تماس با ما خانه
RSS

هزاران سال است که مردم از خواص درمانی آویشن استفاده می کنند. این گیاه معطر پرخاصیت با برونشیت، پلاک دندان، التهاب پوستی، ریزش مو و غیره مقابله می کند. در این مطلب شما را با خواص اعجاب انگیز این گیاه مفید آشنا می کنیم.
hee663
آویشن برای درمان سرفه
در طب سنتی از آویشن برای درمان مشکلات تنفسی مانند سرفه استفاده می شود. علاوه بر این، از آویشن برای مقابله با برونشیت نیز استفاده می شود.

نتایج پژوهش های متعدد نشان داده است که استفاده از این گیاه به همراه مواد طبیعی دیگر برای مقابله با مشکلات و بیماری های تنفسی موثر است. البته منظور از این حرف، اقدام به خوددرمانی نیست. شما در هر حال نیاز به نظر یک پزشک متخصص دارید.

هم اکنون پژوهشی روی بیش از هفت هزار بیمار مبتلا به برونشیت در حال انجام است و محققان تاثیر شربت آویشن و ریشه ی پامچال یا پریمولا را روی این افراد بررسی می کنند.

نتایج بررسی ها نشان می دهد که این شربت کمابیش به اندازه ی دو داروی ان-آستیل سیستئین و آمبروکسول در روان کردن ترشحات برونشیت موثر است.

نتایج بررسی های دیگر نیز نشان داده است که شربت تهیه شده از عصاره ی آویشن و عصاره برگ گیاه پیچک نیز تاثیر زیادی در تسکین سرفه دارد.

روش استفاده
برای تسکین سرفه های خود بهتر است بخور دهید. برای این کار، دو قاشق غذاخوری آویشن را در یک پیاله آب جوش بریزید.

روی سرتان یک حوله یا پارچه بیاندازید و به آرامی بخار ناشی از آویشن را تنفس کنید.

چند دقیقه بخور با آویشن کافیست تا مخاط بینی و حلق روان و تمیز شود.
 
آویشن برای تسکین التهاب های پوستی
آویشن برای درمان زخم ها و برخی از بیماری های پوستی جزئی کارساز است، به خاطر اینکه حاوی مواد ضدعفونی کننده است.

این گیاه حاوی ضد قارچی و ضدمیکروبی نیز می باشد. علاوه بر این ترکیبات این گیاه مانع از فعالیت های التهابی در پوست می شود. در نتیجه التهاب، درد، ورم و غیره کاهش پیدا می کند.
 
روش استفاده
می توانید از این گیاه به عنوان کمپرس استفاده کنید. برای این کار پنج گرم آویشن خشک را در صد میلی لیتر آب جوش ریخته و به مدت ده دقیقه دم کنید.

سپس برای تسکین التهاب های جزئی پوست، آن را به صورت کمپرس روی مناطق مورد نظر قرار دهید.  

 

 آویشن برای درمان زخم ها و برخی از بیماری های پوستی مفید است

    

آویشن برای مقابله با ریزش موها
آویشن نقش مهمی در مقابله با آلوپسی (طاسی) دارد. متاسفانه این تاثیر صرفا روی آلوپسی آره آتا یا ریزش موی منطقه ای است و آلوپسی آندروژنتیک (طاسی مردانه)، آلوپسی بعد از یائسگی مکانیسمی جداگانه دارند.

با وجود اینکه بررسی های گسترده ای در این باره انجام نشده است، اما نتایج برخی از پژوهش ها نشان می دهد که آویشن تاثیر مثبتی روی رویش دوباره ی موها دارد.

در یکی از این پژوهش ها، 86 فرد مبتلا به آلوپسی منطقه ای به مدت هفت ماه بررسی شدند. عده ای از این افراد به موهایشان روغن دارونما (روغنی که خاصیتی نداشته) زدند و گروهی دیگر ترکیب عصاره های روغنی آویشن، اسطوخودوس و چوب سدر را استفاده کردند.

در پایان بررسی ها، محققان در 44 درصد گروهی که از ترکیب عصاره های روغنی استفاده کردند، رویش مجدد موها را مشاهده کردند. بنابراین به نظر می رسد که نیاز به بررسی های تکمیلی بیشتری در این خصوص وجود دارد.
 
روش استفاده
توصیه می کنیم دو قطره از عصاره روغنی گیاه آویشن را داخل شامپوی روزانه ی خود بریزید. می توانید از این عصاره های روغنی برای ماساژ پوست سر نیز استفاده کنید.

برای این کار شش قطره عصاره ی روغنی اسطوخودوس و شش قطره عصاره ی روغنی آویشن را در صد میلی لیتر روغن بادام چکانده و مخلوط کنید.

قبل از رفتن به حمام این روغن را به کف سرتان بمالید و بیست دقیقه صبر کنید. در نهایت موها را با شامپوی معمولی خود بشویید.

 

 آویشن برای مقابله با پوسیدگی دندان مفید است

   

آویشن برای مقابله با پلاک دندان
پلاک دندان همان جرم های نرم و چسبناک دندان است. این جرم حاوی باکتری های مضر بوده و می تواند عاملی برای بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان باشد.

اگر از همان ابتدا با این جرم های نرم مقابله نکنید، به مرور تبدیل به جرم های سختی شده و شما را به زحمت می اندازند.

آویشن حاوی ترکیبی به نام تیمول است است که تاثیر مثبتی در مقابله با پوسیدگی دندان و برخی از باکتری های بیماری زای دهان مانند «ژنژیوالیس پورفیروموناس» دارد.

تیمول جزو ترکیبات موثر برخی دهانشویه های ضدعفونی کننده است که با جرم های دندانی مقابله می کنند.

 

روش استفاده
برای این کار می توانید از آویشن به عنوان دهانشویه استفاده کنید. پنج گرم گیاه خشک آویشن را در صد میلی لیتر آب جوش و به مدت ده دقیقه دم کنید.

سپس این محلول را خنک کرده و به عنوان دهانشویه استفاده کنید.

دهانشویه ای که تهیه کرده اید فاقد الکل بوده و می توانید با خیال راحت روزانه دو تا سه مرتبه با آن دهانتان را شسته و ضدعفونی کنید.

 

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین