تماس با ما خانه
RSS

یکی از راههای بالا بردن امنیت و سرعت در دستگاه های ذخیره سازی تغیر فرمت آن ها از FAT32 به NTFS است. این نوع فرمت به خاطر کارایی های که دارد می تواند امنیت و سرعت بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد.

co3642

فرمت های که برای فلش مموری ها وجود دارد اغلب FAT32 است این نوع فرمت يك سيستم فايل ۳۲ بيتي است که مي تواند كلاسترهاي بيشتري را نسبتبه سيستم های فايلی قدیمی تر آدرس دهی کند. در ضمن این فرمت از پارتیشن های تا 8 ترابایت پشتیبانی می کند.

 

این فایل سیستمی در مدیریت فایل ها توانسته بود توانایی های خود را نشان بدهد اما در مسئله امنیت خیلی ضعیف ظاهر شد طوری که صدمه های جدی را به ویندوز NT وارد کرد و ماکروسافت را وادار کرد تا یک فایل سیستمی جدید را معرفی کند تا بتواند باگ های امنیتی FAT32 را بپوشاند که نتیجه آن NTFS بود.

این سیستم فایلی که مخفف New Technology File System می باشد و می تواند كلاسترهاي بيشتري را نسبت به Fat۳۲ آدرس دهی کند که نتیجه آن این است كه كلاستر های NTFS كوچك هستند و این باعث حفظ فضای بیشتر برای هارد دیسك میشود.

 

این سیستم فایلی صفات فايل را ، شامل داده هاي فايل ، در MFT (Master File Table)l ذخيره مي كند که باعث می شود فایل های پاک شده خیلی بهتر بازیابی شود یعنی شانس سالم ماندن فایل پاک شده را بیشتر می کند.

 

يكي ديگر از مزاياي NTFS پشتيباني آن از مجوزهاي فايل و دايركتوري است . اين خصوصيت امنيتي باعث می شود كه فقط كاربران خاصي به فايلها و دايركتوري هاي ويژه دسترسي داشته باشند.

یکی دیگر از ویژگی های که باعث افزایش سرعت در فرمت NTFS شده وجود قسمتی برای شاخص گذاری (Index) فایل ها و فولدر ها است که باعث افزایش سرعت در جستجو شده است.

 

اگر هنوز هم مایل هستید فرمت فلش خود را به NTFS تغییر بدهید به روش زیر عمل کنید.

روی My Computer کلیک راست کنید و گزینه Manage را انتخاب کنید.

 

در پنجره باز شده به قسمت Disk Management بروید و در کادر روبروی آن به دنبال فلش خود بگردید، روی آن کلیک راست کنید و گزینه Format را انتخاب کنید.

حالا پیامی برای شما نمایش داده می شود، روی Ok کلیک کنید.
پنجره جدیدی باز می شود که حاوی تنظیمات فرمت مورد نظرتان می باشد. در قسمت File System فرمت NTFS را انتخاب کنید و گزینه Ok را انتخاب کنید تا عملیات تغییر فرمت انجام شود.

 

منبع:yjc.ir

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین