تماس با ما خانه
RSS

وقتی مورچه‌ها این موجودات ریز به خانه‌ای نفوذ می‌کنند، ابتدا با شاخک‌های رادار مانند خود به‌راحتی مواد غذایی را تشخیص داده، قبل از هرگونه اقدامی توسط شما با ساختن لانه به راحتی میهمان ناخوانده می‌شوند. آن‌ها همه جا مانور می‌دهند.


وقتی هنگام استفاده از لباس‌ها متوجه سوراخ شدن آن‌ها می‌شوید و این که آن‌ها حتی به لباس‌ها هم رحم نکرده‌اند، به ستوه آمده، به جدی شدن موضوع پی می‌برید.

برای از بین بردن مورچه‌ها از روش‌های زیر استفاده کنید:

1- اولین و مهم‌ترین اقدام آن است که موادغذایی را از دسترس آن‌ها دور نگه دارید. با تمیز نگه‌داشتن خانه ، غذایی برای مورچه‌ها باقی نخواهد ماند.

با زدن حتی دو بار جارو در روز، مورچه‌ها خرده‌نانی برای غذا هم پیدا نخواهند کرد.
ظرف‌ها را در اولین فرصت شسته، روی منابع غذایی را پوشانده و در جای خود (داخل کابینت‌ یا یخچال) قرار دهید.

2- میوه‌ و شیرینی‌ مانند آهن‌ربا مورچه و حشرات را به خود جذب می‌کنند، آن‌ها را در یخچال یا داخل ظروف دربسته نگه دارید.

در صورت ریختن شکر یا عسل روی زمین بلافاصله از یک شوینده مناسب استفاده کنید. هر لکه شیرین راه را برای حمله مورچه‌ها باز می‌کند.

3- اگرچه از بین ‌بردن مورچه‌های تک ممکن است ظالمانه به نظر برسد ولی راه‌حل مناسب و در واقع سومین اقدام برای از بین بردن مورچه‌هاست.

با دیدن تک مورچه‌ای که به هر جا سرک می‌کشد یادتان باشد، آن مورچه پیشرو یا پیشاهنگ است که به دنبال منابع غذایی جدید می‌گردد. اگر این مورچه با اطلاعات جمع‌آوری کرده به لانه برنگردد، خانه شما همچنان در امان خواهد بود.

4- درزها و شکاف‌های خانه را ببندید. ممکن است در وهله اول فکر کنید درز و سوراخی وجود ندارد اما یادتان باشد مورچه‌ها در اندازه‌های مختلفند و هر شکاف کوچک راهی برای ورود آن‌هاست.

پس با خرید یک اسپری و درزگیر پنجره مشغول کار شوید و دور تمام درها، پنجره‌ها را بپوشانید و با پر کردن هرگونه سوراخ‌ و شکاف‌ حتی کنار پریزها، خانه‌ای ایمن داشته باشید.

5- از رایحه‌های طبیعی که به نظر دفع‌کننده مورچه‌ها هستد مانند سرکه، اسانس نعنا، دارچین، فلفل سیاه، میخک و برگ بو استفاده کنید. آن‌ها را داخل کاسه‌های کوچک بگذارید یا کنار ورودی خانه آویزان کنید.

6- کف خانه را همیشه تمیز و نسبت به ورود اولین سری مورچه‌ها دقت داشته باشید.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین