تماس با ما خانه
RSS

به گفته یک متخصص فیزیولوژی، بابونه با این‌که گیاهی بسیار مفید با خواص درمانی شگفت‌انگیز است اما امروزه کمتر مورد توجه قرار گرفته است و اگر خانواده‌ها با ویژگی‌های درمانی آن آشنا شوند، برای بهبود مشکلاتی چون تقویت اعصاب، تسکین دردهای مزمن، بهبود گوارش و… از آن بهره می‌برند.

 گل بابونه زردرنگ و طبع آن گرم است اما مزاج را تغییرات اساسی نمی‌دهد.

روغن بابونه برای بهبود درد و خستگی مزمن و اسپاسم برای هر جایی از بدن مثل بافت پوستی، زیر پوستی و اسکلتی که دچار سفتی و خشکی شده باشد می تواند مفید باشد؛ البته میزان مصرفش باید در حدی باشد که منجر به سستی نشود.

بابونه که بهتر است با کمی عسل یا نبات، شیرین شود و یا استفاده از بخور آن برای سرماخوردگی، خلط و سینوزیت مفید است و برای گوارش مبتلایان به سردی معده با علایمی چون اسپاسم، درد معده و نفخ، توصیه می شود.

بابونه،  سر و مغز را از مواد زائد پاک می‌کند و برخی از انواع سردرد را که ناشی از تجمع بلغم و رطوبت در سر و یا سردی سر است بهبود می‌دهد. همچنین می‌توان کمی روغن بابونه را در بینی چکاند و روی پیشانی و گونه نیز قدری از آن مالید تا سردردهای سرد ناشی از سردی، باد سرد و سینوزیت رفع شود .

عرق بابونه برای دفع سنگ کلیه استفاده می شود

بابونه خاصیت ضد التهابی دارد و بهبود دهنده زخم و میکروب‌کش است و افراد می توانند مقداری بابونه را دمکرده یا مختصری بجوشانند و با آن دهانشویه کنند یا برای شستشوی زخم از آن استفاده کنند.

بابونه بخصوص اگر با روغن بادام یا زیتون همراه باشد می تواند موجب بهبود زخم و شقاق مقعد ‌شود، کسانی که بواسیر دارند می توانند در دمکرده آن بنشینند.

خانم هایی که دچار  ترشحات زیاد واژینال هستند نیز در صورتی که این ترشحات سفید و پنیری باشد، می‌توانند برای رفع آن داخل دمکرده بابونه بنشینند.

عرق بابونه برای دفع سنگ کلیه استفاده می شود، ادرار را زیاد می‌کند و کسانی که سنگ کلیه دارند می توانند از عرق بابونه استفاده کنند که بافت سنگ را نرم و مجاری ادراری را باز کرده و سنگ را به سهولت دفع می‌کند. همچنین این گیاه برای رفع مشکلات پریود نیز مفید است. در برخی از خانم ها، به دلیل سردی رحم، علی رغم این که فرد علائم پریود را دارد، عادت ماهانه آغاز نمی‌شود و آنها معمولا درد شدیدی قبل و حین قاعدگی دارند که می توانند از بابونه استفاده کنند و یا اینکه روغن آن را به منطقه زیر شکم و لگن بمالند.

خانم های یائسه که دچار گرگرفتگی می شوند نیز می‌توانند در حمام خود را با روغن بابونه ماساژ دهند، چون خود محیط حمام موجب باز شدن منافذ و نفوذ روغن و رفع حرارت بالای بدن می‌شود.

منبع: salamatonline.ir

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین