به وزن مطلوب، کاهش کالری دریافتی و افزایش کالری مصرفی بدن است.ورزش و فعالیت های بدنی موجب افزایش مصرف کالری و بالا بردن متابولیسم بدن می شوند.

بدیهی است که ورزش و تحرک مستلزم مصرف انرژی است، اما اگر قصد دارید از ورزش برای افزایش سوخت و ساز بدن استفاده کنید، باید بدانید که برای این منظور باید تمرینات ورزشی مداوم، منظم و پیوسته داشته باشید. در حقیقت هر چه قدر زمان بیشتری به انجام تمرینات ورزشی بپردازید به همان نسبت کالری بیشتری مصرف می کنید. به عقیده متخصصان پیاده روی سریع و منظم می تواند ساده ترین و بهترین روش برای سوزاندن کالری و بهبود متابولیسم بدن باشد.

زمانی که شما به صورت روزانه و منظم ورزش می کنید، کالری بیشتری جهت تامین سوخت مصرف می کنید و حتی بعد از اتمام تمرین نیز بدن شما همچنان کالری بیشتری مصرف می نماید و این یعنی افزایش متابولیسم بدن که مهم ترین گام برای حفظ سلامتی و برخورداری از اندام متناسب است.
مشخص کردن اینکه تا چه مدت پس از ورزش سوخت و ساز بدن شما همچنان در سطح بالایی باقی می ماند، چندان آسان نیست و تا حد زیادی به شرایط فیزیولوژیک بدن و میزان و شدت فعالیت  ورزشی بستگی دارد. اما به طور حتم می توان گفت که سرعت متابولیسم بدن حداقل تا 24 ساعت بعد از انجام تمرینات ایروبیک (هوازی) منظم، بالا می باشد. نکته کلیدی برای حفظ متابولیسم بدن در سطح بالا، تداوم و نظم در انجام تمرینات ورزشی هوازی است.

اگر طرفدار ورزش های قدرتی هستید، خوب است بدانید که این تمرینات موجب افزایش حجم عضلات می شوند. از آنجایی که به طور کلی بافت ماهیچه ای بیشتر از بافت چربی، کالری مصرف می کند، با افزایش توده ماهیچه ای، متابولیسم بدن نیز افزایش می یابد. بر اساس مطالعات، 10 پوند ماهیچه در حالت استراحت، به میزان 50 کالری در روز انرژی مصرف می کند، در حالیکه 10 پوند بافت چربی 20 کالری می سوزاند.

بنابراین موثرترین روش برای افزایش میزان متابولیسم و سوزاندن کالری بیشتر، انجام تمرینات ایروبیک یا تمرینات قدرتی  و یا تلفیقی از هر دو می باشد. تمرینات قدرتی به خصوص با افزایش سن اهمیت بیشتری می یابند، زیرا این سنین دقیقا زمانی است که متابولیسم بدن شما در حال کاهش است و بهترین روش برای متوقف کردن این روند رو به افت، افزودن تمرینات قدرتی به سایر ورزش های روزانه است.

منبع : seemorgh.com

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین