تماس با ما خانه
RSS

کدو سبز از نظر تغذیه ای دارای ارزش زیادی است و به عنوان یک منبع خوب ویتامین C، ویتامین A (به دلیل داشتن سطوح بالای کاروتنوئیدها مانند بتاکاروتن)، منیزیم، پتاسیم، مس، فیبر، فولات، فسفر و ریبوفلاوین شناخته می شود. کدو سبز همچنین یکی از بهترین منابع غذایی منگنز نیز می باشد.این گیاه مقدار قابل توجهی از ویتامین B1 و B6 مورد نیاز بدن را نیز تأمین می کند. از دیگر مواد مغذی موجود در کدو سبز می توان به پروتئین، روی، کلسیم، آهن، نیاسین، تریپتوفان، ویتامین K و… اشاره کرد. به علت خواص فوق العاده کدو امروز تصمیم گرفتیم یک غذای لذیذ و خوشمزه که به راحتی نیز قابل طبخ هست را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم….

 

مواد لازم:
کدو سبز= ۴ عدد
گوجه فرنگی= ۳ عدد
آب گوجه فرنگی= ۵/۰ لیوان
تخم مرغ =۲ عدد
کره= ۱ قاشق غذا خوری
نمک و روغن= به میزان لازم
طرز تهیه:
کدو را حلقه حلقه و بعد سرخ کنید.سپس کدو را با آب گوجه فرنگی و نمک و کره بپزید و آن فدر صبر کنید تا آب گوجه فرنگی جوش رفته و آبی برایش نماندسپس گوجه فرنگی ها را پوست بکنیدو قطعه قطعه کرده بین کدو بچینید. تخم مرغ را در ظرفی بشکنید و با چنگال به هم بزنید و روی آن بریزیدو روی حرارت کم بگذارید تا پخته شود.

امتیاز شما به این مطلب :

comment rss - Trackback

  1. مریم گفت:

    سلام دوست عزیز من این غذا رو امروز درست کردم البته به جای اب گوجه رب زدم دو تا قاشق مربا خوری تخم مرغ هم توش شکستم البته سه تا الان اماده س هنوز نخوردم ببینم چه مزه ی داره ولی ظاهرش که خوشمزه به نظر میاد ممنون از لطفتون

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین